Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@18:47:07 GMT

تورم در فرانسه به زیر یک درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۳۱۹

آفتاب‌‌نیوز :

کاهش چشمگیر تورم در بخش خدمات باعث شد نرخ تورم فرانسه در ماه می تنها ۰.۱ درصد افزایش یابد و بسیاری از کارشناسان اقتصادی را غافلگیر کند.

به گزارش رویترز، طی این مدت با وجود افزایش قیمت در بخش مواد غذایی، تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه می در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تنها ۰.۹ درصد بوده است که کمتر از رقم ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد پیش‌بینی شده توسط کارشناسان و ۰.۴ درصد کمتر از رقم ثبت شده مربوط به دوره مشابه ماه آوریل است.

طبق اعلام مرکز آمار فرانسه، تورم بخش خدمات در ماه می منفی ۰.۲ درصد بوده است و تورم این بخش در بازه زمانی منتهی به می نیز تنها ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۴ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ۱۲ ماه منتهی به آوریل است.

برخی از کارشناسان با توجه به کاهش بهای انرژی و به ویژه نفت در بازارهای جهانی پیش‌بینی کرده بودند که تورم فرانسه در سطح زیر یک درصد باقی بماند. نرخ تورم فرانسه هنوز فاصله زیادی با تورم دو درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا برای ۱۹ کشور عضو منطقه یورو دارد.

متوسط نرخ تورم فرانسه در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۳۸ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به تورم ۱۸.۸ درصدی آوریل ۱۹۵۰ و پایین‌ترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۰.۷ درصدی ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ بوده است.

تورم در دیگر کشور فرانسوی زبان اروپایی یعنی بلژیک نیز کاهشی بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار این کشور تا پایان ماه می تورم به ۱.۸۹ درصد کاهش پیدا کرده که در مقایسه با تورم بازه زمانی مشابه ماه آوریل ۰.۸ درصد کاهش یافته است. تورم ماهانه بلژیک نیز تنها ۰.۰۲ درصد اندازه‌گیری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تورم تورم یک رقمی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه در مباحث اقتصادی سه نوع تورم محاسبه می‌شود افزود: یک تورم میانگین ۱۲ ماهه محاسبه می‌شود، یک تورم نقطه به نقطه که در هر ماه نسبت به مدت زمان مشابه آن ماه در سال گذشته است و یک نوع تورم هم تورم ماهانه یعنی از این ماه نسبت به ماه قبل تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آخرین نتیجه نرخ تورم در پایان اسفند ماه سال گذشته گفت: استان قم در نرخ تورم ۱۲ ماهه در جایگاه نوزدهم قرار گرفت و در تورم نقطه به نقطه جایگاه بیست و یکم و این عدد در ثبت تورم ماهانه یعنی فقط فقط همان اسفند ماه در جایگاه یکم قرار گرفتیم که در مقایسه با استان دوم کشور که سمنان بود تنها یک دهم درصد اختلاف داشتیم.

شاکر آرانی با اشاره به اینکه آن چیزی که برای محاسبات اقتصادی مهم محسوب می‌شود میزان نرخ توهم ۱۲ ماهه یا نقطه به نقطه است گفت: در مجموعه فعالیت‌های سال گذشته ستاد تنظیم بازار به ویژه در هفت ماهه پایان سال حدود ۱۰ درصد در تورم نقطه‌ای کاهش داشتیم؛ این در صورتی است که میانگین کشوری حدود ۷ درصد کاهش را نشان می‌داد و سرعت کاهش تورم در استان قم در مقایسه با میانگین کشوری در تورم نقطه به نقطه بیشتر بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این جایگاه و رشد را نتیجه جلسات و پیگیری‌های ستاد تنظیم بازار استان دانست.

دیگر خبرها

  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل