Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:48:16 GMT

«پیکاسو» مهمان آسیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۸۴۶

«پیکاسو» مهمان آسیا می‌شود

بزرگترین نمایشگاه آثار «پیکاسو» در چین پانزدهم ژوئن با حضور بیش از ۱۰۰ اثر از این هنرمند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آر اف آی، «‌تولد یک نابغه» نام نمایشگاهی است که برترین آثار «پیکاسو» از جمله برخی تابلوهای این هنرمند که در موزه «پیکاسو» واقع در فرانسه نگهداری می‌شوند را در قالب یک نمایشگاه گرد هم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در کنار نمایش تابلوهای این هنرمند، برخی از مجسمه‌ها، طراحی‌های اولیه و تصاویر دوران جوانی این پیکاسو را هم به نمایش عموم می‌گذارد.

اولین نمایشگاه آثار هنری «پیکاسو» در چین در سال ۱۹۸۳ همزمان با بازدید رئیس جمهور وقت فرانسه از پکن برگزار شد. در آن زمان تنها ۳۳ اثر هنری از «‌پیکاسو» به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه امسال که تا یکم سپتامبر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در مرکز هنرهای معاصر پکن با تمرکز بر آثار سه دهه‌ی اولیه فعالیت «پیکاسو» آغاز به کار کرده است.

«املیا فیلیپوت»، مدیر این نمایشگاه بیان کرد: «سعی کردیم برترین آثار این هنرمند را از جمله «خودنگاره آبی‌» که به ندرت از موزه اصلی‌اش خارج می‌شود، نمایش دهیم.»

دوره آبی پیکاسو (۱۹۰۱ تا ۱۹۰۴) نام دوره‌ای از حرفه‌ی پیکاسو در مقام یک نقاش است که مشخصه بیشتر آثارش رنگ‌های سرد است و موضوع اکثر نقاشی‌هایش غم و تنهایی است.

مدیر این نمایشگاه افزود: «‌برگزاری این نمایشگاه و انتقال این آثار به چین مشکلات خاص خودش را داشت.»

به دلیل ارزش بالای هر یک از تابلوهای نقاشی که ارزش برخی از آن‌ها به بالای ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد، این آثار در هفت پرواز مجزا به چین منتقل شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پابلو پیکاسو چین نقاشي نمایشگاه هنري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه «بر فراز دشت» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۲ هزار نفر تا ۲۵ فروردین جاری از نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کرده‌اند. همچنین تعدادی از هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری و سیاسی نیز با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران به تماشای آثار حاضر در این نمایشگاه نشسته‌اند.

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۶۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۱۰ اثر از ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است که از جمله آنها می‌توان به ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، سهراب سپهری، علی گلستانه، فریده لاشایی، محمود جوادی‌پور، میرعبدالرضا دریابیگی، جلال شباهنگی، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، محسن سهیلی، منوچهر نیازی، علی‌محمد حیدریان، رضا شهابی، علی اکبر یاسمی، کلود مونه، کامی پیسارو، لودویک پیت، دیوید هاکنی، کارل اشلامینگر و ژان دافی اشاره کرد.

همچنین در این نمایشگاه، فیلمی از هنرمندان خارجی با رویکرد اقلیم و فصول چهارگانه پخش می‌شود که در آن تصاویری از آثار ون‌گوگ، فردریش، مونه و کانستبل متحرک‌سازی شده است و با ایده آلبوم چهارفصل ویوالدی روی دیوار گالری ۹ موزه هنرهای معاصر تهران پخش می‌شود.

کد خبر 6080170

دیگر خبرها

  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • اجرای «گالیله» تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یک هنرمند