Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:05:54 GMT

۷۹ درصد دامغانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۲۵۱

۷۹ درصد دامغانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوچه ناسار پیش از ظهر یک‌شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دامغان با حضور اعضاء و به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه جمعیت واجد شرایط دریافت‌کننده کارت ملی هوشمند در شهرستان دامغان بالای ۱۵ سال بر اساس آمار ارائه‌شده سازمان ثبت‌احوال کشور ۷۵ هزار و ۶۲۴ نفر هستند، ابراز داشت: تاکنون ۵۹ هزار و ۷۹۱ نفر معادل ۷۹ درصد دامغانی‌ها موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۳۳ نفر از افراد باقیمانده از مردم دامغان که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشدند باید برای دریافت این کارت که هویت ملی هر شهروند است اقدام کنند.

معاون سیاسی فرماندار دامغان سال گذشته یک هزار و ۱۴۶ واقعه ولادت و میزان ۴۶۸ واقعه فوت در این شهرستان به ثبت رسیده است، ابراز داشت: زمان تعیین‌شده برای ثبت ولادت در شهرستان دامغان ۱۵ روز و ثبت وفات ۱۰ روز است.

نوچه ناسار از فعالیت دو دفتر پیشخوان دولت مرتبط باکارهای ثبت‌احوال در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تعویض شناسنامه، کارت ملی هوشمند و کارهای مرتبط با شناسنامه در این دو دفتر پیشخوان دولت دامغان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه ثبت‌احوال در ارتقاء امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم وظیفه خطیر و مهمی بر عهده دارد و آمار و اطلاعات ثبت‌احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است، افزود: رسالت بزرگ ثبت‌احوال ثبت به‌موقع و به‌روز وقایع حیاتی چهارگانه و صدور اسناد هویتی و انتشار آمار حیاتی است.

معاون سیاسی فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: تعداد تولد، وفات، ازدواج و طلاق باید به‌موقع در شهرستان دامغان ثبت شود تا مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل نشوند.

کد خبر 4642035

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت وقایع حیاتی کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز نشینان برای دریافت کارت پیله وری نام نویسی کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، رسول کعب مدیر بازارچه مرزی اروندکنار با بیان اینکه امکان دریافت کارت پیله وری برای مرزنشینان فراهم است گفت: روستائیان مرزنشین برای دریافت این کارت باید در سامانه نام نویسی کنند و از سهمیه ارزی ۱۰ هزار دلاری در سال بهره‌مند شوند.
کارت پیله‌وری برای حمایت از اشتغال و روشی برای درآمدزایی افرادی است که در مناطق محروم مرزی زندگی می‌کنند و مجوزی برای خرید و فروش کالا‌ها در مناطق مرزی به شمار می‌رود.
سابقه سه سال سکونت در مناطق مرزی، دارا بودن حداقل ۲۱ سال سن و انجام امور مالیاتی از جمله شرایط دریافت کارت پیله وری است.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان نیز از تلاش برای رفع موانع دریافت کارت پیله وری در روستا‌ها گفت و اعلام کرد: بهره مندی شهروندان از این امتیاز اقتصادی از برنامه‌های در دست پیگیری است.

دیگر خبرها

  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • اطلاع‌نگاشت دریافت نسخه چاپی و رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • رضاییان مقابل پرسپولیس بازی می‌کند (+سند)
  • مرز نشینان برای دریافت کارت پیله وری نام نویسی کنند
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • بلاخره نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود ؟