Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیردار مرکز بهداشت استان یزد با بیان اینکه افزایش مصرف دخانیات در بین بانوان یزدی بسیار نگران کننده است افزود: ۱۲ درصد از سه هزار مرگ سالانه در یزد به علت مصرف مواد دخانی است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

محمد رضا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، با اشاره به اینکه 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد از جمعیت ایران دخانیات مصرف می‌کنند که این آمار در استان یزد 14 درصد است اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های امروزه افزایش مصرف دخانیات بین بانوان یزدی است.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیردار مرکز بهداشت استان یزد به رتبه هشتم استان در مصرف دخانیات در بین بانوان اشاره کرد و گفت: بیش از سه درصد بانوان بالای 18 سال در سطح کشور دخانیات مصرف می‌کنند که جای نگرانی‌های بسیار دارد و نیازمند راهی برای کاهش این آمار هستیم.

مشاور وزیر بهداشت: ‌میزان سیگاری‌های کشور ‌‌15 درصد افزایش یافت398 خرده‌فروش مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری دستگیر شددرگیری پلیس با قاچاقچیان مسلح در سیستان و بلوچستان؛ بیش از یک تن مواد مخدر کشف شد

وی با اشاره به اینکه استان یزد در رتبه دوازدهم کشور به لحاظ مصرف دخانیات در بین مردان قرار دارد خاطرنشان کرد: میزان مصرف دخانیات در بین مردان یزدی 26 درصد است که این آمارهای بالا نگرانی‌هایی را در بین مسئولان به وجود آورده است.

صادقیان به اثرات مخرب مصرف دخانیات در بین مردان و زنان اشاره کرد و افزود: 12 درصد از سه هزار مورد مرگ ثبت شده سالانه در استان یزد مربوط به مصرف مواد دخانی می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیردار مرکز بهداشت استان یزد پوکی استخوان، شیوع تومور مغزی در جنین خانم‌های سیگاری و قلیانی، کاهش شانس باروری، سقط مکرر، اثرات نامطلوب بر پوست و مو، بیماری‌های قلبی عروقی، پیری زودرس، یائسگی و زایمان زودرس، تولد نوزاد کم وزن، ابتلا به سرطان‌های پستان، ریه و سایر سرطان‌ها را از جمله عوارض مصرف دخانیات در بین زنان عنوان کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم به شکلی بتوانیم عمل کنیم که در سال‌های آینده شاهد کاهش آمار افراد مصرف کننده دخانیات در بین مردان و زنان در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار فایده بی‌نظیر فندق

به گزارش خبرآنلاین، فندق طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب‌شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل‌ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.

۱) حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی

با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی دریافت خواهید کرد. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند که می‌تواند به ساختارهای درون‌سلولی آسیب بزند، پیری زودرس را به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

۲) حفظ سلامت قلب

مصرف فندق می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است، مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۳) منبع غنی مواد مغذی

اگرچه کالری فندق زیاد است اما منبعی غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم است. هر ۲۸ گرم فندق (تقریباً ۲۰ عدد مغز فندق) ۱۷۶ کالری دارد و ۱۷ گرم چربی، ۴٫۲ گرم پروتئین، ۴٫۷ گرم کربوهیدرات، ۲٫۷ گرم فیبر دارد. مغز فندق همچنین دربردارنده‌ی ویتامین (E)، تیامین یا ویتامین (B۱)، منیزیم، مس و منگنز است.

۴) کاهش خطریسک ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق‌ باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد. در میان انواع مغزها، فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند.

منبع: healthline

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897135

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!