Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر انگلیس در تهران مدعی شد، خبر احضار وی به وزارت امور خارجه ایران نادرست است و این دیدار به درخواست خود او برگزار شده است.

به گزارش فارس، «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران روز یکشنبه گزارش منتشر شده در مورد احضار وی به وزارت امور خارجه ایران را تکذیب کرد و مدعی شد که دیدار او با مقام‌های ایرانی به درخواست طرف انگلیسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به خبر احضار وی به وزارت امور خارجه، در توییتر نوشته است: «جالب است، چنین چیزی نشنیده بودم. من دیروز خواستار یک ملاقات فوری با وزارت خارجه شدم و این فرصت به من داده شد.»

مکر افزود: «"احضاری" در کار نبود. قطعا، اگر رسما احضار می‌شدم، به آن پاسخ می‌دادم، مثل هر سفیر دیگری.»

روز گذشته اعلام شد که «در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در تبعیت کورکورانه و عجولانه از آمریکا در متهم کردن کشورمان به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه» در ملاقات با سفیر انگلیس، «شدیدا به این مواضع غیر‌قابل قبول و ضد‌ایرانی دولت انگلیس اعتراض» کرده است.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در سخنانی بدون ارائه شواهد مستند مدعی شد که «تقریبا قطعی است که ایران پشت حملات به تانکرهای نفت در دریای عمان است.»

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه خود آورده که تقریبا قطعی است که «شاخه‌ای از ارتش ایران به دو تاتکر در روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) حمله کرده است و عامل دولتی یا غیردولتی دیگری نمی‌تواند مسئول این حادثه باشد.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر انگلیس ایران وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس

بین الملل تابناک: اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران، هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران، گفتگوی وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه، احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس و هشدار درباره افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران

منابع رسانه‌ای از اختلافات شدید در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به حمله این رژیم به محل کنسولگری کشورمان در دمشق با انجام حملات موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی پرده برداشتند.

 منابع رسانه‌ای عبری زبان گزارش دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نشستی را در مقر وزارت جنگ این رژیم برگزار کرد و طی آن حمله ایران به اراضی اشغالی مورد بررسی قرار گرفت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: در مورد لزوم پاسخ به حمله ایران توافق وجود دارد، اما اختلافات درباره نحوه و زمان پاسخگویی است.

طبق این گزارش، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد واکنش فوری به این حمله را دادند، اما این پیشنهاد رد شد.

این شبکه همچنین فاش کرد: برخی در کابینه جنگ معتقدند معادله باید چشم در برابر چشم، در یک دور درگیری کوتاه و فوری باشد، در حالی که برخی دیگر می‌گویند باید منتظر ماند، خوب برنامه ریزی کرد و سپس به حمله ایران پاسخ داد.

هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران

 تارنمای «پولیتیکو» در تحلیلی به بررسی موضع جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا و دستیارانش درباره چگونگی واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام موشکی ایران پرداخته و با اشاره به عدم تمایل دولت آمریکا به همکاری با اسرائیل در حمله متقابل تهاجمی علیه ایران نوشت: پیام اصلی دولت بایدن برای اسرائیل این است: "صبر کنید؛ فکر کنید!"

به گزارش این رسانه آمریکایی، ‌مقامات ایالات متحده در هر دو جنبه عمومی و خصوصی به گونه‌ای عمل می‌کنند تا (رژیم) اسرائیل را متقاعد کنند در مقابل اقدام موشکی ایران یک واکنش محدود از خود نشان دهد.

پولیتیکو افزود: آمریکایی‌ها بیم آن دارند مبادا واکنش شدید (رژیم) اسرائیل منطقه (خاورمیانه) را وارد یک جنگ بزرگ کند. جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به طور خاص می‌خواهد از هر گونه جنگی که نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه درگیر می کند، اجتناب ورزد. او این هشدار را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روشن کرده است.

مقام های آمریکایی امیدوارند که (رژیم) اسرائیل، واشنگتن را دوستی تلقی کند که توانست به‌رغم تنش‌ها در جبهه‌های دیگر، در مواجهه با حمله بی‌سابقه ایران روی آن حساب کند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر، بایدن و دستیارانش انتقاد خود را از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه، شدیدتر کرده‌اند.

طبق این گزارش یک مقام آمریکایی هشدار داد: هر کاری که (رژیم) اسرائیل از این پس انجام می دهد، باید محدود باشد. وی ادامه داد: با توجه به میزان ریسکی که ما (آمریکایی ها) متحمل می شویم، انتظار داریم آن ها قبل از انجام هر کاری درباره آن به ما خبر دهند.

بایدن روز یکشنبه برای برای انجام هماهنگی در دادن یک پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران، با رهبران گروه هفت صحبت کرد. این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده ترجیح می‌دهد اقدامات بعدی غرب شامل تحریم‌ها یا سایر اقدامات غیرنظامی باشد.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان در واکنش به حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند.

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های تلفنی با دیوید کامرون و آنالنا بائربوک وزرای خارجه انگلیس و آلمان در این باره گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، بلینکن، کامرون و بائربوک «بر اهمیت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع تاکید کردند.»

این بیانیه افزود: بلینکن بر تعهد آهنین و صریح آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد و گفت که ما در برابر همه تهدیدها هوشیار می‌مانیم و از اقدامات ضروری برای حفاظت از مردم خود تعلل نمی‌کنیم.

بلینکن پیشتر در تماس‌های جداگانه با همتایان اردنی، عربستانی، مصری و ترکیه‌ای خود درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس

وزیر خارجه فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که سفیر ایران را در رابطه با حمله تنبیهی به رژیم صهیونیستی، به وزارت خارجه دعوت کرده است.

استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد: از وزارت خارجه خواستم فردا سفیر ایران را فراخواند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به این وزارت‌خانه دعوت کرد تا مواضع لندن را درباره پاسخ نظامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تکرار کند.

این در حالی است که سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات این کشورها در قبال پاسخ متقابل ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان به وزارت امور خارجه احضار شدند.

هشدار درباره افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار

تارنمای سی‌ان‌بی‌سی به‌نقل از ناظران بازار جهانی نفت پیش‌بینی کرد که قیمت این محصول ممکن است در صورت تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه به ۱۰۰ دلار در هر بشکه و حتی بالاتر نیز افزایش یابد.

 این رسانه آمریکایی نوشت: ایران از ذخایر گسترده نفت برخوردار است و سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در بین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به نوشته سی ان بی سی، بازارهای نفتی همچنین به دقت در رابطه با تحولات یا بسته شدن تنگه هرمز به عنوان گذرگاه مهم نفتی -که بین ایران و عمان واقع شده و محل عبور یک پنجم نفت جهان است-، رصد می شوند.

اندی لیپو رئیس شرکت «لیپو اویل» گفت: هرگونه حمله به تاسیسات تولید یا صادرات نفت در ایران، قیمت نفت خام برنت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند و بسته شدن تنگه هرمز باعث افزایش قیمت‌ها در محدوده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار منجر خواهد شد.

سی ان بی سی افزود: قیمت نفت در معاملات اولیه صبح دوشنبه در آسیا اندکی کاهش یافت. شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۰.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

جاش یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز «بیستون اینترستز» (Bison Interests)، گفت که تحولات جغرافیایی سیاسی اخیر به دلیل سال ها عدم سرمایه گذاری در اکتشاف و توسعه نفت، منابع جهانی نفت خام را آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ناکافی، عرضه را شکننده ‌تر می‌کند و در صورت مختل شدن عرضه، ممکن است بهای نفت به میزان بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

یانگ اظهار داشت: من فکر می کنم که قیمت های نفت در این چرخه به بالاترین سطح افزایش یابد که به دلیل یک دهه سرمایه گذاری اندک در عملیات اکتشاف و توسعه این محصول است.

بر اساس براورد موسسه مورگان استنلی، نفت با کاهش در تولید مواجه است و در صورت فقدان سرمایه گذاری، نرخ کاهش تولید برای یک چاه نفتی حدود ۱۵ درصد است.

سی ان بی سی در ادامه آورده است: قیمت نفت در ماه‌های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ از سوی حوثی ها در همبستگی با مردم فلسطین، افزایش یافته است.

این گزارش ایران را قدرت برتر در سیاست های خاورمیانه توصیف کرد و نوشت این کشور از گروه های مخالف رژیم صهیونیستی مانند حماس، حزب الله لبنان، حوثی ها (انصارالله) یمن و دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند.

این رسانه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در خاورمیانه از جمله پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حمله به مواضع آن رژیم به دلیل حمله آن به کنسولگری ایران در دمشق، افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است آمریکا در هیچ‌گونه عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

سی ان بی سی به نقل از دیوید باسانس (David Bassanese) اقتصاددان ارشد شرکت ارز دیجیتال بتاشیرز (Betashares) مدعی شد اگر تنش ها تشدید شود آمریکا و متحدانش ممکن است تحت فشار جدیدی برای تقویت تحریم ها قرار گیرند.

وی در یادداشتی درباره پاسخ ایران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی نوشت: صادرات نفت ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد آمریکا منفعلانه برای حفظ فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت، این موضوع را پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه
  • سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه احضار شدند
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • احضار سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه