Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@15:46:54 GMT

آتش‌سوزی هگمتانه آسیبی به بافت تاریخی نزده است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۱۷۴

علی مالمیر (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: آتش‌سوزی تپه باستانی هگمتانه هیچ آسیبی به بافت تاریخی این محوطه وارد نکرده است.

روز گذشته (شنبه ۲۵ خرداد) آتش‌سوزی وسیع در تپه باستانی هگمتانه اتفاق افتاد که پس از سه ساعت اطفا شد. این آتش‌سوزی حدفاصل تپه هگمتانه تا کلیسا را درگیر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مالمیر، این نوع آتش‌سوزی‌ها پیش از این هم سابقه داشته است اما با توجه به اینکه بافت تاریخی تپه باستانی هگمتانه همدان در عمق سه الی چهار متری تپه است، آسیبی به آن وارد نشده است.

این نوع آتش‌سوزی‌ها اغلب به دلیل سهل‌انگاری عابران در پرتاب ته سیگار روشن در مراتع خشک این تپه بوده و در آتش‌سوزی اخیر هم آسیبی به بافت تاریخی نرسیده است.

تپه هگمتانه ۳ هزار سال قدمت دارد و با مساحت حدود ۳۰ هکتار، وسیع‌ترین تپه باستانی ایران است که در بافت قدیمی شهر همدان قرار دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب باستانی با گوسفند 17 کیلویی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه کباب کردن دو بز در یک تنور زیرزمینی توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم) طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب باستانی با گوسفند 17 کیلویی (فیلم)
  • دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • تعداد خطوط بی‌آرتی اصفهان در دوره ششم شورای شهر ۲ برابر شد
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی مرمت شد