Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،طهمورث داستان مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و با هدف پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، جامعه کار و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، در تمامی کارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز خانه بهداشت کارگری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را اجرایی کرده است.

داستان بیان کرد: تمامی کارگران بالای ۳۰ سالی که در واحد‌های کارگری مشغول به کار هستند تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های علوم پزشکی تمامی کارگران در واحد کارگری استان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از خدمات مشاوره و سنجش بهره مند می‌شوند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هدف کلی این طرح افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری فشار خون بوده که کنترل و درمان به موقع فشار خون عامل مهمی در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی‌های کلیوی است.

در این زمینه نشست‌هایی با دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز برگزار شده است.

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در این استان آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

بیماری فشار خون، در مراحل اولیه بیماری علامت ندارد، اما در مراحل بعدی علائمی مانند سردرد، عرق کردن، درد در قفسه سینه و احساس درد در دست چپ از نشانه‌های فشارخون بالاست.

فشار خون ۱۲۰ بر روی ۸۰ نرمال، ۱۲۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۰ تا ۸۹ در مرحله هشدار، و فشارخون ۱۴۰ بر روی ۹۰ فشارخون بالا دارد به عنوان بیمار ۱۸۰ تا ۱۱۰ مرحله بحران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/پ

پیوستن جامعه کارگری به طرح ملی کنترل فشار خون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری