Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در فدراسیون روسیه از امضای همه اسناد مورد نیاز در سطح دولتی برای تعامل ایران و روسیه خبر داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه در دومین همایش همکاری‌های تجاری و فرهنگی ایران و ناحیه فدرال قفقاز شمالی فدراسیون روسیه اظهار داشت: اجلاس‌های مشترک بین ایران و روسیه به صورت مرتب در سال‌های گذشته برگزار شده است و امسال این اجلاس با برگزاری همایش قفقاز تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قفقاز شمالی طی سده‌های متمادی نقش مهمی در ارتباطات بین ایران و روسیه داشته و این منطقه از نظر فرهنگی و تاریخی شباهت زیادی با ایران دارد و همبستگی و پیوستگی بین ایران و قفقاز شمالی وجود داشته است.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه با بیان این‌که روابط ایران و روسیه طی سال‌های اخیر از تحرک فراوانی در ابعاد مختلف برخوردار بوده است، اظهار داشت: در بخش اقتصادی و تجاری بین دو کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد و اسنادی امضا شده است، اما خروجی اسناد امضا شده با عمل و اجرایی شدن آن فاصله زیادی دارد.

وی افزود: هیچ سند مهم اقتصادی که در سطح دولتی مورد نیاز دو کشور باشد، امضا نشده باقی نمانده است که از جمله آن اسناد همکاری‌های گمرکی است.

سنایی با تاکید بر این‌که در بخش صادرات بین ایران و روسیه رابطه خوبی وجود دارد، گفت: صادرات آبزیان، مواد لبنی و دامی مجوز گرفته که این موضوع تسهیلات لازم را برای توسعه روابط دو کشور فراهم می‌کند، امیدواریم این ظرفیت‌ها به عمل بپیوندد و حجم مبادلات دو کشور تبدیل به یک جهش شود.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اظهار داشت: امیدواریم دبیرخانه دولتی فعال شکل بگیرد و تجار و بخش خصوصی با یکدیگر در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل و توسعه طرح‌های اقتصادی، مشکلات زیرساختی و خدماتی آنها را به سرعت رفع کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برق، مشکلات زیرساخت مخابرات، و مسائل زیست محیطی از جمله مشکلات کارخانه سیمان دشت‌روم بوده که معاون اقتصادی استانداری با کمک دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع آنها در بازده زمانی یک ماهه اقدام کند.

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات مطرح شده کارخانه سیمان دشت‌روم با تمام ظرفیت در حال فعالیت بوده و حتی مازاد بر ظرفیت اسمی نیز تولید دارد که خبر مسرت‌بخشی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به استعداد منطقه دشت‌روم در حوزه معدن ابراز کرد: با توجه به پتانسیل استان در حوزه معدن نیاز است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این منطقه صورت گیرد که با وزیر کار در این زمینه صحبت و رایزنی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در اولین فرصت موضوع توسعه کارخانه و افزایش تولید را در جلسه با وزیر کار مطرح خواهیم کرد، چرا که کارخانه سیمان یاسوج در شرایط خوبی قرار دارد و حتماً باید آن را توسعه و افزایش دهیم. سیمان محصولی است که هم در داخل و هم خارج کشور بازار خود را دارد و به راحتی می توان ارزآوری داشت و جای نگرانی نیست که فکر کنیم محصول روی دست کارخانه بماند.

احمدزاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند سیمان هستیم و اگر 10 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان آغاز شود نیاز به سیمان فراوانی داریم و چه خوب است که سیمان مورد نیاز در داخل استان تأمین شود. منطقی است وقتی همه شرایط فراهم است به سمت توسعه کارخانه و راه‌اندازی خطوط جدید برویم که خط تولید 3 هزار و 500 تنی راه‌اندازی شده است.

استاندار اولویت جذب نیرو در کارخانه سیمان یاسوج را با نیروهای بومی دانست و گفت: نیروی غیربومی اکیداً نباید در کارخانه جذب شود و در جذب نیروهای بومی اولویت با جوانان جویای کار مناطق دشت‌روم، سپیدار و روستاهای اطراف کارخانه سیمان است.

وی با بیان اینکه در ملاقات های عمومی، مردم از جذب نیروهای غیربومی در این واحد صنعتی گلایه داشتند، تأکید کرد: در جذب نیرو، روستائیان اطراف کارخانه سیمان منطقه دشت‌روم در اولویت باشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است