Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش از ظهر یکشنبه در سومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان مرکزی پیرامون مبارزه با مواد مخدر در اراک، اظهار داشت: هفته مبارزه با مواد مخدر فرصت مناسبی است که در این امر حساسیت بین مردم ایجاد کنیم زیرا تا مادامی که نتوان مردم را نسبت به پدیده شوم مواد مخدر آگاه ساخت این امر موفقیت کامل به دنبال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اظهار کرد: برای برگزاری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر باید در این کارگروه تصمیم گیری کرد که مردم، جوانان و جامعه هدف نسبت به موضوع مواد مخدر با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

اکرمی تاکید مرد: مردم باید نسبت به موضوع مواد مخدر اظهار نگرانی کنند و تا زمانی که این احساس نگرانی وجود نداشته باشد نمی توان کاری انجام داد.

وی بیان کرد: برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان باید با رویکردی متفاوت و خلاقانه برگزار شود، در غیر این صورت اثربخشی دستاوردهای حوزه مبارزه با مواد مخدر کاهش پیدا می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: باید بررسی کرد که با استفاده از چه روشی می توان حساسیت مردم را نسبت به حوزه مواد مخدر برانگیخت.

اکرمی افزود: به عنوان پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان می تواند در مهدهای کودک با همکاری کودکان به شکل نمادین در چندین میدان شهرستان پیام های حاوی مبارزه با مواد مخدر را نشان دهد که با اثرگذاری بسیاری همراه خواهد بود و حساسیت ایجاد خواهد کرد، البته کارشناسان باید در این زمینه پیشنهادات خود را ارایه دهند.

اکرمی عنوان کرد: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع مواد مخدر با اثربخشی بیشتری نسبت برگزاری همایش همراه است. همچنین شهرداری ها و دهیاری ها پیشنهادات و اقدامات خود را در خصوص چگونگی آماده سازی فضاسازی شهری در هفته مبارزه با مواد مخدر ارایه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: با استفاده از فرصت فضای مجازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر می توان به تولید محتوا، پیام ها و تصاویر تاثیر گذار پرداخت، زیرا این مهم یک ظرفیت قابل توجه است.

اکرمی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری، انجمن نمایشی در زمینه آسیب های مواد مخدر کارهای هنری انجام دهند و به نصب پوستر، برگزاری همایش و سخنرانی و مسابقات ورزشی بسنده نکنند.

وی افزود: همکاری ارگان هایی مانند جمعیت جوانان هلال احمر، صداو سیما، سازمان تبلیغات، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری ها، سپاه و … در برگزاری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان لازم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: سازمان تبلیغات می تواند با استفاده از ظرفیت روحانیون در راستای مسایل اجرایی حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدام کند. همچنین ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج ظرفیت مهمی است و در اکثر محله ها دفتر بسیج وجود دارد.

وی تاکید کرد: در برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان نباید به دنبال برنامه های معمول بود، زیرا اثر آن کم است و با متفاوت بودن برنامه ها اثر گذاری چندین برابر خواهد شد.

اکرمی بیان کرد: در هفته مبارزه با موادمخدر، اصناف برنامه هایی را برای برگزاری در بازار اراک پیشنهاد دهند. انجمن NA (معتادان گمنام) می تواند در جلسات شورای اداری استان بروشورهای مواد مخدر را توزیع کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: حداکثر تا فردا باید تمامی برنامه های دستگاه های اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان تدوین و به فرمانداران، بخشداران و دهیاران ارائه شود.

کد خبر 4642191

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد

سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در تهران، ماموران عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند، یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از محکومان تحت تعقیب است به بهانه کرونا از زندان مرخصی و دیگر به زندان مراجعه نکرده است و با تشکیل یک باند اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در جنوب پایتخت می‌کند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و تردد متهم تحت کنترل در آمد و مشخص شد که خبر دریافتی صحت داشته و تعدادی افراد مشکوک به مخفیگاه متهم در حال تردد هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد.

سرهنگ باباپور از موفقیت کامل ماموران در انجام این عملیات خبر داد و ابراز داشت: متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با دستگیری متهم که از قاچاقچیان و از اعضای اصلی توزیع مواد مخدر در جنوب پایتخت بود بستر‌های آلودگی جوانان به اعتیاد و مواد مخدر کمتر و کمتر شود.

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر