Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:12:05 GMT

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۳۰۱

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز یکشنبه در سومین نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، افزود: پلیس و دیگر دستگاه‌های مسئول اقدامات شایسته ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهند اما موفقیت کامل در این بخش تنها با مشارکت همگانی میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عدم رسیدگی به مشکلات اجتماعی فرزندان در خانواده موجب افزایش آمار اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی می‌شود، بنابراین مسئولان فرهنگی و اجتماعی باید با برنامه‌های هدفمند نسبت به حساس سازی خانواده در خصوص مواد مخدر و اعتیاد برنامه ریزی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: هفته مبارزه با مواد مخدر بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های علمی و تأثیرگذار در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش مصرف مواد مخدر است.

اکرمی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در هفته مبارزه با مواد مخدر مشارکت گسترده و فعال داشته باشند و از اجرای برنامه‌های تکراری و هزینه بر پرهیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت انجمن‌های هنری به خصوص هنر نمایش و اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع عواقب استفاده از مواد مخدر، استفاده از مهدهای کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجتماع در میادین اصلی شهرهای استان و استفاده از دستنوشته ها با موضوع عواقب استفاده از مواد مخدر و فضا سازی شهری و روستایی از مهمترین اقداماتی است که می‌توان جامعه را نسبت به مواد مخدر حساس کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید با نصب پیام‌ها و تصاویر تأثیرگذار در نقاط مختلف شهری و روستایی نسبت به استفاده مواد مخدر هشدار دهند.

اکرمی تاکید کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که باید با تولید محتوا در موضوع مبارزه با مواد مخدر از آنها استفاده کرد.

پنجم تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک