Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@08:29:47 GMT

شما را به «یک میم» دعوت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۷۸۸۹

شما را به «یک میم» دعوت می‌کنیم

اگر به نمایشگاه‌گردی بویژه دیدن آثار خوشنویسی علاقه‌مندید، برای یک گردش هنری می‌توانید به نمایشگاه خوشنویسی «مریم غلامی‌»سری بزنید. این نمایشگاه که «یک میم» نام دارد از امروز در نگارخانه رضوان میزبان حضور علاقه‌مندان است.


فرهنگ و هنر/ زمانیان/

اگر به نمایشگاه‌گردی بویژه دیدن آثار خوشنویسی علاقه‌مندید، برای یک گردش هنری می‌توانید به نمایشگاه خوشنویسی «مریم غلامی‌»سری بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه که «یک میم» نام دارد از امروز در نگارخانه رضوان میزبان حضور علاقه‌مندان است.

«یک میم» شامل 27 تابلوی خوشنویسی است که همه آن‌ها  به خط نستعلیق نوشته و به صورت چلیپا و قطعه اجرا شده‌اند. استفاده از روایاتی با محوریت امام رضا(ع) و حضرت محمد(ص) و اشعار شاعرانی مانند حافظ و نظامی موضوع تابلوهای نمایشگاه «یک میم» است .مریم غلامی‌ متولد 1345 شاهرود است. او مدرک فوق لیسانس درجه دو هنری دارد و به گفته خودش، خطاطی و خوشنویسی‌های محمدتقی صفانیا، استاد برجسته خوشنویسی ایران در شاهرود موجب علاقه‌مندی و کشش  این بانو به سمت هنر خوشنویسی بوده است.

غلامی می‌خواسته با برگزاری «یک میم» علاقه و ارادتش را به رسول اکرم (ص) نشان دهد. او می‌گوید: عنوان نمایشگاه را باتوجه به  بیت «ز احمد تا احد یک میم فرق است/همه عالم در این یک میم غرق است» انتخاب کردم و شعر روی پوستر هم برگرفته از بیت معروف شاعر شیرین سخن، سعدی است که فرمود: «سعدی! اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد(ص) بس است و آل محمد(ص)».

به گفته این هنرمند، استاد صفانیا با برگزاری کلاس‌های آموزش خوشنویسی در دهه 60 در شاهرود این هنر را در بسیاری از علاقه‌مندان زنده کرد. او نخستین بانویی بوده است که در شهرستان شاهرود و در سال 71 موفق به کسب مدرک ممتاز شده است.

غلامی در محضر استادانی مانند محمدعلی کریمی و علیرضا کدخدایی کسب فیض کرده است. وی همچنین کلاس‌های استادی را در محضر غلامحسین امیرخانی گذرانده و با این استادان توانسته به دریای بی‌کران هنر خط نستعلیق وصل شود.

استاد امیر صحافی او را با زیبایی‌های خط شکسته نستعلیق آشنا کرده و این زیبایی‌ها را به وی آموزش داده است.

غلامی از سال 67 تاکنون مدرس دانشگاه فرهنگیان است. وی همچنین به مدت 25 سال مدرس انجمن خوشنویسان هم بوده است.

«یک میم» نخستین نمایشگاه این بانوی هنرمند از امروز تا 30 خرداد از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 در نگارخانه رضوان میزبان حضور علاقه‌مندان است.

گفتنی است، نگارخانه رضوان در کوهسنگی 17 دایر است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوستان کوهسنگی خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی لرستان گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی امروز ۷ فروردین در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ۱۲ فروردین و روز جهانی قدس با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: موضوع فلسطین امروز نه تنها مسئله اول جهان اسلام بلکه به مسئله اول تمام جهان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: همه ادیان و مذاهب از مردم مظلوم و مقتدر غزه در برابر این رژیم سفاک و کودک کش حمایت می‌کنند.
این مسئول اظهار کرد: روز قدس که از ابتکارات بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) بوده امروز به نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی و اسرائیل غاصب تبدیل شده است.
غلامی بیان کرد: این روز امسال با خروش عظیم مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم فلسطین و غزه همراه خواهد بود.
وی یادآور شد: مردم استان لرستان نیز همزمان در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای پرجمعیت این آیین انسانی را اجرا خواهند کرد.
غلامی افزود: این مراسم در شهرستان خرم‌آباد روز ۱۷ فروردین از ساعت ۱۱ در محل میدان شهدا آغاز و تا مصلی الغدیر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

۱۲:۱۵

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • غلامی ۲۲ بازیکن را به دومین اردوی آماده‌سازی نوجوانان دعوت کرد
  • پیگیری علل و پیگیری رفع خسارات ناشی از سیل در رضوان
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود
  • موزه ملی ملک میزبان علاقه‌مندان در برنامه «شب در موزه»
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • سیل در رضوان کالپوش
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!
  • گپی با محمد مهدی رسولی، نقاش و هنرمند، در «شبهای فرهنگ»