Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی در نشست با مسئولان پایگاه‌های سنجش شهرستان‌ها و مناطق افزود: نوآموزان پس از دریافت نوبت سنجش، باید در تاریخ اعلام شده به پایگاه سنجش بروند.

وی ادامه داد: ۴۰ پایگاه به صورت ثابت و سیار در سنجش نوآموزان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه سیار فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طبق پیش بینی حدود ۲۱ هزار دانش آموز در طرح سنجش بررسی خواهند شد.

حسینی، دسترسی نداشتن به جامعه هدف، نبود ارزیابی دقیق و تحمیل هزینه مازاد بر خانواده‌ها و سرخوردگی کودکان را از مشکلات سنجش تابستانه کودکان پیش دبستان دانست و گفت: برای انتقال اجرای فرایند سنجش کودکان پیش دبستانی از تابستان به ماه‌های میانی سال تحصیلی با توجه به مشکلات استان بوشهر باید با سازمان استثنایی آموزش و پرورش مکاتبه شود تا دانش آموزان با گذراندن آموزش و درک فضای آموزشی با سوالات سنجش آشنا باشند و آن را بهتر درک کنند.

وی با اشاره به اجرای سنجش کودکان پیش از دبستان در آذر تا اسفند سال ۹۳ در استان بوشهر که بسیار مطلوب ارزیابی شد، افزود: با اجرای سنجش پیش از دبستان در ماه‌های میانه سال، کودکی که نیاز به خدمات حمایتی از جمله بینایی، شنوایی، آمادگی و تحصیلی داشت به موقع شناسایی و نسبت به درمان اقدام شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه سیاست وزارت تجمیع و کاهش پایگاه‌های سنجش در کشور بوده است، ادامه داد: تعداد پایگاه‌های سنجش استان در سال ۹۲ تاکنون حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است و در همه نمایندگی و مناطق استان پایگاه‌های سنجش مستقر می‌شود.

حسینی افزود: کودکان روستایی کمتر موفق به گذراندن دوره پیش دبستانی می‌شوند و یکی از مشکلات نهادینه در بخش سنجش شامل شهرستان‌ها و مناطقی است که بیشترین جمعیت روستایی را دارد و به دلیل نگذراندن آموزش‌های پیش دبستانی عملکرد خوبی در سنجش ندارند.

وی تصریح کرد: مسئولان پایگاه سنجش شهرستان‌ها و مناطق با توجه به شناختی که از مردم آن منطقه دارند نسبت به افراد نیازمند توجه ویژه‌ای داشته باشند و هزینه سنجش را نیم بها یا رایگان حساب کنند.

انتهای پیام/ک

نوبت گیری برای سنجش نوآموزان کلاس اولی اول تیر آغاز می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟

به گزارش  پارس نیوز ،  دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد.

 تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع : عرشه آنلاین

 

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف