Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@10:10:47 GMT

۶۰ مسجد استان قم نیاز به بازسازی و توسعه دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۳۴۴

۶۰ مسجد استان قم نیاز به بازسازی و توسعه دارند

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به مشکلات و کاستی‌های مساجد استان قم گفت: ۶۰ مسجد استان نیاز به بازسازی و توسعه دارند و در این زمینه نیازمند کمک خیرین هستیم. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد خامه‌یار پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان مساجد شاخص و مطرح شهر کهدر مسجد چهار مردان برگزار شد اظهار داشت: فعالیت مساجد شاخص مورد تأکید است و باید از تجربه‌های آن‌ها به‌خوبی بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد چهار مردان از مساجد فعال و شاخص استان هستند که دیگر مساجد استان باید از فضا و برنامه‌های آن‌ها برای حضور نمازگزاران استفاده کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات هم‌اندیشی مساجد بیان کرد: در این جلسه مسئول مسجد به‌عنوان میزبان سخنانی را مطرح کرده و راهکار و تجربه‌هایی که سبب جذب نمازگزاران به مسجد می‌شود را بیان می‌کند.

اخذ مجوز کاوش‌های باستان‌شناسی جمعه مسجد اردبیل در دستور کار استکشف یک مسجد 300 ساله در «زیرزمینِ خدا» +فیلمتحویل 18 ست جهیزیه به خانواده های کم درآمد استان همدان در طرح احسان مسجد

خامه یار عنوان کرد: برخی موضوعات باید و نبایدها است و باید  به یکدیگر تذکر داده شود، باید فاصله بین دونماز کم شود تا نمازگزار بیشتری در مساجد حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به مشکلات و کاستی‌های مساجد استان قم بیان کرد: 60 مسجد استان نیاز به بازسازی و توسعه دارند و در این زمینه نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اینکه مساجد پایگاه مهمی برای انقلاب و نظام اسلامی هستند،گفت:باید ازظرفیت مسجد برای ترویج معارف دینی استفاده کرد، در موضوع کمک به سیل زدگان نیز مساجد حضور موفق و موثری داشتند.

خامه یار با بیان اینکه ساخت مساجد در مناطق محروم مورد تاکید خیران باشد، تصریح کرد: خیران قمی سال گذشته 9 میلیارد تومان برای توسعه و ساخت مسجد کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث سه مسجد بین راهی در دستور کار است که کلنگ بزرگترین مسجد بین راهی در کیلومتر 35 اتوبان قم _گرمسار به‌زودی به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فاضلی کبریا صبح سه شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با کانون فرهنگی مساجد استان در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و غنی سازی اوقات فراغت این گروه سنی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا از این پس با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی مربیان و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، فعالیت‌های کانون مساجد در شهرستان‌ها توسعه یابد.

فاضلی کبریا با استقبال از توسعه این طرح از کانون به عنوان ظرفیتی اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و افزود: توسعه همکاری با سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی از اولویت‌های کانون مازندران در سال جدید است.

وی از آموزش مربیان مساجد با فعالیت‌های کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و امانت آن را یکی از کارهای محوری در این تفاهم نامه دانست و از فعالیت‌های نجوم، اردوهای درون شهری به کانون، نمایش فیلم، عضویت اعضای کانون مساجد در مراکز فرهنگی هنری کانون و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان دیگر خدمات ارائه شده کانون به بچه‌های مساجد یاد کرد.

حجت الاسلام ترابیان مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز از توسعه فعالیت‌های کتاب محور به عنوان برنامه شاخص سال جدید در کانون مساجد یاد کرد و خواستار حمایت کانون پرورش فکری در حوزه آموزش مربیان مساجد و امانت کتاب به اعضا شد.

وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون، خواستار توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکر یبا کانون مساجد در شهرستان‌ها شد.

کد خبر 6079683

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد