Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب نادری، دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تقریب با اشاره به وضعیت اجتماعی و برابری شیعه و سنی در ایران گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، ما در ایران شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی داریم که این دو خود لبه یک قیچی بوده و جز آسیب رساندن به جامعه اسلامی کار دیگری از دستشان بر نمی‌آید و هدفشان  به جان هم انداختن مسلمانان و دامن زدن به آتش اختلافات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: در منطقه حوزه انتخابیه من اهل سنت  به خصوص شافعی مذهب با شیعیان رابطه بسیار نزدیکی دارند که به جرات می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران برای تمامی اهل سنت سنگ تمام گذاشته است و همچنان بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، ما اهل سنت ایران از  لحاظ اجتماعی، سیاسی و  فرهنگی از حقوق برابری برخودار بوده و در کنار برادران شیعه خود به طور مسالمت‌آمیز زندگی می کنیم.
    نماینده مردم پاوه و اورامانت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کرمانشاه از لحاظ کثرت پیروان مذاهب اسلامی به کرمانشاه از لحاظ کثرت پیروان مذاهب اسلامی به هندوستان معروف است و در این استان شیعه، سنی و اهل حق بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. هندوستان معروف است چون در این استان شیعه، سنی و اهل حق در کنار یکدیگر بدون هیچ مشکل و درگیری زندگی می کنند.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که هر فردی که به صورت خواسته و ناخواسته به مقدسات پیروان مذاهب دیگر توهین و بی احترامی کند مزدور دشمن است،افزود: ما اهل سنت ایران این فرموده ایشان این را برای خود حجت قرار داده ایم که تا به امروز هیچ مشکلی با برادران شیعه خود نداشته ایم.
 
نادری با بیان اینکه اهل‌سنت به جایگاه های سیاسی خوبی دست یافته اند، گفت: به عنوان نمونه ما اهل سنت در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نماینده داریم که این خود گویای آزادی اهل سنت در نظام  اسلامی ایران است.
 
نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی با مقایسه کردن امتیازات اهل سنت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: همین که من به عنوان اهل سنت  این اختیار ‌را دارا هستم که از وزیر کشورم سوال کنم و به خاطر کارهایش از او جواب بخواهم خود بیان کننده عزتی است که جمهوری اسلامی به ما اهل سنت داده است.
 
نادری با اشاره به این مطلب که در تمامی نقاط ایران اسلامی به علت عدم سوء مدیریت مشکلاتی وجود دارد که ربطی هم به شیعه و سنی و یا مذاهب ندارد، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه مردم کرمان با مشکلات عدیده‌ای  از لحاظ معیشتی و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و نمیتوان به این مسئله نگاه مذهبی داشت بلکه نشات گرفته ازعدم من سنی این اختیار ‌را دارا هستم که از وزیر کشورم سوال کنم و از او جواب بخواهم، بیان کننده عزتی است که جمهوری اسلامی به اهل سنت داده است. مدیریت مسئولان است و ما نباید این بی کفایتی را به پای مذهب بگذاریم.

 
وی با اشاره به شاخصه‌های سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، گفت: متاسفانه در داخل کشور از این دست افراد بسیار زیاد هستند که هدفشان اختلاف انداختن و تفرقه بین مذاهب است که با  وجود رهبری مقتدر و جهان بین مانند مقام معظم رهبری تمامی اهداف شوم آنها خنثی میشود.
 
نماینده مردم پاوه و جوانرود و ثلاث باباجانی و روانسر با اشاره به اینکه امروز قدرت ما در وحدت ماست گفت: این وحدت به نفع کشور اسلام و حتی مسلمانان جهان بوده و این اتحاد به دنبال خود ایجاد رفاه، امنیت و آرامش خواهد داشت.
 
نادری ادامه داد: بسیاری از افراد با بی تدبیری خود بین شیعه و اهل سنت اختلاف می‌اندازند، یک فوتبالیست  و یا یک مداح از روی نادانی و ناآگاهی خود سخنان و مطالبی را مطرح می‌کنند که باعث ناراحتی و کدورت بین مذاهب میشود و من به عنوان نماینده اهل سنت ایران از مدیر شبکه پنج و مسئولین ارشد کشوری که با برخورد قاطعانه خود جلوی دامن زدن به اختلافات را گرفتند تشکر و قدردانی میکنم.
 
دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس با اشاره به خدمات اهل سنت به جمهوری اسلامی ایران، گفت: تمامی ساکنین مرزهای کشور را اهل سنت تشکیل می دهند و این مردم در طی عمر چهل ساله انقلاب اسلامی به دشمنان اجازه نداده اند که حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند و شهدای کثیری شهدای کثیر اهل سنت ایران نشان از عِرق اهل سنت به کشور و نظامشان است. که اهل سنت ایران در این را فدا کرده اند نشان از عِرق اهل سنت به کشور و نظامشان است.
 
وی اظهار داشت: برادران اهل سنت پشت انقلاب و رهبری ایستاده اند و شهرهای سنی نشین شهدای بسیار زیادی را فدای این انقلاب کرده اند که به عنوان نمونه از جانبازان شیمایی شهر نودشه که به عنوان شاهدان جنایات جنگی عراق در دادگاه لاهه حضور داشتند، میتوان نام برد.
 
نادری تاکید کرد: شهر نودشه واقع در غرب استان کرمانشاه  هم از حملات شیمیایی عراق بی نصیب نماند که متاسفانه بسیاری از مردم از این اتفاق آگاهی و اطلاعات چندانی ندارند، زمانی که بازرسان سازمان ملل از این شهر بازدید کردند از تاثیراتی که بمباران شیمیایی عراق  بر روی شهر و مردم گذاشته بود بسیار وحشت زده شده بودند.
 
وی با اشاره به اینکه ما با کمک دانشگاه مذاهب اسلامی در منطقه اورامانات به مرکزی روانسر شعبه ای از این دانشگاه را تاسیس کرده ایم، گفت: هدف ما از تاسیس این دانشگاه ایجاد رابطه همدلانه و اتحاد و انسجام میان پیروان مذاهب اسلامی در استان کرمانشاه است که در حال حاضر ما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درحال جذب دانشجو از بین اهل سنت و شیعه هستیم.
 
گفت‌وگو از فاطمه گلشن

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سردار غلامرضا سلیمانی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در طبس که در محل مسجد شکر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیام‌های بزرگی در پنجم اردیبهشت و واقعه صحرای طبس نهفته است و این وعده الهی بود که محقق شد.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل، افزود: آمریکا با ۲۵۰ سال سابقه موجودیت، ۲۴۰ سال سابقه جنگ دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی بیدار شد و در مقابل این مستکبران و متجاوزان ایستاد، گفت: باید دنیا را هم نسبت به این جنایتکاران بیدار کرد و مردم آمریکا هم باید بیدار شوند البته آثار این بیداری مشاهده می‌شود اما هنوز کافی نیست.

وی با یادآوری قتل و عام مردم عراق، ویتنام، افغانستان و سوریه توسط آمریکایی‌ها، ادامه داد: اکنون هم اگر آمریکا در کنار رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل نباشد ۲۴ ساعت هم دوام نمی‌آورد.

سلیمانی با بیان اینکه پشت صحنه عملیات پنجه عقاب، ترورها و هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران بود، افزود: اگر یکی از اقدامات آمریکا را هر کشوری مرتکب شود اینها صدها قانون و قطعنامه را علیه آن کشور مصوب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق قد کشید و مورد تکریم واقع شد.

رئیس سازمان مستضعفین ادامه داد: بعد عملیات وعده صادق، ملت‌های مسلمان باور کردند که می‌توانند مثل ایران شوند و در سایه مردم سالاری دینی و اسلامی از حقوق خود و ملت‌های مسلمان دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سرآغازی برای تغییر هندسه قدرت بود و این مبارزه ادامه پیدا کرد تا طوفان‌الاقصی شکل گرفت، افزود: نگاهی که ملت‌های مسلمان و آزادیخواه به ملت ایران دوخته‌اند قطعاً به نتیجه مورد انتظارشان خواهد رسید و در مسیر بازیابی عظمت از دست رفته خود قرار گرفته است.

سلیمانی بیان کرد: تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب به همه ملت‌های دنیا خدمت خواهد کرد و امروز رشد و توسعه اسلام در جهان ناشی از این است که ملت ایران در این مسیر قرار گرفته است، از این رو صهیونیست‌ها می‌دانند از کجا موجودیت آنان مورد تهدید قرار گرفته است.

وی گفت: عملیات وعده صادق میخی بر تابوت صهیونیست‌ها بود و پیامدهای غرورآفرین این عملیات برای ما و تهدیدآفرین برای صهیونیست‌ها را در آینده بیشتر خواهید دید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آرایش جدید جهان اسلام افزود: امروز جوانان غربی باید به میدان بیایند و جلوی آمریکا را بگیرند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی مستکبران را از این سرزمین بیرون کردند و در مقابل آنان ایستادند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در هر گوشه‌ای که خواستند بر علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند، این ملت پیروز شد که نمونه آن پنجم اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در طبس است.

کد خبر 747562

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان