Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:45:48 GMT

بسیج دارای ۳۸ هزار گروه جهادی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۰۶۰

بسیج دارای ۳۸ هزار گروه جهادی می شود

«محمد زهرایی» در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا با بیان اینکه تا اواسط سال ۹۷، ۶ هزار گروه جهادی فعالیت می‌کرد که امروز این تعداد به ۱۱ هزار گروه جهادی رسیده است: افزود: برنامه امسال این نیرو افزایش گروه جهادی به ۳۸ هزار گروه است.

وی با اعلام اینکه به دنبال محله محور کردن خدمات بسیج سازندگی هستیم، اظهار داشت: ۵۱ هزار پایگاه مقاومت داریم که امسال تشکیل ۳۸ هزار گروه جهادی از میان آنها شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه راه برون‌رفت از مشکلات، تکیه بر توان داخلی است و این موضوع ابتدا باید از سوی مسئولان باور شود، گفت: امروز پنج میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که یک میلیون نفر از آنها در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

زهرایی یادآور شد: بسیج سازندگی به دنبال محرومیت زدایی و اشتغال زایی است، که امسال در عرصه اشتغال زایی جوانان یک گام جهادی بر می‌داریم

وی به فشار اقتصادی مضاعف آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: باید دست به دست هم دهیم تا کشور از تنگنای اقتصادی عبور کند، ولی امر مسلمین در سخنرانی‌های خود اعلام کردند که به جهادگران امید بسته‌اند، از این رو ما به دنبال افزایش فعالیت جهادگران بسیجی هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محرومیت زدایی در کشور است، گفت: در راستای محرومیت زدایی در کنار دولت خواهیم بود تا با همکاری در اجرای پروژه‌های کوچک روند کمک رسانی به محرومان را تسریع کنیم.

زهرایی افزود: به منظور سازندگی و کمک به مناطق محروم کارگروهی در دولت تشکیل شده است که ریاست آن را وزیر کشور برعهده دارد و دبیرخانه آن در بسیج سازندگی است؛ در این کارگروه به دنبال مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و تسهیل امور هستیم.

وی اعلام کرد: بر اساس طرح مشترک بسیج سازندگی و وزارت کشور، بسیج کار اجرای ۴۰ هزار پروژه در مناطق محروم را به منظور امید بخشی به مردم آغاز کرده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه این پروژه‌ها با اولویت آب و اشتغال اجرایی می‌شوند، گفت: به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های اشتغال پایدار در کشور به ویژه مناطق محروم هستیم و از هیچ اقدامی برای حمایت از مشاغل خانگی، توسعه و ورود این محصولات تولیدی به بازارهای جهانی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسیجیان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به همت ستاد اجرایی فرمان امام ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی وقوع بارش‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل زده توزیع شد.

محمدترکمانه مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیر‌های زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

گفتنی است وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی