Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:18:47 GMT

تجهیزات ذخیره شده مدارس به اشتراک گذاشته می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۳۲۸

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، حسین مجیدی روز یکشنبه در گردهمایی مشترک معاونین وزیر و مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: سازمان نوسازی از سال ۵۴ احداث شده و طی چند سال گذشته اقدامات سازمان نوسازی از کارهای شاخص بوده است.

مجیدی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر ساخت و سازها گران و هزینه بر بود اما ارزشمند است زیرا برای یک دوره ۵۰ ساله ساخت و ساز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص در شرایط کنونی که باید از تمام بودجه نهایت استفاده را ببریم و سازه هایی ساخته شود که پاسخگو نیازها در دراز مدت باشد.


حسابرس آموزش و پرورش تصریح کرد: دیوان محاسبات بر اساس اصل ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی تاسیسشده است و هدف اصلی آن حفظ بیت المال و مدیریت مالی بر کشور است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات در تمام مراحل هزینه ها بر اساس قوانین اجازه ورود دارد و وظیفه این دیوان از زمان شروع هزینه تا پس از آن را در بر می گیرد.

حسابرس آموزش و پرورش در دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: دیوان محاسبات شعاری را طراحی کرده مبنی بر اینکه دیوان اقدامات پیشگیرانه و هدایت گرانه و در آخر در صورت لزوم اقدامات مقتدرانه انجام می دهد. که این اقدامات موجب اصلاح دستگاه های اجرایی می شود.

مجیدی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا کارها بدون نظارت پیشرفت و بالندگی نداشته است ادامه داد: در کشور نیز دیوان محاسبات به کمک نهاد هایی مثل سازمان برنامه و بودجه نظارت تعاملی دارد.

وی با اشاره به تلفیق بودجه ۹۶ گفت: در این بودجه با مورد مهمی رو به رو شدیم که برخی مسئولان سازمان نوسازی در استان ها بودجه گرفته اما اقدامی انجام نشده است. و بسیاری از اسناد پرونده ها در استان ها دروغین و صوری است که در نظر داریم چنین مسئولانی تعدیل شوند.

مجیدی ادامه داد: اگر پولی به پیمانکار داده می شود باید اقدامات و فعالیت های آن مشهود باشد. بنابراین نیاز است مسئولان استانی سازمان نوسازی مدارس با همکاران دیوان محاسبات نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تجمیع هزینه ها ادامه داد: بر اساس گزارشات اگر هزینه های ثابت را تجمیع کنیم و تمام مدارس از یک مجموعه استفاده کنند در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود.

حسابرس وزارت آموزش و پرورش در دیوان محاسبات تصریح کرد: نیاز است کارشناسان سازمان نوسازی برای ایجاد فضا و یا ساختمانی به عنوان کارشناس موقعیت مکانی و محدودیت های ایجاد فضا را بررسی کنند. همچنین برخی کدخدایی ها و اقدامات سیاسی را در احداث ساختمان یا مجموعه ای دخالت ندهند.

مجیدی با بیان اینکه در دوره ای نیستیم که با پول فراوان نفت هزینه های بدون استفاده در کشور انجام شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای هزینه نکردن نیست بلکه به معنای درست و به جا مصرف کردن است بنابراین باید به درستی موقعیت احداث مجموعه ای مثل زمین چمن بررسی شود تا هزینه ها اسراف نشود.

وی عنوان کرد: دیوان محاسبات حسابرسی عملکرد را آغاز کرده است که اثر بخشی اقدامات، مورد بررسی قرار می گیرد.

مجیدی ادامه داد: با اعتبارات کم نیز می توان اقدامات موثر انجام داد همچنین دولت اعتبارات خوبی به حوزه نوسازی وارد کرده و اعتباری نیز برای مقاوم سازی مدارس در نظر گرفته شده است.

حسابرس آموزش و پرورش در دیوان محاسبات گفت: در نظر گرفته شده تا خرید بخاری و مشکلات گرمایشی مدارس در اسرع وقت انجام شود تا از معضلاتی مثل شین آباد جلوگیری شود. همچنین نحو خرید تجهیزات باید با استفاده از سامانه ستاد برای ایجاد دولت الکترونیک انجام شود زیرا در غیر این صورت تخلف است./‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت