Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:22:30 GMT

پل های عابر پیاده شهر شیراز بهسازی و ساماندهی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۰۹۶

پل های عابر پیاده شهر شیراز بهسازی و ساماندهی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نواب قائدی در بازدید از پل‌های عابر پیاده سطح شهر گفت: نقاط ضعف و قوت همه‌ی پل‌های عابر پیاده سطح شهر باید شناسایی و بر اساس چک لیستهای ارزیابی تهیه شده از سوی کمیسیون و استانداردهای مربوطه، پل‌های دارای مشکل ساماندهی و به امکانات لازم تجهیز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا آسانسور پل‌های عابر پیاده‌ی بوستان آزادی، میدان دانشجو و بلوار شهید چمران به زودی تجهیز و راه اندازی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز از فراخوان ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده جدید برای عقد قرارداد و فراهم شدن مقدمات ساخت و نصب خبر داد.

وی ایمنی در تردد عابران پیاده و حفظ جان آنها در محورهای پرتردد شهر را از جمله اهداف ساخت این پل‌های عابر پیاده برشمرد و افزود: در راستای افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان، این پل‌ها بر اساس موقعیت مکانی، نیازسنجی و شناسایی نقاط پرتردد، اجرا می‌شوند.

قائدی همچنین از تجهیز برخی پل‌های مکانیزه در سطح شهر به دوربین‌های کنترلی خبر داد و افزود: به منظور رصد پل‌ها از سوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری و نگهبانی مستقر در محل، در این پل‌ها دوربین نصب می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به طرح مسقف‌کردن پل‌های عابر پیاده در نقاطی از شهر، افزود: تاکنون پل‌های عابر پیاده مقابل شهرک آرین، پارک علوی و دانشجو مسقف و به سیستم روشنایی مجهز شده‌اند.

قائدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ساخت، تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده هزینه‌های زیادی برای شهرداری به همراه دارد اما برای حفظ سلامتی و ارتقای رضایتمندی مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

کد خبر 4642167

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بگذارید شورائیان کار خودشان را بکنند، آن‌ها به حکم فلان رئیس منصوب نشده‌اند، بلکه با اراده مردم بر این کرسی‌ها نشسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، مهدی طاهری عصر امروز_ یکشنبه بیست و ششم فروردین_ در یکصد و چهل و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: وعده صادق در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ و ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ و ۵ شوال ۱۴۴۵ بر کتاب پرفراز و نشیب تاریخ جهان نقش گرفت و برگی که تاریخ را تغییر داد و آتشفشانی که از خون شهیدان فوران کرد و ابرقدرتی چون شیر ژیان از بیشه ایران زمین خروج کرد و چنان سیلی سختی بر صهیونیست‌های دجال و قصاب کودک کش وارد ساخت که جهان در خواب رفته را بیدار ساخت و این اقدام نور امیدی بر دل‌ها بود و حلاوت پیروزی که بر مظلومان عالم چشانده شد.

وی افزود: بر اساس گزارشات شیراز رکورد دار پذیرایی از میهمانان نوروزی در سطح کشور بوده است و این میزبانی باید هر ساله افزایش یابد تا شاهد رشد کیفیت همه جانبه میزبانی و پذیرایی باشیم. چرا که شیراز نه تنها در نوروز بلکه در سایر ایام سال نیز باید ظرفیت پذیرایی و میزبانی مطلوب از گردشگران را فراهم داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در ایام اخیر نکات و هشدارهای ارزشمندی توسط نماینده ولی فقیه در استان در لزوم پرداختن به تبیین و ترویج فرهنگ گردشگری در ادبیات و تربیت ملی ما مطرح شد و این گلایه نشان می‌دهد رفتار لازم در حوزه گردشگری به صورت یک فرهنگ یکپارچه تبدیل نشده که در این خصوص همت و اقدام مشترک وزرای محترم گردشگری و آموزش و پرورش لازمه تحقق آن است.

طاهری با تشریح چند تذکر به شهردار شیراز، تصریح کرد: در موضوع اسکن اسناد حقوقی شهرداری گزارش مبسوط و کاملی تهیه و به شورا ارسال شود و تقاضا دارم تا کمیسیون برنامه بودجه حقوقی و املاک شورا گزارش را رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: هدف طراحان این طرح در شورا اسکن همه اسناد موجود در شهرداری بوده است اما متأسفانه با گذشت پس از دو سال از این مصوبه شورا، اقدام کامل و قاطعی در این خصوص صورت نگرفته است.

تعیین تکلیف چهره دروازه کازرون دغدغه چند ساله مردم شیراز است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: دغدغه چند ساله مردم شیراز و مصوبات این شورا برای تعیین تکلیف چهره دروازه کازرون و اصلاح و نوسازی حرم مطهر سید تاج الدین غریب (ع) از این غربت بر زمین مانده است. لذا ضرورت دارد تا این مهم در سال جاری به ویژه در حوزه حرم مطهر عملیاتی شود.

طاهری همچنین به تدوین دایره المعارف یا دانشنامه چند زبانه شیراز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه این اقدام در اندر خم بروکراسی‌های شهرداری گرفتار شده است و آنچه برآورد اینجانب است این دست موضوعات که روال معمولی در شهرداری ندارد تنها با اختیارات شهردار قابل انجام است و درخواست داریم برای حل مسئله راسا ورود شود.

وی خاطر نشان کرد: سمفونی شیراز هم در گرفتاری مشابه تدوین دانشنامه شیراز قرار گرفته و از شهردار محترم عاجزانه درخواست دارم تا با اختیارات خود موضوع را در فاخرترین شکل خود به نتیجه قطعی برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: حسب تصمیم شورا، مقرر بود تا سند برنامه جامع بیست ساله ۱۴۲۰ شیراز مورد بازنگری قرار گیرد. اما تاکنون از اقدامات و نتایج این کار بجز تشکیل یک جلسه مقدماتی بی اطلاعیم. این در حالی است که با توجه به مراحل نهایی تدوین سند شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) تحت نظارت مشترک مرکز پژوهش‌های شورا و معاونت فرهنگی حرم مطهر، به ریاست محترم شورا پیشنهاد می‌شود تا موضوع الحاق و تجمیع برنامه جامع ۲۰ ساله موصوف را به سند شیراز سومین حرم مطهر کشور را به عنوان یک طرح به کمیسیون برنامه و بودجه حقوقی و املاک شورا ارجاع شود تا در صورت تصویب کمیسیون و متعاقباً در شورا، شاهد تولید یک سند باشیم که مطمئناً دارای یک هدف هستند.

طاهری همچنین در ادامه به موضوع توقف در اجرایی نمودن قراردادهایی که در اثر نظارت دستگاه‌های نظارتی یا امنیتی متوقف مانده‌اند اشاره و تذکر داد: مسلماً به وضعیت فرد یا افراد مقصر یا متهم این دست قراردادها یا مناقصات یا مزایدات طبق روال معمول در دستگاه‌های قضائی رسیدگی خواهد شد. چرا که از طرفی اصول قراردادها واضحند و کارگزاران حقوقی در دستگاه‌های نظارتی نیز بر آن مسلط، آیا دستگاه‌ها زیان‌های بعضاً بزرگ وارده به بودجه عمومی شهرداری و مردم که ناشی از این دست دستور توقف‌ها بوده را عهده دار می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که آیا کارشناسان محترم نظارتی خود را مطلق در نظارت فرض کرده و خود را مبری از هر نوع وقوع خسارت بر شهروندان این شهر مقدس می‌دانند، افزود: شهردار شیراز لطفاً در این خصوص بر انجام مصوبات در زمان مقرر اصرار نموده و شورا را در جریان پیگیری‌های خود قرار دهند.

بگذارید شورائیان کار خودشان را انجام بدهند!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه نطق پیش از دستور خود با طرح این پرسش که آیا اعضای شورای شهر شیراز جمع نماینده مردم هستند یا خیر، اظهار کرد: اگر برخی نهاد شورا را اینقدر ضعیف و بالتبع آن، احترام به رأی مردم را اینقدر سخیف می‌دانند، همان بهتر که این نهاد را تعطیل و مانند دهه‌های اول انقلاب، مسئولیت را به استاندار محترم بسپارند.

طاهری ادامه داد: خطابم به آن قلیل افراد معما چهره‌ای است که با دلی مملو از غرض یا بدگمانی، خود را متولی همه چیز می‌دانند.عالی جنابان! هر فردی از اصلاح طلب و اصولگرا و فلان جبهه و جناح و مستقل که بیاید و بر این صندلی‌ها بنشیند، نماینده مردم بوده و رأی مردم مقدس است. از سوی دیگر مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند و چه مسلمان یا غیر مسلمان، شیعه یا سنی، زن یا مرد، همراه با انقلاب باشند یا در موضعی لجوجانه با آرمان‌های انقلاب، هم تیپ لباس‌های غربی باشند یا خیر، مردم و تابعین جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع را باید بپذیریم که همه ما تحت شمول یک پرچم مقدس سه رنگ و یک قانون اساسی هستیم و باید به رأی مردم احترام گذاشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه باید از دخالت‌های بی جا پرهیز کرد، ادامه داد: بگذارید شوراییان کار خودشان را بکنند. چه خوشمان بیاید یا نیاید آنها نیز همچون شما به حکم فلان رئیس منصوب نشده‌اند، بلکه با اراده مردم بر این کرسی‌ها نشسته‌اند!

کد خبر 744514

دیگر خبرها

  • تسریع در ساماندهی آستان امام‌زاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • تسریع در ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • ضرورت اعمال سیاست‌های تشویقی برای حفظ باغات شیراز
  • پرونده اَبرچالش گیلان در انتظار ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ‌سیاست تشویقی برای حفظ باغات شیراز در دستور کار قرار گیرد
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • حرم سید علاالدین حسین و دارالسلام با اعتبار نفتی ساماندهی می‌شوند
  • ورودی‌های شهر قم در منطقه سه ساماندهی شد