Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:17:46 GMT

ارسال تجهیزات به ایست بازرسی ترکیه در حومه حماه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۰۹۸

ارسال تجهیزات به ایست بازرسی ترکیه در حومه حماه

پس از حمله‌ای که به گفته ارتش ترکیه به ایست بازرسی این کشور در منطقه کاهش تنش در شمال سوریه صورت گرفت، آنکارا کاروانی از تجهیزات نظامی را به سمت این ایست بازرسی گسیل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع نظامی ترکیه اعلام کردند، تجهیزاتی که به ایست بازرسی در حومه شمالی حماه فرستاده است شامل نیروهای نظامی، کامیون‌های حامل تانک‌ها، خودروهای نفر بر زرهی و سلاح‌های سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه از زخمی شدن سه تن از نیروهای خود در اثر "حمله عمدی" نیروهای سوری به یکی از ایست‌های بازرسی ترکیه در منطقه کاهش تنش خبر داد.

حمله به ایست بازرسی مذکور پس از آن صورت گرفت که ارتش روسیه از دستیابی به توافق‌نامه‌ای درباره آتش‌بس در ادلب زیر نظر روسیه و ترکیه خبر داد. این در حالی است که ترکیه دستیابی به هرگونه توافقی در این خصوص را رد کرد.

ترکیه برای تضمین پایبندی به توافق‌نامه کاهش تنش ادلب، ۱۲ ایست بازرسی در حومه‌های حماه و ادلب مستقر کرده است.

نیروهای دولت سوریه و همپیمان روس آن از ماه آوریل در منطقه کاهش تنش حملاتی را آغاز کرده‌اند و درگیری‌ها در حومه حماه میان گروه‌های مخالف و ارتش سوریه بالا گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.   به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.   بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.   در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آنها انجام دهد.   این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد.   به گزارش ایرنا، ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.   رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.   وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.   سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.   الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.   وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.   این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.   «ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.   وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشورها برای ساکنان رفح برپا شده است.   بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.   وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • بلومبرگ: نیروهای اوکراینی به نقطه شکست می‌رسند
  • کشف لودر ۵۰ میلیاردی قاچاق در الیگودرز
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه