Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@06:00:05 GMT

ایستاده غذا خوردن بر درک طعم غذا تاثیر می گذارد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۹۳۶

ایستاده غذا خوردن بر درک طعم غذا تاثیر می گذارد

پول‌نیوز - مطالعات نشان می دهد وضعیت غذاخوردن بر درک طعم غذا تاثیر می گذارد بطوریکه در حالت نشسته، طعم غذا به مراتب بهتر است.

محققان دانشگاه ساوت فلوریدا دریافتند مدت طولانی ایستادن و در همان حین غذا خوردن موجب بروز استرس فیزیکی شده و جوانه های چشایی را خاموش می کند.

محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه سیستم وستیبولار که مسئول حفظ تعادل و جهت یابی مکانی است، با سیستم حس چشایی که بر طعم و مزه تاثیر می گذارد، در تعامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«دیپایان بیسواس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «براساس این یافته ها می توان به این نتیجه رسید والدین زمانیکه می خواهند مواد خوراکی سالم و بدطعم یا داروهای بدطعم به کودک شان بدهند بهتر است در حالت ایستاده آن را به کودک شان بخورانند.»

تیم تحقیق دریافت نیروی جاذبه موجب می شود خون به قسمت های تحتانی بدن کشیده شود در نتیجه قلب برای پمپاژ خون به سمت قسمت های فوقانی بدن، سخت تر فعالیت می کند و ضربان قلب افزایش می یابد.

همین شرایط موجب فعال شدن محور آدرنال هیپوتالاموس-هیپوفیز شده و غلظت هورمون استرس موسوم به کورتیزول را افزایش می دهد.

این واکنش زنجیره ای موجب کاهش حساسیت حسی شده که بر ارزیابی طعم و مزه غذا و نوشیدنی، درک دمای غذا و حجم کلی مصرف تاثیر می گذارد.

به گفته محققان، زمانیکه فردی احساس ناراحتی می کند غذای که در حالت عادی طعم خوبی دارد برایش خوشایند و خوش طعم نیست.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طعم غذا غذا خوردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

فرمانده سپاه لرستان گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام‌قد در کنار دولت برای برطرف کردن مشکلات این استان ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سردار نعمت الله باقری عصر _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار کرد: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعدادهای موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

کد خبر 747320

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است
  • رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد