Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:58:14 GMT

میزان برداشت کلزا در شهرستان کهگیلویه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۹۶۰

میزان برداشت کلزا در شهرستان کهگیلویه افزایش یافت

سید عمران تقوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۲۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان زیرکشت کلزا قرار گرفت که بارندگی‌های مناسب سبب افزایش تولید این محصول شد.
وی بیان کرد: جهاد کشاورزی با تخصیص یارانه کلزا، پوشش بیمه‌ای این محصول و خرید تضمینی، شرایط مطلوب برای کشت کلزا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۹۶ بهره بردار در شهرستان کهگیلویه در کشت کلزا مشارکت داشتند.

وی افزود: محصول تولیدی دانه روغی کلزا در شهرستان کهگیلویه هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال از کشاورزان خزیداری و برای استحصال روغن به شهرستان گچساران حمل می‌شود.

تقوی گفت: اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی برخی از مزایای کشت دانه روغنی کلزاست.
وی عنوان کرد: روغن کلزا از بهترین روغن‌های خوراکی است و هدف از کشت این گیاه تأمین روغن مصرفی کشور است و کنجاله آن نیز برای تغذیه دام مصرف می‌شود.

شهرستان کهگیلویه بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

۷۵۳۱/‌۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد. وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم. رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و لیبل‌دار شده خریداری کنند چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نیاز کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم. قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند. وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است. کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل