Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از احتمال در نظر گرفتن تخفیف ۳۰ درصدی برای خودروهای پرتردد آزادراه‌ها خبر داد. قرار است چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر امینی اظهار کرد:‌این تخفیف 30 درصدی به تمام خودروهایی که بیشتر از 40 بار در هر ماه در آزادراه تردد می‌کنند تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با اجرای طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، باجه‌های فیزیکی دریافت عوارض از آزادراه‌های سراسر کشور حذف خواهند شد، افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح در 4 آزادراه کشور، عوارض آزادراهی خودروهایی که در این مسیرها تردد می‌کنند، با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محاسبه می‌شود.

وی با یادآوری همکاری بخش خصوصی و سازمان راهداری برای موقعیت‌یابی دوربین‌ها و تجهیزات شناسایی تردد، تصریح کرد: علاوه بر این، برای جلوگیری از نصب تجهیزات اضافه از دوربین‌های ترددشمار سازمان راهداری هم در این طرح استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با تاکید بر این‌که در همه مراحل این طرح، رفاه ساکنان محلی که از این مسیرها تردد می‌کنند در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در کنار هر آزادراه، یک مسیر رایگان هم وجود دارد؛ بنابراین اگر کسی نمی‌خواهد عوارضی بپردازد، می‌تواند از مسیرهای رایگان تردد کند. با این حال شرایط ویژه ترددهای محلی هر آزادراه هم یکی از مواردی است که در تعیین موقعیت استقرار دوربین‌ها مدنظر قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری پیمایشی شدن عوارض آزادراهی در طرح پرداخت الکترونیکی توضیح داد: به طور سیستماتیک، عوارض خودروهای افراد محلی که نمی‌خواهند تمام مسافت یک آزادراه را طی کنند، تنها به میزان پیمایش خودرو در آزادراه تعیین می‌شود. مثلا اگر خودرویی تنها 10 کیلومتر در یک آزادراه تردد کرده باشد، عوارض متناسب با همان مسیر را پرداخت می‌کند و نه عوارض سراسر آزادراه‌.

امینی با بیان این‌که از نظر سخت‌افزاری از جمله دوربین‌های شناسایی و ثبت پلاک در آزادراه، بهترین و قوی‌ترین امکانات را برای خواندن پلاک‌ها در اختیار داریم، اظهار کرد: اجرای این طرح در وزارت راه که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است یک کار فرابخشی بوده است. تا امروز سازمان راهداری و پلیس راه و راهور به خوبی با این طرح همکاری کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، قرار است چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص تخفیف 30 درصدی خودروهای پر تردد در آزادراه‌ها (20 بار رفت و برگشت) برگزار شود.

طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته آغاز به کار کرد. در این طرح که در دنیا به نام سیستم ETC شناخته شده است، دریافت عوارض به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود. پلاک‌ هر خودرویی که در آزادراه‌های اعلام شده تردد دارد، با دوربین‌های ثبت پلاک خوانده می‌شوند و کاربر بدون نیاز به توقف یا پرداخت نقدی به مسیر خود ادامه  افراد برای اطلاع کامل از این روش‌ها می‌توانند به وب‌سایت آنی‌رو (aaniro.com) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط راهداری وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهداری وزارت راه راهداری وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران

 مهدی ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور، شماره گذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل را برای اولین بار در کشور و بر طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض دانست.

قانون جدید شماره گذاری خودرو

به گزارش گجت نیوز، معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور گفت:

با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مساله زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مساله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.

همچنین وی افزود که در برهه حساس کنونی در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین، در آخرین روز کاری سال گذشته آئین‌نامه‌ای ابلاغ شد که از روز پنج اردیبهشت هم لازم‌الاجرا است. با توجه به افزایش عوارض این خودروها در این روز فشار زیادی روی ثبت شاسی‌های وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شماره گذاری هم کم بود.

مهدی ابراهیمی اظهار کرد:

نیاز کشور برای شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به‌دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نامناسبی ایجاد و قیمت‌های غیر رسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت که به‌دلیل نبودن گواهی و کم‌فروشی و رشد قیمت‌ها این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین‌نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد. همچنین به‌گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید شود رویکرد ما ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران