Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه سوم دوره دهم قرائت شد که به شرح زیر است:

در این اجلاسیه در مجموع، ۸۶۵ تقاضای سوال از وزرا به هیئت رئیسه تقدیم شده است که پس از بررسی حدود ۳۷ درصد از آنها در کمیسیون های تخصصی، ۷۰ سوال با عدم اقناع نمایندگان از پاسخ وزیر در کمیسیون ها برای رسیدگی در صحن علنی به هیئت رئیسه ارسال شده که از این تعداد ۵۹ سوال قلمرو ملی و ۱۱ سوال قلمرو منطقه ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد سوالات نمایندگان در اجلاسیه سوم نسبت به اجلاسیه دوم این دوره ۳.۷ درصد افزایش داشته است. از میان وزرا، وزیر نیرو با ۱۰۹ سوال مخاطب بیشترین و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ۷ سوال مخاطب کمترین سوال نمایندگان بوده اند و در میان کمیسیون های مجلس، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با ۱۲۴ سوال بیشترین و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با ۵ سوال کمترین سوال ارجاعی را داشته اند.

بیشترین تعداد سوالات مطروحه در صحن علنی از وزرای نفت و امور خارجه هرکدام با ۱۰ سوال است که نمایندگان مجلس از پاسخ به این سوالات قانع شده اند.

بررسی عملکرد کمیسیون های مجلس در این اجلاسیه نشان می دهد که به ترتیب کمیسیون های آموزش، صنایع و انرژی عملکرد بیشتری در رسیدگی به سوالات داشته اند.

همچنین در اجلاسیه سوم ۵ سوال از رئیس جمهور به رئیس مجلس تقدیم شده است که نمایندگان مجلس در یک فقره از سوالات با موضوع استمرار تحریم های بانکی از پاسخ رئیس جمهور قانع شده و در چهار فقره سوال دیگر با موضوعات عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی و رکود اقتصادی شدید چند ساله قانع نشده اند.

کد خبر 4642014 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه محمد جواد ظریف سوال از وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!