Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:52:15 GMT

پرورش ۳ هزار و ۵۰۰ راس گاومیش در میانکاله

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۵۶۱

پرورش ۳ هزار و ۵۰۰ راس گاومیش در میانکاله

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رمضانی رئیس اتحادیه گاومیش داران بهشهر گفت: ۵هزار راس گاومیش در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ راس در میانکاله پرورش می‌یابد.

وی افزود: گاومیش داری با توجه به شرایط منطقه‌ای شبه جزیره میانکاله در بهشهر توجیه اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رمضانی ادامه داد: گاومیش داران شبه جزیره میانکاله زیر نظر اتحادیه فعالیت می‌کنند و فراورده لبنی این دامداران شامل شیر و گوشت بصورت مستقیم خریداری می‌شود.   رئیس اتحادیه گاومیش داران بهشهر گفت: پرورش گاو میش در مقایسه با پرورش گاو بهینه‌تر است، چون نیاز غذایی این حیوان به غذا مانند گاو نیست و این حیوان از هر علوفه‌ای تغذیه می‌کند، ولی گاو‌های شیری توان هضم علوفه‌های مختلف را ندارند.   وی افزود: گاومیش حیواتی است که در مقابل بیماری بسیار مقاوم است و درصد پروتئین در شیر گاو میش بیشتر از گاو‌های شیری بوده و همزیستی او با شرایط سخت در مقایسه با گاو‌های شیری عاملی اساسی در توسعه پرورش این حیوان محسوب می‌شود.   وی با توجه به مشکلات گاومیش داران در منطقه میانکاله از مسولان خواست تا با ایجاد ردیف، آن‌ها را از دادن نهاده‌های دولتی از قبیل سویا، جو و سوخت مصرفی بی بهره نکنند.   حدود ۱۵۰ میلیون راس گاومیش در جهان  وجود دارد که سهم ایرانی حدود ۵۰۰ هزار و سهم مازندران بر ۵ هزار راس گاومیش است.

انتهای پیام/آ  
گاومیش داری حرفه‌ای رو به گسترش در میانکاله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران

ایسنا/همدان یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه وضو گرفتن تأثیر بسزایی بر غلبه بر بی‌حالی در ایام ماه رمضان دارد، گفت: اکثر افراد روزه‌دار در ظهر و بعدازظهر دچار افت فشار به علت کم‌آبی بدن می‌شوند که در این حالت توصیه می‌شود برای غلبه بر این وضعیت وضو بگیرند.

دکتر سیدمحمد انتظاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با گرفتن وضو بدن در برابر سرمایی که حس می‌کند، خود به خود درجه حرارت را بالا می‌برد تا قسمت‌های خیس را خشک کند که همین تحریکات باعث باز شدن منافذ پوست و ورود اکسیژن بیشتر به بافت‌ها، عضلات زیرپوست و رفع بی‌حالی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزه‌داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است، مطرح کرد: روزه‌داری می‌تواند موجب کاهش پاسخ‌های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود.

انتظاری با بیان این که بهتر است در سحری کمتر از مواد غذایی قنددار استفاده شود، خاطرنشان کرد: نوشیدنی‌های خیلی شیرین مثل نوشابه‌های گازدار، شربت‌ها و چای شیرین و پررنگ هم موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز شده و توصیه می‌شود در وعده سحر مصرف نشود.

وی با بیان این که مصرف یک لیوان آب گرم، چای کمرنگ و یا یک لیوان شیر گرم همراه با خرما یا عسل در شروع افطار ضروری است، مطرح کرد: استفاده از غذاهای سبک مثل فرنی، شیربرنج، نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانی در ماه رمضان است، توصیه می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی مطرح کرد: استفاده از مواد تند، شور و چرب در وعده سحر باعث تشنگی و گرسنگی زودهنگام می‌شود و در این حالت فرد کارآیی خود را دست می‌دهد در ضمن مصرف غذاهای سرخ شده، ماکارونی، کله‌پاچه و آبگوشت در وعده سحری باعث ایجاد عطش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده شدن روزه داران و مساجد زاهدان برای احیای شبهای قدر
  • ویدیو/ سفره افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • ویدیو/ سفره‌های افطار در کوچه‌های شهر جهانی یزد
  • ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد
  • سفره کریمانه افطاری برای روزه داران گلسار
  • توزیع دو هزار پرس غذای گرم بین روزه داران ورنامخواست
  • ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر
  • اطلاعیه برای مرتع داران آذربایجان غربی
  • وضو داروی بی‌حالی برای روزه‌داران