Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@15:42:22 GMT

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی‌نظیر

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۱۱۷

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی‌نظیر

جوجه کباب در سسی عالی حاوی ماست، لیمو، سیر و ادویه‌ها طعمی شگفت انگیز دارد و تلفیقی از طعم‌های خوشمزه است. ماست یک ماده غلیظ است که پایه سس را تشکیل می‌دهد و با افزودن آبلیمو و روغن زیتون، سس کباب درست می‌شود. این ترکیب گوشت را نرم می‌کند و افزودن ادویه‌ها به آن، طعم آن را فوق العاده می‌کند.

جوجه کباب یکی از مشهورترین غذا‌های ایرانی است که البته نه تنها در کشور ما بلکه در کل منطقه خاورمیانه پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذای خوشمزه با انواع سس‌ها و طعم‌های مختلف درست می‌شود. دستورالعم‌های مختلفی برای درست کردن سس جوجه کباب وجود دارد، اما تقریبا پایه آن‌ها شبیه به هم است. سس کباب باعث ترد شدن گوشت می‌شود به همین منظور از آبلیمو که یک ماده اسیدی است برای تجزیه و برای نرم شدن از روغن زیتون استفاده می‌شود. ترکیب سس باید با اندازه‌های مناسب باشد، چون مثلا آبلیمو به تنهایی باعث خشک شدن کباب می‌شود. ادویه‌هایی که در سس استفاده می‌کنید نقش مهمی در عطر و طعم کباب ایفا می‌کنند. فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا بیش از سایرین برای کباب استفاده می‌شوند.

مواد لازم:

ماست آب گرفته: ۱ پیمانه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا: ۲ قاشق چای‌خوری
زیره: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
دارچین: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
فلفل‌قرمز خشک: ۱ قاشق چای‌خوری خرد شده
لیموترش: ۱ عدد
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
نمک: ۱ و ۳/۴ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری (تازه آسیاب شده)
سیر: ۵ حبه رنده شده
گوشت بدون استخوان و پوست: ۱ کیلو
پیاز قرمز: ۱ عدد بزرگ

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

دستورالعمل:

۱. ابتدا پوست لیموترش را رنده کرده و آب آن را بگیرید. در کاسه‌ای با اندازه مناسب، ماست، روغن زیتون، پاپریکا، زیره، دارچین، فلفل قرمز خرد شده، رنده پوست لیمو، آب لیمو، نمک، فلفل و سیر را بریزید.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۲. مواد را خوب بهم بزنید تا یکدست شوند. در صورتی که دوست ندارید تند باشد، می‌توانید فلفل قرمز را به نصف کاهش دهید.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۳. حالا برای آماده کردن مرغ، ابتدا چربی‌های اطراف آن را بوسیله قیچی آشپزخانه یا چاقوی مخصوص فیله ببرید. پوست، استخوان و کلیه بخش‌های اضافی را باید جدا کرد. استفاده از قیچی آشپزخانه مناسب به مرابت بهتر از چاقو است.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۴. با استفاده از قیچی، گوشت را به قطعات کوچک ببرید. سعی کنید قطعات نه خیلی نازک نه خیلی ضخیم باشند تا نه زود بسوزند و نه نیم پز شوند. گوشت‌های خرد شده را روی سیخ بزنید. به این صورت که بین هر دو یا سه تکه گوشت یک قطعه پیاز که درشت خرد کردید، بگذارید. می‌توانید از فلفل سبز هم استفاده کنید.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۵. یک سینی فر را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید، سیخ‌های کباب را داخل آن بچینید. سپس مواد مزه دار کننده گوشت را با قاشق روی همه سیخ‌ها بریزید یا با برس آشپزی روی آن‌ها برس بکشید، طوری که روی کل گوشت‌ها را بگیرد. روی سینی را با پلاستیک بپوشانید و به مدت حداقل ۸ ساعت یا یک شب تا صبح در یخچال بگذارید. اگر هم بیشتر شود باز هم بهتر است.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۶. برای کباب کردن آن‌ها هم می‌توان از کباب پز و هم از زغال استفاده کرد. در صورتی که می‌خواهید از کباب پز و یا گریل استفاده کنید روی توری گریل را روغن بزنید سپس کباب‌ها را بگذارید تا برشته و طلایی شوند. رنگ آن به سمت طلایی قهوه‌ای باشد. از آنجایی که سس روی گوشت‌ها یک لایه ضخیم روی آن می‌سازد، کباب شدن آن بیشتر از گوشت بدون سس، طول می‌کشد.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

۷. کباب را با برنج یا نان سرو کنید.

جوجه کباب با سسی عالی و طعم و رنگی بی نظیر

نکات مهم

ماست شما باید از نوع ماست با شیر کامل باشد.
مواد دیگری که می‌توانید به سس اضافه کنید عبارتند از: زردچوبه، گلپر پودر شده و پودر پیاز
سس زدن به گوشت باعث می‌شود لایه ضخیمی روی گوشت ایجاد شود به طوری که بیرون آن پخته و ظاهری سوخته دارد، اما داخل آن هنوز نپخته است به این منظور، برای اینکه کباب‌ها نسوزند سعی کنید از شعله ملایم استفاده کنید و کباب‌ها با زغال یا شعله گریل، فاصله داشته باشند. البته بعضی افراد هم قبل از گذاشتن سیخ روی منقل مقداری آن‌ها را می‌تکانند تا سس اضافه خارج شود.
از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید، چون بوی روغن زیتون فوق بکر در کباب کاملا مشخص می‌شود.

منبع: onceuponchef

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کباب جوجه کباب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کاپ کیک شکلاتی به همراه نکات کلیدی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کاپ کیک یا کیک فنجانی نوعی کیک کوچک تک نفره است که در قالب‌ها و کاغذهای مخصوص آماده می‌شود. کاپ کیک مانند سایر کیک‌ها از ترکیباتی همچون شکر، کره، آرد و تخم مرغ تهیه و با سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت تزئین می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک
تخم مرغ ۶ عدد (درشت)
روغن مایع نصف لیوان (لیوان فرانسوی دسته دار استفاده می‌کنیم برای همه اندازه گیری ها)
آرد سفید ۲ لیوان
شیر یا آب نصف لیوان (شیر باعث پوک شدن کیک می‌شود و بهتر است از آن استفاده شود.)
پودر قند ۱ لیوان
کرمفیل ۱ قاشق چایی خوری در هر کاپ کیک
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری (قاشق را باید سر پر کنیم)
وانیل نصف قاشق چایی‌خوری
پودر کاکائو نصف قاشق مرباخوری (سر پر)
فلفل قرمز به مقدار بسیار کم فقط برای طعم کاکائو

طرز تهیه کاپ کیک مرحله اول

ابتدا در ظرفی تخم مرغ (هم دما با محیط باشد)، وانیل و پودر قند را ترکیب کرده و با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر، فلفل قرمز و پودر کاکائو را الک می‌کنیم و سپس تمام مواد خشک را باهم ترکیب می‌کنیم.

مرحله سوم

اکنون شیر یا آب را به همراه روغن به مواد خشک اضافه و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد بالا را با ترکیب تخم مرغ، وانیل و پودر قند مرحله اول ترکیب می‌کنیم و به خوبی هم زده یا بافت یک دستی حاصل شود.

مرحله پنجم

کاغذهای کاپ کیک را در قالب مخصوص قرار داده و مواد درست شده را با قاشق درون آن می‌ریزیم باید به این نکته توجه کرد به اندازه‌ی یک بند انگشت از سر قالب باید خالی باشد.

نکته: کرمفیل ها را درون قیف ماسوره‌ای ریخته و به اندازه یک قاشق چایی خوری در کف قالب یا پس از پر کردن هر قالب در درون مواد می‌ریزیم.

مرحله ششم

فر را از قبل باید به مدت نیم ساعت گرم کنیم سپس قالب حاوی مواد کاپ کیک را به مدت ۴۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ سانتی گراد قرار می‌دهیم.

نکته: پس از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درب فر را باز می‌کنیم و سیخ چوبی در کیک فرو می‌کنیم کیک اگر به طور کامل پخته شده باشد نباید محتویات داخل کیک به چوب بچسبد. سپس درجه حرارت فر را کم و ملایم می‌کنیم تا کیک مغز پخت شود زمانی که لبه‌های کیک به سمت وسط کیک جمع شد کیک به صورت کامل پخته است.

مرحله آخر

پس از آماده شدن کیک و خنک شدن قالب آن را به ظرف مخصوص سرو انتقال می‌دهیم و نوش جان می‌کنیم.

نکات قابل توجه در تهیه مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی تخم مرغ‌ها هنگام استفاده هم دما با محیط شده باشند. دمای تمام مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشند. در نیم ساعت اول پخت درب فر را نباید باز کنیم. از چایی یا انواع نوشیدنی‌های گرم برای سرو کاپ کیک می‌توانیم استفاده کنیم. برای تزئین کاپ کیک می‌توانیم از سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت استفاده کنیم. استفاده از شیر به جای آب باعث پوک‌تر شدن بافت کاپ کیک می‌شود. برای به دست آمدن بهترین نتیجه باید از پودر قند به جای شکر استفاده کنیم زیرا شکر باعث به وجود آمدن پف کاذب و حالت چسبندگی در کیک می‌شود. کد خبر 746598

دیگر خبرها

  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)