Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یورگن شروبوگ» سفیر سابق آلمان در آمریکا در مورد اتهامات مطرح شده علیه ایران در موضوع انفجار دو نفتکش در دریای عمان ابراز تردید کرد.
وی در گفت وگو با رادیو آلمان یادآور شد که هیچ سند و مدرک قابل استنادی برای این ادعا که ایران در این حملات دست داشته، وجود ندارد.
شروبوگ افزود: گذشته از این، ایرانی‌ها عاقل‌تر و قابل پیش بینی تر از آمریکایی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این دیپلمات کهنه کار آلمانی دامن زدن به تنش‌ها برای ایران هیچ نفعی ندارد به ویژه اینکه این کشور با مسائل اقتصادی درگیر است.
سفیر سابق آلمان در آمریکا تاکید کرد همانطور که ایران در صورت جنگ چیزی به دست نمی‌آورد، ترامپ نیز تمایلی به یک رویارویی نظامی در منطقه ندارد.

در همین رابطه «امید نوری پور» نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) ضمن هشدار در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه، خواهان انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان شد.

وی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار نفتکش‌ها، اتهام افکنی بدون سند به یک کشور در منطقه را رد کرد.
نوری پور یادآور شد دست داشتن ایران و یا طرف‌های مرتبط با ایران همان قدر می‌تواند در این حادثه محتمل باشد که دست داشتن عربستان یا دیگر بازیگران منطقه‌ای که از تنش‌ها سود می‌برند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۵ دلار و هشتاد سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام دریای برنت نیز با افزایش ۳.۴ درصد به ۹۱.۱۳ دلار در هربشکه رسیده است.

در همین حال پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

کد خبر 745913

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران