Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جریان تشرف رئیس جمهور به حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: بر اساس حکم صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب، همکاری کامل با مجموعه های مختلف دولتی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در محل تالار ولایت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده از امکانات آستان قدس رضوی در راستای سیاست‌های دولت هستیم، افزود: این آستان مقدس در مسیر سیاست های دولت و در کنار دستگاه های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد، در جریان سیل امسال، آستان قدس رضوی با هماهنگی بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، امکانات خود را در مسیر اشتغال زایی برای سیل زدگان به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی خود را جدای از دولت و نظام جمهوری اسلامی نمی‌داند و با شفافیت و هماهنگی در راستای سیاست‌های آن‌ها فعالیت می کند.

وی گفت: آستان قدس رضوی مطالبات چند هزار میلیارد ریالی از دولت دارد، اما اقدامات گذشته در این زمینه به نتیجه نرسیده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه ۹۸ برای تسویه این حساب‌ها بهره بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: به هر میزان مطالبات آستان قدس رضوی از دولت نقد شود، منابع حاصل در راستای سیاست‌های دولت و کمک به رفع مشکلات کشور هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با مساعدت دولت، سرخس تبدیل به منطقه آزاد شود تا مردم آن منطقه هم از منافع آن بهره مند شوند، اظهار کرد: حاضریم تا جایی که امکان داشته باشد از حقوق خودمان برای کمک به مردم بگذریم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح جامعی برای اطراف حرم مطهر و بافت فرسوده مشهد مقدس داشت، اما به رغم انجام توافقاتی با آستان قدس، اجرایی نشده است که امیدواریم با دستور جنابعالی اجرای آن آغاز شود.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر با این مجموعه نورانی همخوانی ندارد و باید برای این منظور سیاست‌های ویژه ای اعمال شود.

رئیس جمهور هم در ادامه این دیدار با بیان اینکه هدف آستان قدس رضوی و دولت یکی و آن خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان قدس خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم آماده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت طی سال های گذشته به حکم وظیفه توجه ویژه ای به مشهد مقدس و بخصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار داشت: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب تر به مجاوران و زائران علی ابن موسی الرضا(ع) در کنار آستان قدس رضوی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند. هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، برای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند. این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاورد‌های قرآنی این مجموعه آشنا شدند.  در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفتگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.  بنیاد رستو به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۸ و با هدف گسترش پیام اسلام به سراسر جهان، تقویت ایمان مسلمانان و احیای هنر‌های اسلامی در کشور مالزی و در شهر شاه عالم تاسیس شد. این سازمان تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رینگیت را صرف جمع‌آوری و پیشرفت نقوش سنتی فرهنگ مالزی کرده است که متاثر از فرهنگ اسلامی است. این مرکز با حمایت دولت و خیرین تبدیل به یک مرکز بزرگ برای نشر قرآن کریم و احیای هنر‌های اسلامی شده است که دارای کارگاه‌های خوشنویسی و تذهیب قرآن کریم، فروشگاهی برای فروش آثار هنری قرآنی و گاهی پذیرایی میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان است. همچنین ارتباط فرهنگی با کشور‌های اسلامی از دیگر سیاست‌های این بنیاد محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد