Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:19:38 GMT

نکاتي براي خريد چمن مصنوعي

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۲۰۲

نکاتي براي خريد چمن مصنوعي

خبرگزاري آريا -

کيفيت مواد سازنده از ويژگي ها مهم چمن مصنوعي است
چمن مصنوعي از کالاهايي است که جزو اقلام مورد نياز هر روزه ما نيست و ممکن است در طول زندگي فقط يکبار به خريد چمن مصنوعي اقدام کنيم.
مواد سازنده چمن مصنوعي:
کيفيت مواد سازنده از ويژگي ها مهم چمن مصنوعي است که بايد موقع خريد به آن دقت کنيد يکي از اجزا سازنده سيستم چمن مصنوعي کف محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقريبا هر ماده اي براي ساخت کفي چمن هاي مصنوعياستفاده شده است، از کنف تا پلاستيک و پلي استر. دقت کنيد چمن هاي مصنوعي با کيفيت بالا کفي از جنس الياف پلي استر دارند.
تارهاي چمن مصنوعي از فيبرهاي نايلون يا پلي پروپيلن ساخته مي شوند و روش تهيه گوناگوني دارند. تارها در صفحه هاي بزرگ توليد مي شوند و سپس اين صفحات به شکل تارهاي نازک بريده مي شوند رخي ديگر از انواع اين تارها با کشيدن صفحات و تبديل کردن آن ها به نخ (اکسترود کردن) و سپس برش نخ ها توليد مي شوند، اين تارها سطح مقطع گرد دارند در حالي که تارهاي برش خورده به روش اول، سطح مقطع مستطيلي و پخ دارند. ما خريد چمن مصنوعي از مدل هاي اکسترود شده را پيشنهاد مي کنيم چون تارهايي مشابه چمن طبيعي ا به وجود مي آورند و شکلي طبيعي تر و زيبا دارند.
سيستم هاي ضربه گير و نخي که قطعات چمن مصنوعي را به يکديگر مي دوزند نيز بايد داراي مقاومت، ماندگاري، رنگ و دوام بالايي مانند بقيه سيستم باشد و از جنس ترکيبات پلاستيکي يا فوم هاي پلي استر ساخته شود.
قبل از خريد چمن مصنوعي اين نکات را در نظر بگيريد:
هر چقدر که درباره انواع فرش و موکت اطلاعات زيادي در بازار موجود است و هر چقدر که هر کدام از ما به اندازه کافي مي‌دانيم از يک فرش يا موکت چه مي‌خواهيم، اما درباره چمن مصنوعي وضعيت کمي متفاوت است.
اگر در خيابان راه برويم و عابران بپرسيم که تا حالا روي يک چمن مصنوعي راه رفته ايد؟‌يا تا کنون چمن مصنوعي را از نزديک لمس کرده ايد؟ يا اصلا فکر مي کنيد چمن مصنوعي به چه دردي مي خورد؟ احتمالا پاسخ هاي مثبت بسيار کم خواهد بود.
اين موضوع دلايل زيادي از جمله اينکه نياز به مصرف اين کلا در بين ما ايراني ها احساس نشده‌ است. اما با گسترش استفاده از چمن مصنوعي در جهان و حتي وضع قوانيني مبني بر لزوم استفاده از آن به جاي چمن طبيعي، حالا زمان آن رسيده است که نسبت به اين محصول و نسبت به خريد چمن مصنوعي آن اطلاعات کسب کنيم. اطلاعاتي که دوام و کارايي چمن مصنوعي را برايمان بيشتر مي کند و باعث رضايت استفاده از آن مي شود. از جمله:
نمونه هاي رايگان که در استندهاي فروشگاهي قرار داده شده را از نزديک مشاهده و مقايسه کنيد.
در مقابل تضميني که به شما ارايه مي‌شود اطمينان حاصل کنيد.
خدمات پس از فروش شرکت ها را با هم مقايسه کنيد و در نتيجه گيري نهايي لحاظ کنيد.
هنگام مقايسه قيمت، از هزينه به ازاي متر مربع استفاده کنيد. مراقب باشد که با معيارهاي ديگر هزينه سنجي، مجبور به پرداخت هزينه اضافي نشويد.
در مورد نحوه تحويل و هزينه حمل و نقل، پرس و جو کنيد زيرا هزينه نهايي آن مي تواند در انتخاب شما تاثير بگذارد.

چمن مصنوعي با توجه به کاربرد مورد نظر در ارتفاع هاي مختلف قرار مي گيرد
نکات قابل توجه در انتخاب چمن
ارتفاع چمن
چمن مصنوعي با توجه به کاربرد مورد نظر در ارتفاع هاي مختلف قرار مي گيرد.
چمن هاي طولاني، علامت حدود 30 ميلي متري، يک نگاه سرسبز و لوکس را نشان مي دهند، در حالي که چمن کوتاهتر، چمن 16-27 ميلي متر به نظر مي رسد و براي بچه ها يا حيوانات خانگي مناسب تر است.
وزن چمن
چمن خوب بايد با وزن 2-3 کيلوگرم در متر مربع وزن داشته باشد.
اين وزن مخصوصا مهم است اگر شما خودتان آن را نصب مي کنيد، چون بايد بلند شويد و حرکت کنيد.
نمونه ها
هنگام مقايسه نمونه ها، مهم است که کيفيت نخ و پشت را بررسي کنيد.
به علاوه رنگ مناسب، نخ بايد UV تثبيت شود تا نور خورشيد محو شود. بايد مثل چمن طبيعي نيز احساس کند.
پشتي بايد نفوذ پذير باشد، بنابراين آب مي تواند از طريق تخليه، و همچنين حاوي سوراخ در صورتي که باران شديد و مقدار زيادي از آب وجود دارد.
مزيت هاي چمن مصنوعي:
• کاربردي تر بودن چمن مصنوعي نسبت به چمن طبيعي
• داراي طول عمر زياد و مقاومت و دوام بالاي آن نسبت به چمن طبيعي
• قابليت حمل و جابه جايي چمن مصنوعي
• بهداشتي تر بودن چمن مصنوعي نسبت به چمن طبيعي
• نياز به خريد بذر چمن و کاشت چمن نيست
• نياز به مراقبت بسيار کم نسبت به چمن طبيعي
• کاهش چشمگير هزينه هاي جانبي مانند هزينه هاي آب و کود و ...
کاربردهاي چمن مصنوعي
امروزه استفاده از چمن مصنوعي در حوزه هاي ورزشي و مسکوني و شهري بسيار گسترش يافته است.
در حوزه ورزشي براي ورزشگاه ها و زمين هاي بازي فوتبال، فوتسال، گلف و ... شايع شده است و در حوزه مسکوني براي تراس و اتاق، پادري،روف گاردن، زير حيوانات خانگي،حياط، دور استخرو ... استفاده مي شود.
چمن مصنوعي براي حيوانات خانگي
چمن مصنوعي ميتواند يه منطقه مخصوص براي حيوانات خانگي شما باشد تا زندگي آن ها را لذت بخش تر کند که نظافت آن بسيار آسان است. چمن مصنوعي براي نگهداري از حيوانات خانگي در حياط، بالکن، دامپزشکي ها و پارک هاي سگ استفاده مي شود.
چمن مصنوعي براي زمين هاي بازي کودکان
استفاده از چمن مصنوعي در اتاق بازي کودکان يا در مجموعه بازي و مهد ها باعث ايمني کودکان مي شود، زيرا نرمي چمن مصنوعي باعث گرفتن شدت ضربه در هنگام سقوط و افتادن به روي زمين ميشود. همچنين باعث بوجود آمدن فضايي مفرح و شاد براي کودکان مي شود.
چمن مصنوعي در زمين گلف
هزينه نگهداري چمن طبيعي در زمين هاي گلف بسيار زياد است و جايگزين کردن آن با چمن هاي مصنوعي باعث صرفه جويي درمصرف آب، وقت و هزينه و نيروي انساني مي شود.
چمن مصنوعي در ورزش
چمن مصنوعي در زمين هاي ورزشي بسيار محبوب شده است و براي پاسخگويي به خواسته هاي بالاي هر تيم ورزشي طراحي شده است. چمن مصنوعي ورزشي براي محافظت از بازيکن و داراي انعطاف پذيري و زيبايي است که بسيار ارزانتر از چمن طبيعي است و در عرصه ورزش بسيار مشابه چمن طبيعي مي باشد.
چمن مصنوعي براي مصارف خانگي و مسکوني
روند رشد استفاده از چمن مصنوعي در منازل و فضاهاي مسکوني بسيار سريع است. چمن مصنوعي مي تواند مسيرهايي را به خانه و باغ شما ايجاد کند و يا براي ايجاد يک پياده روي کوچک استفاده شود.
چمن مصنوعي در حياط، تراس منازل، زير حيوانات خانگي، دور استخر، روف گاردن، اتاق بازي کودکان و ... استفاده مي شود.
تميز کردن آن بسيار راحت است و بافت طبيعي خود را با نگهداري حداقل، حفظ مي کند.
چمن مصنوعي در هتل ها، رستوران ها، باغ تالارها، کافه ها، مهدها، و مدارس هم استفاده مي شود.

چمن مصنوعي داراي تنوع رنگ، تراکم و ارتفاع هاي مختلفي است
نکاتي براي خريد چمن مصنوعي
چمن مصنوعي داراي تنوع رنگ، تراکم و ارتفاع هاي مختلفي است. که موجب شده براي هر سليقه و کاربرد چمن مناسب را استفاده کرد.
براي مطلع شدن از قيمت چمن مصنوعي ابتدا مقدار چمن مورد نياز را روي محيط اندازه گيري کرده و از راهنمايي و مشاوره فروشندگان استفاده کنيد.
چمن خود را از فروشندگاني که تنوع بالاي محصولات را دارند و همچنين محصول با گارانتي و قيمت مناسب را به خريداران عرضه مي کند خريداري کنيد.
نگهداري چمن مصنوعي تزييني
چمن مصنوعي، چمن تزييني - چمن تزئيني، چمن ورزشي، چمن مصنوعي ورزشگاه
شايد باور عمومي بر اين باشد که چمن مصنوعي و به خصوص چمن تزييني سختي هاي نگهداري چمن مصنوعي طبيعي را ندارد اين موضوع کاملا صحيح هست ولي دليل بر اين نيست که چمن مصنوعي تزييني نياز به مراقبت ندارد. چمن مصنوعي تزييني که اصطلاحا چمن مصنوعي دکوراتيو و يا چمن مصنوعي لنداسکيپ نيز اطلاق مي شود بعد از نصب در محل مورد نظر نياز به نگهداري هاي خاص خود دارد. مراقبت از چمن مصنوعي تزييني با هزينه هاي به مراتب کمتر از چمن مصنوعي طبيعي از روش هاي خاص نگهداري خود براي افزايش عمر مفيد و زيبايي آن پيروي مي کند.
عواملي که مي تواند در نگهداري از چمن مصنوعي تزييني مورد توجه قرار گيرد را مي توان به شرح زير عنوان کرد:
• گرد وخاک
• شاخ و برگ درختان
• زباله ي باقي مانده در زمين چمن مصنوعي در اثر استفاده
• فضولات پرندگان و حيوانات خانگي
• ريشه هاي گياهان و درختان
• آتش، ته سيگار، زغال روشن، اتش بازي، ترقه و عواملي از اين دست، بنزين، گازوئيل، روغن ماشين و مواد شيميايي
• بذر گياهان
• اجسام سنگين، آدامس، شکلات و تنقلات مصرفي مخصوصا که کودکان به مصرف آن تمايل دارند.
گردآوري: بخش مد بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند

ایتنا - سرعت پیشرفت هوش مصنوعی مولد حتی بیل گیتس را هم نگران جایگاه شغلی‌اش کرده است. او در مصاحبه‌ای با سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، در پادکست Unconfuse Me اعلام کرد که نگران تصاحب‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی است.
بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان و بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت علیرغم اینکه معتقد است سال ۲۰۲۴ متعلق به هوش مصنوعی و پیشرفت جهانی خواهد بود، از نگرانی خود بابت از دست دادن جایگاه شغلی‌اش به دلیل پیشرفت این فناوری خبر داد.

سرعت پیشرفت هوش مصنوعی مولد حتی بیل گیتس را هم نگران جایگاه شغلی‌اش کرده است. او در مصاحبه‌ای با سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، در پادکست Unconfuse Me اعلام کرد که نگران تصاحب‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی است.

گیتس اعتراف کرد که در ابتدا نسبت‌ به هوش مصنوعی بدبین بود و فکر نمی‌کرد تا این اندازه پیشرفت کند. او همچنین انتظار نداشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بتوانند در انجام کارهای پیچیده به‌خوبی عمل کنند.

گیتس معتقد است که با استفاده از این فناوری، انسان‌ها برای امرار معاش دیگر نیاز نیست به‌سختی کار کنند و می‌توانند تنها سه‌ روز در هفته به محل‌ کارشان سر بزنند. به‌عقیده بیل گیتس انسان‌ها می‌توانند در آینده برای انجام بسیاری از وظایف دلهره‌آور یا حتی تهیه غذا از فناوری هوش مصنوعی بهره ببرند.

 

هوش مصنوعی، طراحان گرافیک و معماران را کم‌کم از صحنه حذف خواهد کرد؛ زیرا ابزارهای پیچیده‌ای مانند ChatGPT و Midjourney و Image Creator می‌توانند با ارائه طرح‌های بسیار خوب جای این افراد را پر کنند.

گزارش‌های سال گذشته نشان می‌دهند که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مایکروسافت، نگران از دست‌دادن شغل خود هستند؛ بااین‌حال ۷۰ درصد از کاربران آمادگی خود برای پذیرش و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در مشاغل خود را اعلام کردند.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این باره گفت که نسل جدید نباید کدنویسی را به‌عنوان یک شغل در نظر بگیرند؛ چراکه حتی درحال‌حاضر هم بخش عظیمی از کدنویسی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. هوانگ توصیه کرد که بهتر است مردم وارد مشاغلی مرتبط با زیست‌شناسی، آموزش، تولید یا کشاورزی شوند تا با پیشرفت هوش مصنوعی در سال جدید با بیکاری مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • هر آنچه که باید قبل از خرید پین هوش مصنوعی Humane بدانید
  • کرنر با هوش مصنوعی گل می‌شود
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند
  • در خرید مک‌بوک عجله نکنید؛ تراشه M ۴ اپل در راه است!
  • رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳
  • هنگام خرید ورق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • هوش مصنوعی متا به اینستاگرام رسید