Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز دوباره تمرینات تیم فوتبال امید یک سوال جدی برای اهالی فوتبال پیرامون تعامل فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش همچنین کمیته ملی المپیک در خصوص این تیم ایجاد شده و آن نقش یا مسئولیت تعریف شده هر طرف در این معادله است.

البته این سوال تنها مربوط به دوره فعلی نیست و در واقع همواره در آستانه آغاز بازی های المپیک برای تیم امید مطرح بوده که جایگاه و نقش هر طرف در آماده سازی و تدارک این تیم به چه شکلی تعریف می شود؟

تیم فوتبال امید ایران تمرینات خود را در دور جدید با سرمربیگری فرهاد مجیدی آغاز کرده و بدون توجه به درست یا غلط بودن این انتخاب سوالات جدی در خصوص نقش و جایگاه کمیته المپیک و وزارت ورزش در تعیین سرنوشت و تصمیمات اجرایی و فنی این تیم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال اساسی این است که عملاً آیا ادعای مسئولین وزارت و کمیته در خصوص ضرورت همفکری با آنها پیرامون انتخاب سرمربیان تیم های ملی در رشته های مختلف خصوصاً در آستانه رقابت های المپیک موجه و منطقی است؟

اولاً عطف به نامه کیومرث هاشمی رئیس اسبق کمیته المپیک به فدراسیون فوتبال کلیه اختیارات و تصمیمات فنی در حوزه تیم المپیک به این فدراسیون واگذار و پس از آن هرگز مکاتبه ای در این خصوص با فدراسیون صورت نگرفته که حاکی از سلب اختیار مسئولین فدراسیون فوتبال یا حتی ضرورت جلب موافقت و نظر کمیته المپیک و وزارت ورزش در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید باشد.

حتی مسئولین کمیته ملی المپیک پیش از این و در ماجرای کنار رفتن کرانچار هم بارها اعلام کردند که اینگونه تصمیمات در حوزه مدیریت فدراسیون فوتبال اتخاذ می شود. این مسئله در ماجرای انتخاب ویلموتس برای تیم ملی بزرگسالان هم بارها از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک مورد تاکید قرار گرفت.

ثانیاً کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در حالی مدعی لزوم دخالت در انتخاب سرمربی تیم امید و یا اعلام نظر هستند که از جهت لوجستیکی و مالی هیچ گونه حمایتی از این تیم انجام نمی دهند. در واقع بر اساس اعلام رئیس فدراسیون فوتبال مجموع حمایت مادی کمیته المپیک از تیم امید رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده که در آستانه آغاز بازی ها به اعضای تیم پرداخت شد و البته این رقم حتی ۵% از هزینه های تیم امید در مرحله نخست مقدماتی نیز نبوده است.

از سوی دیگر بنا بر برخی گزارشات موثق وعده مسئولان کمیته المپیک برای پرداخت پاداش به اعضای تیم پس از صعود به مرحله نهایی نیز محقق نشد. حتی اردوی برون مرزی امیدها در قطر و بازی با اردن و عمان در خاک این دو کشور هم با رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال عملی شد و حتی وزارت ورزش در این مسیر از لابی های دیپلماتیک خودش هم استفاده ای به سود تیم امید نکرد.

با این شرایط و در موقعیتی که وزارت ورزش یا کمیته المپیک هیچ گونه حمایت مادی یا حتی معنوی از تیم المپیک نمی کنند و کلیه مراحل آماده سازی این تیم را به فدراسیون فوتبال واگذار کرده اند انتظار دخالت در انتخاب سرمربی تیم امید یا سایر اعضای کادر فنی تا حدودی غیر منطقی به نظر می رسد.

مسئله سوم که باید در این حوزه مورد توجه قرار داد ادعای وزارت ورزش در خصوص ضرورت انتخاب سرمربی تیم های ملی رشته های مختلف بر اساس مصوبه ای است که فدراسیون های عضو را ملزم به کسب مجوز در این خصوص می سازد. با این وجود در حوزه فوتبال به نظر می رسد چنین مصوبه و ابلاغی دخالت صریح دولت در امور فوتبال به شمار می رود چرا که انتخاب سرمربی یکی از واضح ترین مصادیق تصمیمات مستقل فدراسیون ها خصوصاً در رشته فوتبال است و طبیعتاً بر اساس قوانین فیفا کسب مجوز از دولت برای انتخاب سرمربی تیم های ملی تخلف آشکار به شمار می رود.

البته در خصوص انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید ممکن است دیدگاهها و نظرات مختلفی بین اهالی فوتبال وجود داشته باشد اما اینگونه تصمیمات در هر شرایطی تنها باید در حوزه فوتبال و با کسب نظر پیشکسوتان و کارشناسان خصوصاً کمیته فنی فدراسیون اتخاذ شود و در نهایت هم این کمیته پیرامون انتخاب های خودش به رسانه ها پاسخگو باشد اما با هر شرایطی دخالت وزارت ورزش و کمیته المپیک در این موضوع غیر قابل قبول به نظر می رسد.

کد خبر 4642054

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال امید ایران فرهاد مجیدی کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش

به گزارش خبرنگار مهر، طولانی شدن دوره سرپرستی در فدراسیون شطرنج اعتراض برخی از اعضای مجمع این فدراسیون را به همراه داشته است طوریکه حدود ۱۵ نفر از آنها امروز سه شنبه (۲۸ فرودین) به محل وزارت ورزش رفتند تا درخواست رسمی خود برای برگزاری زودتر انتخابات این فدراسیون را مطرح کنند.

البته که برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج با حضور شادی پریدر سرپرست فعلی فدراسیون، خواست اعضایی است که به وزارت ورزش رفتند اگرچه آنها اصلا اجازه ورود به وزاتخانه را پیدا نکردند تا با وزیر یا یکی از معاونانش ملاقاتی داشته باشند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش مانع از ورود اعضای مجمع فدارسیون شطرنج به داخل وزارتخانه شده است و همین مسئله معطلی آنها در خارج از ساختمان را به همراه داشته است.

فدراسیون شطرن از خرداد سال گذشته و با استعفای حسن تامینی وارد دوره سرپرستی شد. شهرام عظیمی از ۲۳ خرداد سرپرست این فدارسیون شد اما درادمه و از ۲۷ آذر این مسئولیت به شادی پریدر سپرده شد.

کد خبر 6079667

دیگر خبرها

  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش