Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:16:49 GMT

ریزگردها و کمبود منابع آبی از مهمترین مشکلات گناباد است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۲۰۲

ریزگردها و کمبود منابع آبی از مهمترین مشکلات گناباد است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قربانی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری گناباد در محل فرمانداری گناباد اظهار کرد: وجود ریزگردها و کمبود منابع آبی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این شهرستان است و در دیدار اخیر مسئولان گناباد با وزیر جهاد کشاورزی وی قول مساعد برای اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات تثبیت کربن و مالچ پاشی و تثبیت ریزگردها در این شهرستان را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اجرایی شدن طرح انتقال آب از دریای عمان به مشهد و قرار داشتن گناباد به عنوان نخستین منطقه ورودی به خراسان رضوی در مسیر اجرای این طرح، استفاده مناسب و قابل توجه از این آب برای حوزه‌های کشاورزی و صنعتی این شهرستان باید مورد توجه باشد.

فرماندار گناباد ادامه داد: همچنین وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد بارانداز محصولات و نهاده‌های کشاورزی در گناباد نیز قول همکاری و مساعدت داده است.

وی تصریح کرد: توجه به منابع آبی و قنوات در گناباد و احداث گلخانه‌ها عامل بسیار مهم در کاهش بیکاری و رونق اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود و از متقاضیان احداث گلخانه ۳۰۰ تا سه هزار متری در این شهرستان حمایت می‌شود.

همچنین مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی هم در این نشست اظهار کرد: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ساختمان اداری این استان به شبکه دولت متصل شده است و سال گذشته نیز حدود هفت میلیون مکاتبه الکترونیکی از این طریق بین ادارات انجام و در نتیجه آن ۱۵ میلیارد ریال در مصرف کاغذ صرفه جویی شده است.

حمیدرضا روح بخش افزود: بزرگترین شبکه دولت در استان‌ها مربوط به خراسان رضوی است و اتصال بخش‌های خصوصی استان به شبکه دولت در مرحله بعدی توسعه این شبکه قرار دارد تا به تدریج همه استعلامات دولتی از این طریق انجام شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان نیز به این شبکه متصل هستند.

کد خبر 4642153

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی فرماندار گناباد مشهد استانداری خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری