Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه تیر الکترونیک برای نخستین بار در دنیا ۳۰ تیرماه سال گذشته توسط ایران پیاده سازی شد و کشورمان آمادگی خود را برای اجرای این پروژه با سایر کشورها اعلام کرد و در همین راستا طرح مشترک تیر الکترونیکی به صورت کامل در مرز آستارا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پروژه تیر الکترونیک برای نخستین بار در دنیا 30 تیرماه سال گذشته توسط ایران پیاده سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از امضای آئین نامه اجرایی طرح الکترونیکی «تیر» با هدف تسهیل روند ترانزیت و کاهش خطر پذیری در سال 1394 توسط رئیس کل وقت گمرک و رئیس اتاق بازرگانی ایران مقرر شد «کارنه تیر» که به صورت کاغذی مبادله می‌شد به شکل الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

 

بنابراین گزارش، در آن سال برای نخستین بار در دنیا با توجه به زیر ساخت‌هایی که در گمرک جمهوری اسلامی ایران فراهم شده بود پروژه کارنه تیر الکترونیکی بین ایران و ترکیه با موفقیت انجام شد و انجام موفقیت آمیز این پروژه باعث شد، اتحادیه حمل و نقل جاده ای (ایرو) این فعالیت را در سایر کشورها توسعه دهد.

 

این گزارش می افزاید: پس از اجرای موفقیت آمیز این پروژه رییس گمرک وقت نیز از آمادگی کشورمان برای اجرای پروژه کارنه تیر الکترونیکی با سایر کشورهای جهان خبر داد و در همین راستا طرح مشترک تیر الکترونیکی به صورت کامل در مرز آستارا اجرا می‌شود.

 

بنا به گفته رئیس کل گمرک ایران اقدامات بسیار خوبی درباره توسعه روابط بین دو کشور همسایه ایران و آذربایجان در حال انجام شده است و دو کشور توسعه روابط را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

گمرک ایران به نقل از «مهدی میر اشرفی» در این باره آورده است: «جمهوری آذربایجان به اهمیت موضوع تسهیل تجارت و ترانزیت از طریق گمرک ایران به خوبی واقف است و تاکید مقامات دو کشور ارتقای روابط تجاری است. پروژه  تیر الکترونیکی دومین تجربه در کنوانسیون تیر در مرز آستارا است که از هفته آینده توسط ایران و آذربایجان اجرا می شود

 

وی ادامه داده است: «تجربه اول بین ایران و ترکیه موفق بوده و در تجربه دوم ایران و آذربایجان در راستای ایجاد تحول در حوزه روانسازی فعالیت‌های بین المللی گمرکی فعالیت می‌کنند. با راه اندازی تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان شاهد حذف دفترچه‌های کاغذی در این کنوانسیون خواهیم بود.»

 

این گزارش می افزاید: ارتقای سطح سلامت کار و افزایش سرعت و کاهش و پیشگیری از تخلفات مربوط به لجستیک در حوزه گمرکی ایران و آذربایجان بخشی از مزایا راه اندازی تیر الکترونیکی است.

 

یادآور می شود: کلمه تیر (TIR) مخفف حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی است و در حال حاضر سیستم TIR تنها سیستم ترانزیت جهانی و تحت نظارت کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل است که تحت آن کالاها از گمرک مبدأ به گمرک مقصد با کنترل‌های هماهنگ و پروسه‌های مشترک با تضمین بین‌المللی معتبر منتقل می‌شود. این امر موجب تسهیل تجارت و حمل‌ونقل شده و از بروز مشکل در جمع‌آوری حقوق و عوارض گمرکی جلوگیری می‌کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد حسن روحانی آمریکا دهه کرامت شیراز تیر الکترونیکی جمهوری آذربایجان گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین محمدی با بیان این که هلدینگ ایسیکو، ارتقای کیفیت در ارایه تمامی خدمات چند وجهی، صنعتی و لجستیکی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: به منظور توسعه پایدار کیفیت خدمات و با هدف تسریع و تمرکز در ارتقا و استمرار بهبود کیفیت، ساختار مدیریت کیفیت با تیمی متخصص و مجرب برای اولین بار در صنعت خودرو کشور در این شرکت ایجاد شد.

روابط عمومی ایسیکو اعلام کرد، وی افزود: از دستاوردهای کلان و مورد انتظار برنامه‌های امسال می‌توان به ارتقای تضمین کیفیت خدمات لجستیکی، کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌های کیفی لجستیک، کاهش زمان انتظار تحویل کالا (ورق، قطعه، بدنه رنگ شده، خودرو) و کاهش توقفات ناشی از خدمات لجستیکی اشاره کرد. 

محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۲ در این شرکت انجام شده، گفت: سال گذشته چشم‌انداز و نقشه راه کیفیت در شش گام طراحی شد که پیرو آن برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی نیز تعریف و اجرایی شد. 

وی گفت: به منظور رشد متوازن و حرکت به سمت تعالی، به صورت مستمر عارضه‌ها و نقاط قابل بهبود را شناسایی و پروژه های کیفی را بر اساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت ایسیکو به عنوان متولی ارایه خدمات متنوع و گسترده لجستیکی در صنعت خودرو کشور خدماتی نظیر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای و ... را به شرکت‌های بزرگ صنعتی ارایه می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خدمات متنوع فنی و تخصصی نظیر انبارداری و سنکرون، کراس داکینگ (انبار عبوری)، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سبک و سنگین لجستیکی، طراحی، ساخت و مدیریت گردش پالت (ظروف حمل) اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد