Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دستغیب با اشاره به اینکه امامزادگان (ع)، نور واحد هستند و دوستداران ایشان هم جزیی از انوار ولایت تابناک پیامبر (ص) هستند، گفت: دهه کرامت امسال پر برکت تر از سال های گذشته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید علی اصغر دستغیب»، امروز (یکشنبه 26 خرداد) در جلسه شورای دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است، گفت: همه بنی آدم بر اساس کلام خدا از کرامت ذاتی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه باید این داشته را به فعلیت برسانیم و همگان می دانیم الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت (ع) هستند، اینها چهره هایی هستند که راه نیل به کرامت بالفعل را به ما می آموزند و مسیر هدایت را با گفتار و اعمال برای ما منور کرده اند.

 

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه پایه و اساس فرهنگ دینی ما بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم هرچه بیشتر از این دهه که پیش رو داریم بهترین استفاده را کنیم، یادآور شد: اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری بهترین راه برای برگزاری جشن های دهه کرامت است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هماهنگی حرم های مطهر در ایران، عراق و سوریه شکل گرفته که سه اجلاس آن برگزار شد که نخستین دور آن در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و دومین اجلاس در کربلای معلی و سومین آن در کاظمین برگزار شد، اضافه کرد: چهارمین دور این اجلاس در دهه کرامت در قم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت امام موسی کاظم (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) را دوست و مقدم می داشتند، اضافه کرد: معروف ترین لقب احمد بن موسی (ع)، «شاهچراغ (ع)» است اما مهم ترین آن «امین ولایت» است.

 

آیت الله دستغیب با یادآوری این مطلب که از زمان سفر پرخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شیراز و فارس و همچنین این حرم مطهر به عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» در کشور معرفی شد، اظهارداشت: امامزادگان و ائمه اطهار (ع) مربوط به منطقه خاصی نیستند و برای همه مردم هستند، این حرم هم متعلق به همه است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه اعضای این شورا به طور رسمی به عنوان خادمی حضرت شاهچراغ (ع)، معرفی شدند، اضافه کرد: کانون شعر آئینی «استان مهر» راه اندازی شده است و تاکنون شاعران از نقاط مختلف چند جلد کتاب شعر سروده اند.

 

وی با اشاره به اینکه امامزادگان (ع)، نور واحد هستند و دوستداران ایشان هم جزیی از انوار ولایت تابناک پیامبر (ص) هستند، گفت: دهه کرامت امسال پر برکت تر از سال های گذشته برگزار شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد حسن روحانی آمریکا دهه کرامت شیراز تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ع روز حضرت شاهچراغ ع حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع حضرت شاهچراغ ع شاهچراغ آستان مقدس احمدی و محمدی ع شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی ظهر دوشنبه در نشست ستاد برگزاری دهه کرامت استان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در این دهه اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از جمله جشن‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این دهه باید تلاش کنیم سبک زندگی رضوی را برای مردم و اقشار مختلف تببین و تشریح کنیم و زندگی خود را به نور رضوی منور کنیم.

حجت الاسلام جابر آزور دبیر ستاد و مهران خورده بین مقدم جانشین ستاد دهه کرامت استان بوشهر نیز توضیحاتی درباره برنامه‌های این دهه تشریح کردند.

کد خبر 6085598

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • بساط خیر و برکت زنانه
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود