Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ارزانی ضمن اشاره به اینکه باید تلاش شود که دین با مدلی معرفی شود که از اهل بیت (ع) به ما آموخته شده است، گفت: دین اسلام، دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، امروز (یکشنبه 26 خرداد) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز ضمن اشاره به اینکه باید تلاش شود که دین با مدلی معرفی شود که از اهل بیت (ع) به ما آموخته شده است، گفت: دین اسلام، دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی است و خداوند برای معرفی قرآن شفا و رحمت را بیان می کند و مردم چون خدا را دوست دارند، اطاعت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور از شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به عنوان یکی از ثمرات جمهوری اسلامی نام برد و تاکید کرد: تشکیل این شورا یک کار نظام مند است که امروز پس از گذشت بیش از 10 سال از فعالیت خود جایگاه ویژه ای دارد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به دلایل نامگذاری یک دهه به نام «دهه کرامت» اظهار داشت: این دهه با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، بانوی کرامت آغاز می شود و به همین خاطر دهه کرامت نامیده شده است و باید گفت که کار دهه کرامت بیشتر جشن های مردمی است و همه عزیزانی که خدمت می کنند با عشق و علاقه به میدان آمده اند.

 

دکتر ارزانی همچنین ضمن بیان خصوصیات بارز شخصیتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، افزود: حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز ساکن شده اند و مورد تکریم مردم دیار فارس قرار گرفته است و همانطور که در منابع تاریخی نیز آمده است این بزرگوار نه تنها اهل ورع و پرهیزگاری بوده اند بلکه اهل سخاوت و بخشش نیز بوده اند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تکریم را الگوی هدایت فرد، جامعه و خانواده دانست که از اهل بیت (ع) به ما آموخته شده است و خاطرنشان کرد: الگوی اهل بیت (ع) الگوی تکریم است که در دهه کرامت نیز مورد تاکید قرار می گیرد و در برنامه های ایام دهه کرامت علاوه بر نشاط اجتماعی، تکریم افراد نیز مورد نظر قرار می گیرد.

 

وی افزود: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، تکریم همسر، فرزندان، خانواده و تک تک اعضای جامعه که الگوی اهل بیت (ع) است که اگر افراد مورد تکریم قرار بگیرند، از اهداف عالی دهه کرامت است که اثرات زیادی به دنبال دارد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همه جشن ها و مراسم ایام دهه کرامت برای این است که گامی در راستای اعتلای جامعه اسلامی برداریم، گفت: شعار «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» برای ایام دهه کرامت سال 98 انتخاب و تصویب شده است و تمامی روز های دهه کرامت نامگذاری شده است که مناسبت های دهه اول ذیقعده، مسائل روز و بیانیه گام دوم در آن مدنظر دارد و با توجه به اسناد بالادستی انجام شده است.

 

دکتر ارزانی ضمن تشریح فعالیت های شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، یادآور شد: در کشور 6 کارگروه فعال داریم و یک هیئت اندیشه ورز که در حوزه های ماموریتی خود به صورت منسجم و کارآمد برنامه هایی با هدف انسجام بخشی برنامه ها فعالیت دارد اما ماموریت اجرایی ندارد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اردبیل شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن های دهه کرامت دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت جشن دهه کرامت دهه کرامت در فارس جشن های دهه کرامت دهه کرامت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،نخستین جلسه کرسی تلاوت قرآن مسجد کرامت مشهد در سال جدید و بیست‌ویکمین کرسی تلاوت قرآن این مسجد با حضور پیشکسوتان قرآنی در جمع عاشقان قرآن و عترت برگزار می‌شود.

براساس برنامه تلاوت قرآن و همزمان با یکشنبه‌های پایان ماه شمسی، بیست‌ویکمین کرسی تلاوت قرآن کریم مسجد کرامت مشهد، ۲۶ فروردین  ساعت ۲۰ با حضور اساتید و جامعه قرآنی و پیشکسوتان این عرصه همراه با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • مراسم تکریم خانواده شهید ملک‌مکان در هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تکریم مقام معلم در اداره‌ها و نهاد‌های مختلف فارس
  • حمله ایران به اسرائیل بازتاب عزت، کرامت و صلابت اسلامی است
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳
  • استغاثه مردم خراسان رضوی در حمایت از رزمندگان اسلام
  • تاکید بر تسهیل امور مردم و تکریم آن‌ها از سوی مسئولین
  • تجلیل از شهید آیت الله سلیمانی تکریم از اسلام ناب سیاسی است
  • جشنواره ماه رمضانی «زندگی با آیه‌ها» تا دهه کرامت تمدید شد