Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در توئیتی نسبت به سیاه نمایی مخالفان شبکه نمایش خانگی انتقاد کرده و آن را یک هجمه فرهنگی خوانده است.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین،ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اخیراً در توییتی نسبت به هجمه ها علیه تولیدات شبکه نمایش خانگی اعتراض کرده و در صفحه شخصی خود با هشتگ «خودزنی فرهنگی» نوشته است: «هزاران ساعت فیلم و سریال با ضوابط جمهوری اسلامی در شبکه نمایش خانگی و از طریق وی_او_دی منتشر می‌شود و مخالفان با سیاه نمایی و برجسته سازی خطاهای اندک این رسانه‌های دارای مجوز ارشاد، ناخواسته به توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مستهجن بدون مجوز کمک می کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروغه زاده در توئیت خود صراحتاً به رعایت ضوابط جمهوری اسلامی در این تولیدات اشاره کرده و بر برجسته سازی خطاهای اندک از سوی مخالفان تأکید داشته است. به نظر می‌رسد همین ابتدا باید تعریف و تفسیرمان از خطاهای اندک یا برجسته سازی را مشخص کنیم. این در حالی است که وی به روی دیگر سکه نپرداخته است که به عنوان نمونه ورود پول‌های مشکوک به سینما از همین شبکه نمایش خانگی آغاز شد و راه خود را به پروژه‌های سینمایی هم باز کرد. تا جایی که بسیاری از تهیه‌کنندگان برای توضیحات فراخوانده شدند و پرونده بسیاری از همین پروژه‌ها هنوز هم در دادگاه باز است. اینکه سرنوشت سریال هایی مانند «قلب یخی»، «قهوه تلخ»، «ابله»، «عشق تعطیل نیست» و ... هیچ گاه مشخص نشد. حواشی مالی سریال «شهرزاد» و پرونده سرمایه گذاران آن اعتماد عمومی را خدشه دار کرد و سریالی مانند «رقص روی شیشه» هنوز درگیر حواشی مالی و شکایت بازیگرانش از سرمایه‌گذاران سریال است.

حتی اگر بخواهیم فقط به همان ابعادی که مدنظر داروغه زاده بوده هم تمرکز کنیم، مدت زیادی از توقف پخش سریال «ممنوعه» به بهانه محتوای نامناسبش تا رفع سوءتفاهم و حساسیت‌ها نگذشته است. سریالی که به گواه بسیاری از منتقدان و مخاطبانش با ضوابط جمهوری اسلامی فاصله داشته است! 

از سوی دیگر تعداد سریال‌هایی که در این شبکه به ورطه شکست افتاده‌اند و بازیگرانش آن را در میانه راه رها کرده‌اند هم کم نبوده است. جدیدترین نمونه آن سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی است که  لیلا حاتمی در اعتراض به پایبند نبودن گروه به تعهدات از آن جدا شد و پیش‌تر نیز بهرام رادان و امیر آقایی نیز «رقص روی شیشه» را ترک کردند.

خیلی دور از انتظار و عجیب نیست که این بازیگران عدم موفقیت این سریال ها را دریافتند و در کنار دلایل موجه خودشان حال چه مسائل مالی یا تغییر در سناریو،  از ادامه کار در این پروژه ها انصراف دادند.

بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه در بسیاری موارد حمله به شبکه نمایش خانگی و تخریب آن اتفاق افتاده و اساساً نمی توان منکر آن شد، اما فراموش نکنیم همین فضایی که تولیداتش را به اصطلاح با ضوابط جمهوری اسلامی به ثمر می‌رساند چنان کارنامه پراشتباه و غیرقابل اغماضی از خود به جای گذاشته که در برخی موارد جای دفاعی از آن باقی نمی ماند و همین خطاهای به ظاهر کوچک گریبانگیر سینما هم شده و توانسته در همین مدت کوتاه چند ساله، رقم تولیدات سینمایی را به طرز قابل توجهی جا به جا کند و بسیاری تهیه کنندگان را در مقابل بازیگران در موضع ضعف قرار دهد.

بد نبود آقای داروغه زاده نگاهی هم به کارنامه عملکرد خود می‌داشت و بعد از مخالفان انتقاد می‌کرد!

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم داروغه زاده خودزنی فرهنگی سریال شهرزاد سریال ممنوعه سریال نهنگ آبی شبکه نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوه» داستان قسمت آخر زیرخاکی ۴ را لو داد!

زی‌سان: رایان سرلک که در سریال زیرخاکی نقش کاوه پسر فریبرز و پریچهر را ایفا می‌کند، با انتشار تصویری از پایان فیلمبرداری فصل چهارم سریال زیر خاکی خبر داد. این سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳ بر روی آنتن شبکه یک می‌رود.

رایان سرلک یا همان کاوه دوست داشتنی سریال زیر خاکی از قسمت آخر سریال زیرخاکی ۴ تصویری منتشر کرد و نوشت:

دیشب تمام پنجره‌ها بسته، پرده‌ها کشیده، چراغ‌ها خاموش و در خانه مروت پور… قفل شد و زندگی تو این خانه به پایان رسید

خسته نباشید میگم به تمام عوامل عزیز زیرخاکی

جزئیاتی درباره سریال زیر خاکی ۴

سریال زیر خاکی ۴، فصل ۴ زیر خاکی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا ۱۶ قسمت دارد و هر شب ساعت ۲۲ از شبکه اول سیما پخش می‌شود. پخش این سریال از سه شنبه ۲۲ اسفند آغاز و تا پیش از شب‌های قدر ادامه خواهد داشت.

جزئیات پخش و تکرار پخش زیر خاکی چهار را اینجا بخوانید بازیگران سریال زیرخاکی ۴

بازیگران سریال زیرخاکی که از شبکه یک پخش میشود، عبارتند از:پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رایان سرلک، بهراد خرازی، منصورنصیری، خسرو احمدی، اصغر نقی زاده، مریم موسویان، مهری آل آقا، محمد حاجی زاده، محمدرضا فرزام، نادر شهسواری، هیوا حقیقی، سحر آغاسی، فیلیپ ساپرکین، محمد اشکانفر، رضا شیخ انصاری، مسعود اسماعیلی، محمدرضا عقدایی، کبری گودرزی با حضور کوروش سلیمانی، محمد شیری و هومن برق نورد.

بیوگرافی رایان سرلک کاوه زیرخاکی

سریال زیر خاکی ۴، رایان سرلک در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در تهران متولد شد، فعلاً تک فرزند بوده و خواهر و برادری ندارد؛ پدر و مادر رایان سرلک بازیگر نیستند و شغل آنها ارتباطی به سینما و تلویزیون ندارد پدرش دهناد سرلک طراح و معمار و مادر رایان سرلک کارشناس شیمی است. او در آثاری، چون زیرخاکی، تابستان همان سال، گل به خودی، راند چهارم، جاده خاکی و…بازی کرده است.

tags # سریال ، سریال تلویزیونی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد+ تیزر
  • «زیرخاکی» به انتهای فصل چهارم می‌رسد +تیزر
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • «کاوه» داستان قسمت آخر زیرخاکی ۴ را لو داد!
  • برای تحقق شعار سال باید از رقابت بنگاه‌‍‌های دولتی با بخش خصوصی جلوگیری شود