Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:59:40 GMT

جمعیت کیفری خراسان رضوی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۲۹۶

جمعیت کیفری خراسان رضوی کاهش یافت

سید امیر مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: استفاده از مجازات های جایگزین حبس یکی از علل کاهش جمعیت کیفری است و پرونده های اجرای احکام نیز در این استان به سرعت رسیدگی شده و اعتبار بخشی به اسناد رسمی هم با جدیت پیگیری می گردد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز ملاقات طفل در خراسان رضوی خارج از کلانتری ها و پاسگاه ها اظهار داشت: پارسال در این مراکز ۸۰۰ مورد سازش رخ داد و از حدود دو و نیم سال قبل دو دادگاه کیفری به دادگاه اطفال و با حضور مشاور اطفال اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم اکنون هشت مرکز مشاوره خانواده در مشهد و ۸۷ مرکز مشاوره در سایر شهرهای استان زیر نظر دادگستری فعال است و طی یکسال گذشته ۴۰ درصد دعاوی در این مراکز به سازش انجامیده که فقط حدود سه درصد از این تعداد بازگشت داشته است.

مرتضوی در باره توقف پروژه کمربند جنوبی مشهد نیز افزود: از ابتدای فعالیت این پروژه مکاتبات و پیگیری های بسیار توسط دستگاه قضایی صورت گرفته و این دستگاه ر راستای صیانت از اراضی ملی به وظایف خود عمل می کند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها و سازمانهای دیگر نیز باید تکالیف و وظایف قانونی خود را انجام دهند اظهار داشت: طرح ها و پروژه ها باید کارشناسی باشد و تمام پیوست ها در آن در نظر گرفته شود که در برخی موارد نظیر پروژه کمربند جنوبی این موارد در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۵۰ پرونده کلان در این استان رسیدگی شد که بخشی از آنها مربوط به اختلاس بود و سعی شد مبالغ اختلاس شده به بیت المال برگردانده شود.

معاون دادگستری خراسان رضوی با اشاره به انتخابات امسال افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و ستاد و کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در استان فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ استقلال، شأن و جایگاه قضات و دستگاه قضایی از رویکردهای این دستگاه است اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی از اولویت هاست که در این استان با رعایت سه اصل سرعت، صحت و دقت به پرونده های قضایی رسیدگی می شود.

وی گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری از دیگر رویکردهاست و مدیران باید نسبت به وظایف قانونی خود در این زمینه توجیه شوند تا از بروز تخلف در حوزه های مختلف جلوگیری گردد.

مرتضوی با اشاره به توجه و اهتمام ویژه به پیشگیری از وقوع جرم و خسارت افزود: با اقدامات صورت گرفته و انجام تدابیر لازم در سیلابهای اخیر کمترین تلفات را در استان داشتیم.

وی اظهار داشت: در دستگاه قضایی بیشترین نظارت ها، بازرسی ها و ارشیابی ها برای صیانت از حقوق شهروندی و نظارت بر رفتار قضات انجام می شود و واحد حفاظت اطلاعات ارشد نیز در قوه قضائیه برای نظارت بر رفتار قضات و کارکنان دستگاه قضایی فعال است.

وی گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه از اول تا هفتم تیر ماه، غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا (ع)، دیدار با خانواده شهدای قوه قضائیه و ملاقات عمومی مسئولان قضایی در استان انجام می شود.

۷۵۰۵/ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری معاونت پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

او افزود: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش‌های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

رضایی پور بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است.

او تصریح کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان