Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:56:26 GMT

«کی روش» ی که در تاریخ کوپا آمریکا جاودانه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۲۷۶

«کی روش» ی که در تاریخ کوپا آمریکا جاودانه شد



کلمبیا با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آرژانتین در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آمریکا موسو، به کوپا آمریکا به سال‌ها حسرت خود در دوئل با آلبی سلسته پایان داد.

پیروزی قهوه کاران در سالوادور باهیا تاریخی بود و علاوه بر این نوید بخش تورنمنتی مهیج در برزیل داد. بازیکنان آرژانتین در تمامی صحنه‌ها تسلیم شده نشان می دادند و کلمبیایی‌ها با مهار مسی و دار و دسته‌اش، گل‌های مورد نیازشان را به موقع به ثمر رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار حاکی از برتری تیم کی روش بر تیم «لیونل اسکالونی» است و این برتری در دوئل «جیمز رودریگوئز» و «لیونل مسی» نیز محرز بود، جایی که باز هم این ستاره کلمبیایی بود، دست پیش را از مسی ربود.

اما صرف نظر از این موارد؛ برگردیم به ۲ رکورد کی روش:

۱- کی روش با این پیروزی به نخستین سرمربی خارجی تیم ملی کلمبیا بدل شد که موفق به شکست آرژانتین می‌شود؛ پیش از او، «فرانسیسکو ماتورانا»، «خاویر آلوارز» و «خورخه لوئیس پینتو» موفق به انجام چنین کاری شده بودند.

در دیدارهای دوستانه نیز «گابریل اوچوآ اوریبه» (۱۹۸۴) و «رینالدو روئدا» (۲۰۰۴) آرژانتین را شکست داده بودند.

۲- کی روش به دومین سرمربی اروپایی تبدیل شد که موفق به شکست آلبی سلسته در این تورنمنت می‌شود تا بدین ترتیب در تاریخ کوپا آمریکا جاودان شود. «یورگی اورت» سرمربی مجارستانی ۶۲ سال پیش موفق شد تا با تیم ملی پرو مقابل آرژانتین به پیروزی ۲ بر یک دست یابد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال کی روش کلمبیا کوپا آمه ریکا آرژانتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا

باشگاه لیورپول برای انتخاب جانشین کلوپ به سراغ سرمربی مشهور ایتالیایی رفت.

به گزارش مشرق، یورگن کلوپ سرمربی محبوب و موفق قرمزهای آنفیلد چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه باشگاه لیورپول اعلام کرد که بعد از ۸ سال سرانجام در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

بعد از اعلام این خبر مدیران باشگاه انگلیسی به دنبال جانشین این مربی موفق آلمانی بودند و از همین رو گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرمربی جدید لیورپول آغاز شد و البته حواشی مختلفی به همراه داشت.

بسیاری از رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که سران لیورپول علاقه‌مند به جذب سیمئونه اینزاگی سرمربی ایتالیایی اینترمیلان هستند و مذاکرات خود را برای جذب این مربی آغاز کردند. هرچند فابریزیو رومانو خبرنگار مشهور ایتالیایی اعلام کرد، این مربی به قرارداد خود با نراتزوری پایبند خواهد بود و قصد جدایی ندارد با این وجود مدیران لیورپول همچنان به دنبال جذب او هستند.

از طرفی نیز استیون ژانگ، مالک باشگاه اینترمیلان در واکنش به این خبر در گفت‌وگو با اسکای گفت: شک نکنید اینزاگی در اینتر می‌ماند و با ما همکاری خواهد کرد. او سرمربی بزرگ و فوق‌العاده‌ای است و در پروژه ما نفر اول برای موفقیت‌های اینتر است و ما او را به هیچ وجه از دست نخواهیم داد.

گفتنی است اینتر شب گذشته با شکست رقیب سنتی خود یعنی آث میلان موفق شد برای بیستمین بار فاتح اسکودتو (سری آ ایتالیا) شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یوونتوس، رکورددار صعود به فینال کوپا ایتالیا در تاریخ این رقابت‌ها
  • شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • اینتر 2_1 میلان / قهرمانی با پیروزی در دربی دلامدونینا
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • الفتی در ژیمناستیک ایران تاریخ‌ساز شد
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران/ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • فان باستن محو بلینگام: او خارق العاده است
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست