Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته تحقیقات نظامی وابسته به شورای انتقالی سودان از تأخیر در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حوادثی که در محل اعتصاب در مقابل فرماندهی کل نیروهای مسلح در روز سوم ژوئن در خارطوم صورت گرفت، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عبدالرحیم بدر الدین، سخنگوی کمیته تحقیقات نظامی وابسته به شورای انتقالی سودان اعلام کرد که دلایل تاخیر در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حوادث سوم ژوئن علیه تحصن‌کنندگان، به این دلیل است که این کمیته تمایل دارد اطلاعات، ادله و قرائن دقیقی در خصوص این حادثه ارائه دهد و تحقیقات و بازجویی‌هایی با طرف‌های متعدد انجام داده و اطلاعاتی را از منابع مختلف دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که این کمیته به این امر پایبند است که پرونده هر شخصی که در این حادثه دست داشته و یا در آن شرکت کرده است به دادگاه ارجاع دهد.

بدرالدین اعلام کرد که کمیته تحقیقات جداگانه‌ای متشکل از  دادستانی کل وجود دارد که در مسیری جداگانه و مستقل از روند کمیته تحقیق نظامی قدم بر می‌دارد.

کمیته تحقیق سودان مسئولیت برهم زدن تحصن‌ها در مقابل مقر فرماندهی ارتش را بر عهده "افسرانی با درجه‌های مختلف" انداخته است "که دستوراتی برای برهم زدن تحصن‌ها دریافت نکرده بودند".

شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که این شورا به دنبال این نبوده که تحصن‌ها را برهم بزند بلکه می‌خواسته به "کانون جنایت" در منطقه "کلمبیا" یورش ببرد، اما پس از آن، رخدادها شدت گرفته و چندین تن از تحصن‌کنندگان کشته شدند.

کمیته تحقیقات نظامی به اظهارات شاهدانی از افسران، سربازان و غیرنظامیان در میدان تحصن گوش فرا داده است.

این کمیته اعلام کرد که در کنار انجام این تحقیق باید گزارش‌های مفصلی از گروه‌های ویژه در زمینه پزشکی قانونی، مدارک و ادله کیفری و آمار و گزارش‌های از ادارات محلی پلیس خارطوم که حوادث را رصد کرده‌اند، دریافت شود.

کمیته مذکور بر پایبندی‌ خود به تسریع در تعیین عاملان مستقیم این رخدادها در تمامی سطوح و ارجاع پرونده مسئولان این جنایت به دادگاه تاکید کرد.

این کمیته به دستور رئیس شورای نظامی و فرمانده کل ارتش و با ریاست یک افسر حقوقی و عضویت پنج تن از افسران حقوقی تشکیل شده است.

گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرده‌اند که به شرطی به میز مذاکرات با شورای نظامی انتقالی سودان در خصوص مرحله انتقالی باز می‌گردند که این شورا به جنایت خود در برهم زدن تحصن اعتراف کند و کمیته تحقیق بین‌المللی برای بررسی ابهامات این حادثه تشکیل شود.

سوم ژوئن نیروهای امنیتی سودان وحشیانه اعتصاب مذکور را در خارطوم متفرق کردند که بر اثر این اقدام ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوگل روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین، شماری از کارمندان خود را به دلیل اعتراض به امضای قرارداد این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرد.

به گزارش واشنگتن پست، تحصن کارکنان دفاتر شرکت گوگل در نیویورک و کالیفرنیا به بازداشت ۹ نفر به دست پلیس و اخراج ۲۸ نفر از سوی این شرکت منجر شد؛ کارکنان متحصن بازداشت‌شده به‌تازگی آزاد شدند.

شماری از کارکنان گوگل روز سه‌شنبه در اعتراض به قرارداد مشترک این شرکت و آمازون با رژیم صهیونیستی دست به برگزاری تحصن زده بودند.

این کارکنان بخشی از یک گروه به نام «فناوری برای آپارتاید نیست»، هستند که از سال ۲۰۲۱ علیه قرارداد گوگل برای فروش فناوری به رژیم صهیونیستی نامه اعتراضی می‌نویسند و تجمع‌های اعتراضی برگزار می‌کنند.

تنش‌ها بر سر قرارداد رایانش ابری معروف به نیمبوس پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در اکتبر ۲۰۲۳ بالا گرفت؛ منتقدان قرارداد یاد شده تاکید دارند که این کار نظارت رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها را تقویت می‌کند و منجر به تبعیض و آوارگی بیشتر آنها می‌شوند.

سخنگوی گوگل مدعی شد که این کارکنان به دلیل نقض آشکار خط‌مشی‌های شرکت و به دلیل ایجاد مشکلات فیزیکی در کار دیگر کارکنان اخراج شدند.

کارکنان اخراج شده گوگل می‌گویند که از طریق ایمیل از این موضوع آگاه شدند و از تصمیم گوگل شوکه و عصبانی هستند؛ یکی از کارکنان اخراج شده گوگل گفت: این یک پاسخ بسیار نامتناسب به کارکنانی است که از اخلاق و پاسخگو نگه داشتن گوگل در قبال وعده‌های خود دفاع می‌کنند؛ اقدام گوگل در اخراج کارکنان معترض، تغییری بزرگ در نحوه پاسخگویی گوگل به انتقادات کارکنانش است.

سخنگوی فناوری گروه «فناوری برای آپارتاید نیست»، اعلام کرد: تحصن کارکنان گوگل مسالمت‌آمیز بود و نباید با چنین پاسخی مواجه می‌شد.

شرکت آمازون هم با رژیم صهیونیستی قرارداد مشابهی دارد؛ با وجود حضور کارکنان این شرکت در تحصن روز سه‌شنبه هنوز گزارشی از برخورد آمازون با آنها منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول