Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حسین آل اسحاق درباره شرایط صلاحیت کاندیداهای انتخابات هیأت فوتبال تهران و حواشی‌ای که در این باره به وجود آمده، اظهار داشت: ممکن است افرادی که برای انتخابات هیأت فوتبال ثبت نام کردند، احراز صلاحیت نشده باشند، اما بعداً با ارائه مدارک بتوانند دوباره احراز شوند. عدم احراز صلاحیت در این مرحله به معنای تمام شدن کار نیست و اگر شخصی بتواند مدارک لازم برای اثبات صلاحیت خود فراهم کند، مشکلی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود اداره‌کل ورزش استان تهران اصرار دارد که یکی از افراد خود را به عنوان کاندیدا در انتخابات هیأت فوتبال تهران وارد کند، گفت: من در مورد اشخاص صحبت نمی‌کنم، اما طبق اساسنامه هیأت فوتبال تهران که مصوبه و ابلاغیه فدراسیون است، تکلیف همه چیز روشن است، هیأت‌های فوتبال باید طبق قوانین بین‌المللی اداره شوند، در نتیجه کسانی که دارای پست سازمانی و دولتی هستند و همچنان شاغل در این ادارات هستند، نمی‌توانند در انتخابات هیأت فوتبال شرکت کنند. در بین ثبت‌نام شده‌ها افرادی حضور داشتند که مثلاً معاون یک اداره دولتی بودند و کد پرسنلی دولتی آنها موجود است، مشخص است که چنین فردی برای ثبت‌نام شرایطش مغایر با قوانین فیفا است، بنابراین من می‌گویم فارغ از اینکه افراد چه کسانی هستند، وقتی دارای شغل دولتی باشند، نمی‌توانند احراز صلاحیت شوند. 

وی افزود: یک گروه از افراد کسانی بودند که به هنگام ثبت‌نام، گواهی عدم سوءپیشینه خود را از مراجع ذیصلاح دریافت نکرده بودند، مراجع ذیصلاح هم تعریف دارد که آن هم دادگستری است. اما برخی آقایان نامه‌هایی از معاون فلان اداره آورده بودند که آن معاون تأکید کرده بود که صلاحیت این فرد در این اداره تأییدشده است که باز هم این خلاف آئین‌نامه ما در انتخابات است. افراد فقط باید از دادگستری عدم سوءپیشینه خود را بیاورند نه از نهادها و ارگان‌ها.

آل‌اسحاق با تأکید بر اینکه از نظر وی پنج نفر نهایی هنوز مورد تأیید نیستند، گفت: از بین پنج نفری که به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات هیأت فوتبال نام برده می‌شود، هنوز سه نفر کارمند رسمی دولت به شمار می‌روند، مگر اینکه این سه نفر مدارکی دال بر استعفایشان از شغل دولتی ارائه کنند که تا امروز من این مدارک را ندیدم. 

کارشناس حقوقی کمیته صلاحیت نامزدهای انتخاب هیأت فوتبال تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد فوتبالی صلاحیت‌شان تأیید نشده، گفت: افرادی فوتبالی‌ای که ثبت‌نام کرده بودند به چند دسته تقسیم شدند، یک عده از آنها شرایط سنی نداشتند؛ یعنی طبق آئین‌نامه فردی که برای نامزدی ثبت‌نام می‌کند باید ۳۵ سال تمام باشد، اما برخی از افراد ۲ الی ۳ ماه کم داشتند و ما هم نمی‌توانستیم استثنا قائل شویم. برخی از افراد سوابق مدیریتی نداشتند، کسی که برای پست ریاست هیأت فوتبال تهران ثبت‌نام می‌کند باید پنج سال سابقه مدیریتی داشته باشد. برخی از دوستانی که ثبت‌نام کرده بودند، مثلاً مدرک آورده بودند که مدیرعامل فلان شرکت به مدت پنج سال بودند، اما در بررسی‌های ما مشخص شد که او به همراه دوستش یک شرکت محدود با منابع مالی بسیار محدود ثبت کرده و این شرکت فعالیتی هم نداشته است، مدرک ارائه شده معتبر بود، اما برای احراز پست هیأت فوتبال کافی نبود. در تهران در هفته یکصد و پنجاه مسابقه فوتبال برگزار می‌شود که میانگین روزانه آن ۲۲ مسابقه است، بنابراین کسی که ریاست هیأت فوتبال تهران را برعهده می‌گیرد باید از تجربه و توان کافی برای بررسی همه شرایط از جمله زمین، تأمین امنیت، هیأت داوران و... را داشته باشد. فدراسیون فوتبال هم تأکید دارد که فرد احراز شده باید سابقه مدیریت ورزشی داشته باشد، حتی کسانی که در هیأت‌های فوتبال در جاهای دیگر بوده‌اند، دلیل بر احراز شرایط‌شان نیست. 

آل‌اسحاق ادامه داد: برخی دیگر از دوستان فوتبالی مدرک تحصیلی مناسب نداشتند، یعنی تعدادی مدرک معادل ارائه کرده بودند، اما این مدرک معادل باید به تأیید وزارت علوم برسد، ولی بعضی از آنها از یک نهادی مدرک معادل لیسانس ارائه کرده بودند که در آن مدرک قید شده این مدرک تحصیلی در فلان نهاد معتبر است، بنابراین از ۲۱ نفر ثبت‌نام شده، ۲ نفر به معنی واقعی احراز صلاحیت شدند. 

آل‌اسحاق در خصوص اینکه ثبت‌نام حبیب‌الله شیرازی که اکنون رئیس هیأت فوتبال تهران است انتقاداتی شده و حتی رضا گلمحمدی مدیر اداره‌کل ورزش و جوانان تهران نسبت به این حضور به فدراسیون فوتبال انتقاد وارد کرده، گفت: حضور شخصی که خودش اکنون رئیس هیأت فوتبال است، در انتخابات منع قانونی ندارد و هر کسی که در خصوص انتخابات نقصی می‌بیند، حتما باید با آئین‌نامه و بند قانونی آن را عنوان کند. 

وی درباره اینکه چرا اداره‌کل تهران اصرار به حضور علی‌اصغر زرگر دارد، گفت: این موضوع را از خود آقای گل‌محمدی باید بپرسید، اما من باید بگویم فوتبال دچار یک مشکل اساسی است، حکایت شترمرغی است که می‌گویند به او تخم بگذار، می‌گوید من شترم، وقتی به او می‌گویند بار ببر می‌گوید من مرغم، وقتی فوتبال ما دولتی نیست و به حق هم گفته می‌شود که نباید پول دولتی به آن داده شود، حضور افراد دولتی دخالت حساب می‌شود. شما نگاه کنید تمام تیم‌های خوب مثل نفت تهران، راه‌آهن، استقلال خوزستان نابود شدند، در نتیجه منهای اینکه افراد چه کسانی هستند، کسی که پست سازمانی دارد و بخواهد در فوتبال سمت بگیرد، صراحتا دخالت دولت در فوتبال به شمار می‌رود و اگر این موضوع به گوش فیفا برسد، برای ما دردسر می‌شود. بهتر است که بگذارند مردم کار خودشان را بکنند و هیأت فوتبال را به عهده غیردولتی‌ها بگذارند. کسی که پست سازمانی داشته باشد چطور می‌تواند هیأت فوتبالی که در هفته ۱۵۰ مسابقه برگزار می‌کند را اداره کند. 

انتهای پیام/ر

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مصوبه هیئت‌رئیسه فدراسیون درباره شرایط کاندیداهای هیئت‌های فوتبال در سراسر کشور، خراسان رضوی هم ثبت‌نام را آغاز کرد که احسان اصولی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون و رئیس فعلی هیئت خراسان رضوی به عنوان اولین نفر ثبت نامش را قطعی کرد. 

در کنار او محسن ترکی داور بازنشسته فوتبال، محمود قربانیار معاون فعلی و جعفر قدیری معاون اسبق اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه رضوی‌راد از فعالین اقتصادی موفق شدند از فیلتر‌های فدراسیون گذر کنند.

در این بین افرادی مثل محسن قهرمانی به دلیل نداشتن سوابق لازم صلاحیت‌شان احراز نشد و حسن کامرانی‌فر هم حاضر نشد ثبت نام کند. نکته عجیب اینکه با شرایطی که هیئت‌رئیسه در نظر گرفته است حتی کسی مثل خداداد عزیزی نیز  نمی‌توانست تایید صلاحیت شود و ثبت نام هم نکرد!

پس از این ثبت‌نام‌ها در حالی که می‌رفت تا پروسه انتخابات برگزار شود، تاج‌فیروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی طی مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرد که صلاحیت احسان اصولی رئیس فعلی هیئت فوتبال و عضو هیئت رئیسه فدراسیون تایید نشده و انتخابات بدون حضور او برگزار خواهد شد. اصولی و فدراسیون اما نظری خلاف این ماجرا داشتند و مدعی بودند چیزی مبنی بر رد صلاحیت احسان اصولی به فدراسیون ابلاغ نشده است.

تاج‌فیروز اما مدعی بود اصولی یکی از مهم‌ترین نیازهای ریاست هیئت یعنی اقامت در شهر مشهد را دارا نیست و نباید دوباره رئیس هیئت فوتبال شود.

این ماجرا و درگیری‌ها ادامه داشت و جلسات متعددی بین مسئولان فدراسیون با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد و در نهایت طرفین به شکل جدیدی از تعامل رضایت دادند.

به این ترتیب قرار بر این شد تا تمامی ثبت‌نام‌های دوره قبلی ملغی و متقاضیان مجددا برای ثبت‌نام اقدام کنند، این البته چیزی نبود که اداره کل ورزش و جوانان مدنظر داشته باشد، چرا که می‌توانست از بین 4گزینه باقی‌مانده گزینه مورد اعتماد خودش را انتخاب کند.

فدراسیون اما به این بهانه که از زمان ثبت‌نام‌ها بیش از 3ماه گذشته اعلام کرد اگر قرار است اصولی حضور نداشته باشد، بایستی پروسه ثبت‌نام از ابتدا انجام شود و دیروز اطلاعیه ثبت‌نام متقاضیان ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی منتشر شد؛ متقاضیانی که بنابر تعهد فدراسیون به اداره ورزش استان، احسان اصولی در بین‌شان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • دلجویی کاپیتان استقلال از نیروی انتظامی و کمیته انضباطی
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏
  • توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست