Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اعظم علی مددی» روز یکشنبه در حاشیه آیین روز جهانی مبارزه با کار کودکان در گفت و گو با ایرنا افزود: بهزیستی استان از سال ۹۵ تاکنون برای ۲۲۰ کودک کار از سن ۶ تا ۱۸ سال پرونده تشکیل داده است.
وی اظهار داشت: ۱۴۰ کودک کار استان از طرف بهزیستی خدمات بهداشتی، حقوقی، تحصیلی، درمانی روانشناختی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۹۰ کودک کار استان دارای پرونده ایرانی و ۳۰ کودک اتباع بیگانه هستند.
علی مددی افزود: سه کودک کار استان در رشته‌های ورزشی مورد سنجش قرار گرفتند و در در رشته فوتسال استعدادیابی شدند.
وی یادآور شد: بهزیستی طبق ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به دنبال بهبود سلامت و توانمندسازی کودکان کار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کودکان مانند سایر همسالان خود باید کودکی کنند و این بزرگترها هستند که وظیفه تامین معیشت برعهده آنان گذاشته شده است.

«بهروز اکرمی» افزود: کودکان باید در محیط کلاس درس و تفریح حاضر باشند و نباید با پرداختن به کارهای سخت از حقوق مسلم خود محروم شوند.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی جامعه باید به گونه‌ای فراهم باشند تا کودکان مجبور نشوندبرای تامین معیشت خانواده به شغل‌های کاذب مشغول شوند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

۶۹۹۱/ ۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهزیستی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در نوار غزه را دردناک و غم انگیز توصیف کرد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که مقیاس و سرعت تخریب‌ها در نوار غزه «تکان‌دهنده» است و در نتیجه حمله‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک فلسطینی شهید شدند.

پایگاه اینترنتی سازمان یونیسف به نقل از مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هفتم اکتبر، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6081604

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید