Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا در فراخوانی از محققان و پژوهشگران کشور خواست طرح ها و پیشنهادات خود برای ایجاد منبع درآمد ارزی غیر نفتی را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه 26 خرداد مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: ما در فراکسیون به دنبال راهکارهایی برای درآمدهای ارزی ایران که جایگزین نفت شوند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا اظهار داشت: این فراکسیون به دنبال این است که نقاطی که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و نقطه ضعف هایی که آنها مورد شناسایی قرار گرفته اند، مورد بررسی قرار گیرند و به دنبال راهکار و ارایه طریقی است که مجلس و دولت بتوانند در آن راستا اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که مورد تهدید است، درآمد ارزی حاصل از فروش نفت ماست که مقام معظم رهبری نیز اخیرا در سخنان شان بر این مسئله تاکید کردند که مکانیسم جایگزینی برای درآمدهای غیر نفتی پیش بینی شود و ما بر همین اساس باید بودجه غیر نفتی را پیگیری کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به درآمدهای نفتی کشور در سالیان اخیر گفت: غیر صنعتی بودن ایران در قرن 13 شمسی به دلیل احاطه نفت و عدم استفاده درست از آن باعث شد که ما نفت زده شویم و این نفت مانع رشد ما در حوزه های مختلف شد. با این تفاسیر حتی اگر تحریم ها نیز نباشد ما باید بگوییم ما باید جایگزینی برای درآمدهای نفتی مان پیدا کنیم چرا که نفت جایگاه خودش را در دنیا از دست داده است.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال حاضر فراخوانی را به اندیشکده ها و آموزشکده های مستقل داده ایم که اگر افراد طرح و پروژه ای در مورد کسب درآمدهای ارزی  در حوزه های غیر از نفت دارند، به ما ارایه دهند.

 

وی اضافه کرد: این پروژه ها و طرح ها داوری می شوند و ما در گفت و گو با حوزه های اجرایی به یکی جمع بندی در مورد آنها می رسیم و 10 الی 15 پروژه را مورد تایید قرار می دهیم که هر نماینده مسئول یک طرح و پروژه می شود که جنبه های اجرایی آن را با دولت پیگیری کند و اگر هم نیاز باشد، این طرح ها در مجلس تبدیل به قانون شوند.

 

نماینده مردم مشهد در خانه ملت گفت: پژوهشگران محترم باید طرح پیشنهادی خود را همراه با رزومه به آدرس اینستاگرامی anti.threat و یا به ایمیل anti.threat@parliran.ir‌ ارسال کنند.

 

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که قرار است طرح شان را برای ما ارسال کنند باید این طرح با ویژگی های ذیل باشد؛ یک. عنوان منبع درآمدی (صنعت قالب ثروت آفرین) حداکثر 50 کلمه. 2. بیان و تشریح منبع درآمدی (صنعت قالب ثروت آفرین) حداکثر 500 کلمه. 3. پیشینه و امکانات ایران در این منبع درآمدی، حداکثر 500 کلمه، 4. مزیت ایران در این منبع درآمدی، حداکثر 500 کلمه. 5. میزان و نحوه دسترسی بازار جهانی این صنعت قالب، حداکثر 500 کلمه. 6 این منبع درآمدی چه میزان قدرت نرم برای ایران تولید می کند؟ حداکثر 500 کلمه، 7. نقش دانشگاه ها در تامین نیروی مورد نیاز این منبع درآمدی، حداکثر 500 کلمه 8. میزان سرمایه لازم برای این منبع درآمدی و محل تامین آن سرمایه. 9. مراحل و مدت زمان رسیدن به نقطه ثروت آفرینی 10. الزامات تحقق این منبع درآمدی 11. رقبای جهانی ایران در این منبع درآمدی 12. همخوانی این منابع درآمدی (صنعت قالب با محیط زیست ایران)./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان شیراز اردبیل دهه کرامت مجلس نماز جمعه استان بوشهر خطبه های نماز جمعه مسجد آمریکا ایران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه در حساب کاربری خود ضمن اعلام گفتگوی تلفنی با جو بایدن از تصویب کمک های جدید واشنگتن به کی یف تشکر کرد و گفت که رییس جمهور آمریکا به او اطمینان داد که کمک های نظامی بسرعت در اختیار کی یف قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا از "خبرگزاری فرانسه", زلنسکی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: پس از تصویب لایحه جدید در مجلس نمایندگان آمریکا، من با جو بایدن رییس جمهور آمریکا صحبت کردم و او به من اطمینان داد که به محض تصویب این لایحه در سنا، فوراً آن را امضا خواهد کرد. من از حمایت بی دریغ بایدن از اوکراین قدردانی می کنم.

کاخ سفید با اعلام گفتگوی تلفنی رئیسان جمهور اوکراین و آمریکا گفت که بایدن اعلام کرد که دولت او به محض تصویب الحاقیه امنیت ملی توسط سنا و امضای آن به قانون، به سرعت بسته های کمک امنیتی قابل توجهی را برای رفع نیازهای فوری اوکراین در میدان نبرد و دفاع هوایی ارائه خواهد کرد.

بایدن همچنین تاکید کرد که کمک های اقتصادی آمریکا به حفظ ثبات مالی، بازسازی زیرساخت های حیاتی پس از حملات روسیه و حمایت از اصلاحات در حالی که اوکراین در مسیر ادغام یورو-آتلانتیک پیش می رود، کمک خواهد کرد.

کنگره آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کردند که این امر می‌تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا به موفقیت‌های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی مسکو را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران