Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ضمن بیان اینکه طی سال ۹۷، در استان ۱۳۰۰۰ دستگیری داشتیم گفت: در حوزه خرده فروشی سودهای کلانی است که همین خود تبدیل به یک دلیل مهم برای افزایش خرده فروشی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ احمد ملک حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی امروز در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: فلسفه تشکیل ستاد، انجام کار اجرایی نیست بلکه مجموعه تصمیم گیری و سیاستگذاری ها در این ستاد انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک حسینی افزود: این ستاد در ۵حوزه درمان و حمایت اجتماعی، مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، حقوقی و سازمانهای مردم نهاد فعال است.

وی در حوزه مقابله باعرضه عنوان کرد: در سال ۹۷، ۶۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم و در سه ماهه امسال نیز ۱۳۰۰ کیلوگرم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ساماندهی معتادین متجاهر را اولویت ستاد مبارزه برشمرد و اظهار کرد: در استان مرکزی اردوگاه ماده ۷ برقرار است که با مدیریت شورای هماهنگی راه اندازی شد و از سال گذشته به بهزیستی واگذار شد و در حال حاضر در این اردوگاه ۱۲۰ معتاد متجاهر داریم. ساماندهی این معتادین به نحو مطلوبی در حال انجام است و درمان، توانمند سازی و اشتغال را در اردوگاه دنبال می کنیم.

وی به حوزه مبارزه با خرده فروشان پرداخت و اضافه کرد: شاید سوال این است که چرا علی رغم اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیری های زیادی دارند اما با افزایش معتادین مواجهیم. باید گفت یکی از دلایل اصلی افزایش روبه رشد خرده فروشی این است که تا زمانی که تقاضا وجود دارد عرضه هم وجود خواهد داشت لذا علی رغم دستگیری ها خرده فروشی افزایش یافته است.

ملک حسینی ضمن بیان اینکه طی سال ۹۷، در استان ۱۳۰۰۰ دستگیری داشتیم افزود: در حوزه خرده فروشی سودهای کلانی است که همین خود تبدیل به یک دلیل مهم برای افزایش خرده فروشی شده است.

وی به حوزه درمان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت بر کلینیک ها و کمپ های ترک اعتیاد و دسترسی آسان به مراکز ترک اعتیاد یکی از فعالیتهای این حوزه است که جهت جلوگیری از تخلف در این حوزه ها تیمی از دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و دستگاه های مربوطه برای نظارت تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آموزش پزشکان حاضر در کلینیک ها و جلوگیری از نشت متادون در کلینیک ها که یکی از دغدغه های مسئولین است از دیگر اقدامات است.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری اولویت با آموزش و اطلاع رسانی است عنوان کرد: در جهت توانمند سازی دانش آموزان آموزش را تا دبستانها هم بردیم و قرار است که در سال جاری آموزش ها را به مهد کودکها برسانیم. باید گفت بیشترین اعتبارات را به بخش آموزش اختصاص می یابد و در حال حاضر آموزش کارکنان دولت نیز در دستور کار قرار دارد.

ملک حسینی با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد بدون مجوز را مجوز دادیم گفت : یکی از سیاستهای حوزه مبارزه با مواد مخدر تقویت تشکلهای غیر دولتی و NGOها است و سعی کرده ایم که از ۱۲۳ سازمان مردم نهاد فعال در زمینه اجتماعی و فرهنگی در این حوزه استفاده ببریم.

وی توانمند سازی و اشتغال را از اهداف این شورا برشمرد و بیان کرد: دو سال است که در حوزه اشتغال نیز ورود پیدا کردیم و هر کارفرما یی که به جذب بهبود یافته اقدام کند را مورد حمایت قرار می دهیم و ده میلیون تسهیلات بدون سود با زمان استراحت شش ماهه بازای هر بهبود یافته جذب شده کمک خواهد شد و همچنین ۵۰ درصد حق بیمه هر فرد را پرداخت می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه تا به حال سه کارگاه ۱۰-۱۲ بهبود یافته را جذب کردند عنوان کرد: ساختمان غربالگری از طرف شهرداری به این ستاد واگذار شده است. تا پیش از این پس از دستگیری افراد پس انتقال ، پلیس غربالگری غیر علمی انجام می داد اما با ایجاد مرکز غربالگری، در این مکان توسط تیم درمانگر دستگیر شدگان غربال و هر معتاد نسبت به میزان اعتیاد تقسیم می شوند که اگر این مرکز راه بیفتد جز اولین مراکز کشور خواهیم بود که دارای این مرکز هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰تا۴۰ درصد معتادین شاغل هستند و بالای ۲۰ درصد آنها از درجات عالی تحصیلی برخوردارند به همین دلیل خیلی اشتغال را عامل نمیدانیم ولی جزء عوامل تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر شناخت نیاز جامعه برای انتقال مفاهیم را از مهمترین نیاز‌های حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: هنر و موسیقی بیش از هر متغیر دیگری امروز بر جوانان اثرگذار است و باید از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جمالو روز یکشنبه در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» که برای نخستین بار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز شعر و موسیقی سرود سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جنگ تمام عیار در مبارزه با مواد مخدر هستیم و با جان فشانی شهدا شکست رکورد کشف مواد مخدر در جهان نشان از عزم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با این هیولای خانمان سوز دارد.

به گفته وی، امروز اعتیاد در کنار آسیب جسمانی به آسیب روانی برای فرد و جامعه تبدیل شده است که مواجهه با آن نیازمند مقابله چند وجهی به خصوص در حوزه فرهنگی دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی سازمان درباره ورود مجدد در حوزه اعتیاد گفت: بازگشت دوباره فرد به دامن مصرف مخدر یک پدیده طبیعی در هر نوع بیماری از جمله اعتیاد است و نباید این پدیده را عجیب دانست.

جمالو تاکید کرد: امروز ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خواستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار می‌تواند بیش از هر عاملی دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

وی باورمندی را یک استلزام برای مقابله با پدیده اعتیاد و آسیب آن دانست و گفت: بکارگیری از ظرفیت هنر به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان که بیش از هر زمان دیگری در تیررس اعتیاد قرار دارند ضروری است.

جمالو ضمن بیان اینکه امروز اعتیاد جوانان و نوجوانان را به عنوان قشر آسیب پذیر و تنها در برابر مصرف مخدر هدف قرار داده است، افزود: توسعه فضای اجتماعی و ارتباطات جوانان و نوجوانان را بیش از پیش در معرض اعتیاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی صرف از مواد مخدر نیستیم، افزود: علاوه بر نمایش چهره سیاه اعتیاد، بهره مندی از هنر برای مهارت خودآگاهی و مهارت زندگی بسیار موثر است.

به گفته وی این جشنواره در چهار محور خواهد بود که هفته نخست تیرماه برگزار خواهد شد. محور‌های جشنواره شامل «اعتیاد و عواقب زیان بار آن در زندگی فردی و اجتماعی، آگاهی بخشی در خصوص عواقب ناشی از سو مصرف مواد مخدر، گفتمان سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سلک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر» می‌شود.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است