Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حسن‌زاد، کارشناس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن مجدد صدور مجوز برای موسسات فرهنگی قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: از سال گذشته روند صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از یکدیگر جدا شدند و اکنون هر یک به صورت مجزا به موسسات قرآنی مجوز می‌دهند و به آن‌ها در ادامه فعالیت‌هایشان کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به چهار موسسه مجوز داده‌ شده است، گفت: در حال حاضر نیز چهار موسسه از شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، بن و بروجن متقاضی دریافت مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده اما به علت طولانی بودن روند دریافت مجوز همچنان در انتظار هستند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه درخواست دریافت مجوز محدود نیست و زمان خاصی ندارد، ادامه داد: هر موسسه که بخواهد مجوز دریافت کند تنها کافی است پرونده خود را تکمیل کرده و پس از گذراندن مصاحبه پرونده به هیئت بازرسی ارسال می‌شود و در صورت تأیید، مجوز صادر خواهد شد. تا کنون 20 مجوز به همین منوال در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان صادر شده است.

  کارشناس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دارا بودن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا از سازمان تبلیغات اسلامی در روند فعالیت‌های موسسات تغییری ایجاد نمی‌کند بلکه تنها ارائه خدمات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است به طور مثال اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تا سال گذشته نقدینگی بیشتری داشت و در زمینه ساخت و ساز موسسات نیز کمک می‌کرد اما در سال جاری تنها می‌تواند در راه‌اندازی موسسه کمک‌های مقدماتی را ارائه دهد و مبلغی به میزان یک میلیون تومان به موسسات کمک کند که البته میزان فعال بودن موسسه در میزان دریافت این مبلغ نیز موثر است.

وی در پایان گفت: از خبرگزاری قرآنی ایکنا انتظار داریم از مسئولان قرآنی کشور درخواست کند تا برای فعالیت‌های قرآنی استان‌های محروم از جمله چهارمحال و بختیاری بودجه بیشتری اختصاص دهند به‌طور مثال در این استان کتاب مقدس قرآن نیز کم وجود دارد و هزینه لازم برای تأمین قرآن را نداریم لذا منتظر کمک مسئولان قرانی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری مجوز مؤسسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود