Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال بخش فولاد با بیان اینکه چرا وزارت صنعت به جای کنترل بازار کالاهایی که ما حتی مازاد تولید در آنها داریم کوتاه ترین راه را انتخاب و برای صادرات مانع تراشی می‌کند، درباره دلایل افزایش قیمت انواع محصولات فولادی توضیح داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

تقی ممتازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قرار بود از مجموع 55 میلیون تن فولاد تولیدی در کشور 20 میلیون تن آن صادر شود اظهار داشت: متأسفانه بروز مشکلات در سطح بین المللی باعث شد تا به این هدف صادارتی دست پیدا نکنیم و علاوه بر این مازاد تولید به جای صادرات به سمت بازار داخل سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فولادسازان مجبورند قیمت محصولات را با توجه به هزینه‌های تولید تغییر دهند، افزود: ما گران فروشی نمی‌کنیم، اگر هزینه‌های تولید را در بخش فولاد مورد بررسی قرار دهید مشاهده می‌شود که میزان رشد قیمت‌ها در مقایسه با افزایش هزینه‌های تولید بسیار اندک است.

این فعال بخش فولاد گفت: در دو ماهه امسال 1.5 تا 2 میلیون تن صادرات فولاد آن هم در بخش شمش و اسلپ انجام شده که اگر مشکلات ادامه پیدا کند به طور حتم حجم این صادرات کاهش پیدا خواهد کرد.

*شرایط سخت صادرات و وزارتخانه‌ای که سرگرم تنظیم بازار داخل است

ممتازان به ریزش قیمت ها با ورود فولادهای مازاد به بازار اشاره کرد و افزود: خرید از ایران بسیار با ریسک است علاوه بر این باید تولید‌کننده ایرانی هزینه بیمه و حمل و نقل کالاهای صادراتی را هم پرداخت کند تا در نهایت مشتری بین المللی حاضر به خرید شود. با این شرایط کدام تولید کننده می تواند رشد صادرات داشته باشد.

وی با اعلام اینکه همیشه در زمینه صادرات فولاد واسطه‌ها حضور داشتند، گفت: متأسفانه در حال حاضر تبادلات بانکی قطع شده و صرافی‌ها و کانال های مالی مدام در حال رصد هستند و تولیدکننده مجبور است با این شرایط سخت صادرات محصولات را انجام دهد. 

این فعال بخش فولاد با انتقاد از اینکه وزارت صنعت به عنوان متولی امر صنعت باید نگاه کارشناسی و صادرات محور داشته باشد، اظهار داشت: امروز اولویت وزارت صنعت تنظیم و کنترل بازار داخل شده است و به نوعی مسائل سیاسی داخلی کشور بر مسائل اقتصادی ارجحیت پیدا کرده که این موضوع یک مشکل اساسی برای تولیدکنندگان کشور است.

ممتازان اضافه کرد: وزارت صنعت باید به بررسی ریشه‌ای مشکلات در افزایش قیمت‌ها و یا کمبود کالاها در سطح بازار بپردازد نه اینکه در یک تصمیم مقطعی و بدون کارشناسی صادرات کالاها را متوقف کند. امروز صادرکننده با مشقت بسیار بازاری برای فروش محصولات خود بدست آورده چرا به جای کمک سنگ جلوی پای آنها می گذارید؟

*صادارت که نانوایی نیست/ با مازاد تولید چه کنیم؟

وی با اعلام اینکه بخش فولاد صنعتی ارز آور است، تصریح کرد: چرا به این صنعت نگاه ویژه ندارید؟ آقای رحمانی وزیر صنعت هنوز نگاه صادرات محوری به بخش فولاد و سایر صنایع ندارد. صادرات یک نانوایی نیست که بتوان درب آن را باز کرد و مابقی از بوی آن منتفع شوند. به ما بگوید با این شرایط سخت تحریمی ما با مازاد تولید خود چه کنیم؟ چرا یک سیاست روشن برای توسعه صادارت بخش فولاد اتخاذ نمی شود.

ممتازان معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه چرا وزارت صنعت به جای کنترل بازار کالاهایی که ما حتی مازاد تولید در آنها داریم کوتاه ترین راه را انتخاب و مانع تراشی هایی برای صادرات اعمال می‌کند، اظهار داشت: مدام شعار می‌دهند که بخش خصوصی در صنایع سرمایه گذاری کند اما با یک بخشنامه غیر کارشناسی مانع فعالیت آنها می شوند.در نهایت هم تصمیم‌هایی می‌گیرند که فقط به نفع یک بخش خصوصی خاص بوده و بعد از انتفاع آنها آن تصمیمات را لغو می کنند. 

تدوین 35 برنامه در وزارت صنعت برای رونق تولیدجزئیات بسته ارزی و بودجه‌ای وزارت اقتصاد برای "رونق تولید" / تدوین 4حوزه سیاست‌گذاری و 34 برنامه عملیاتیراه نجات تولید چیست؟


انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنایع فولادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع فولادی صنایع فولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران