Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:00:25 GMT

کنترل فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۶۹۳

کنترل فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در راستای اجرای این طرح در سطح این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال شناسایی شده است که شامل بیماران کلیوی، دیابتی، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار، افراد مسن هستند که فشار خون آن‌ها به صورت رایگان کنترل و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۶۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون بالای خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند، به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: براساس آمار در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آن‌ها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می‌شود حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آن‌ها تحت درمان و مراقبت‌های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

ترکاشوند با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ملایر به فعالیت پرداختند، افزود: تمام افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند، پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت یا پزشک مربوطه ارجاع و مراحل مراقبت و درمان خود را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه بهداشتی در سطح این شهرستان درگیر اجرای این طرح هستند، یادآورشد: مرحله نخست این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و مرحله دوم از ۱۷ خرداد در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ تیر به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: طرح بسیج ملی " کنترل فشار خون" در تمامی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان‌ها، ‏در میعادگاه‌های نماز جمعه، بوستان‌ها و مناطق حاشیه شهر ملایر در حال انجام است.

ترکاشوند عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت ملایر، در ایستگاه پایش فشار خون آموزش‌ها و توصیه‌های لازم در مورد راهکار‌های مهم برای کاهش و کنترل فشار خون از جمله میزان مصرف نمک، استفاده روزانه میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف فست فود‌ها را به مراجعه کنندگان ارائه دادند.

انتهای پیام/ب

فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری مورد سنجش قرار گرفت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشار خون مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مجیب حسنی فرماندار نیکشهر گفت: پیش از این حجم سد خیرآباد ۲۴ میلیون متر مکعب بود که با تشدید بارش‌ها حجم سد به ۲۷ میلیون متر مکعب رسید و سرریز شد

وی افغزود: در دو ماه گذشته دومین بار است که این سد سرریز میشود.

فرماندار نیکشهر گفت: بارش سنگین باران باعث بسته شدن راه ۱۵۴ روستای این شهرستان و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف اعلام شده است.

مجیب حسنی افزود : در حوزه‌ راه مسیرهای مهم شامل راه نیکشهر به بنت، بنت به دستگرد و توتان و مهمدان و چاهان به زرآباد بسته است.

وی بیان کرد: در حوزه برق شبکه فشار متوسط پایدار است و شکستگی دو اصله پایه فشار ضعیف و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف، سه مورد کابل زدگی، دو مورد سوختن تابلوی برق در پی بارندگی‌ها بوده است.

فرماندار نیکشهر گفت: در حال حاضر شبکه پایدار و خاموشی تحت کنترل و تلاش برای رفع خاموشی‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اکنون برق ۱۲ روستای این شهرستان شامل کوراندپ، منطقه سرگوست بنت، روفنان و گیمک، احمداباد، کوراندپ، ترانی، چاکری کچ، بنگلی سول، هادرت، ریکو، گجویی و منه قطع است.

وی افزود: شش مادر باردار در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش نیرو‌های مردمی و نیرو‌های امدادی به مراکز ایمن و درمانی منتقل شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین