Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 26 خردادماه در کارگروه قرآن و عترت این اداره کل با اشاره به اهمیت آموزش قرآن به فرزندان در استان کردستان اظهار کرد: فعالیت در عرصه قرآن و مسجد همواره با اخلاص انجام می‌شود و بسیاری از کلاس‌های قرآن و احکام در مساجد توسط مربیان این حوزه به صورت رایگان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی یکی از خدماتی است که در سال‌های اخیر توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برای فعالان این حوزه در حال انجام است، برحمایت‌های مادی و معنوی و تکریم فعالان قرآنی تأکید کرد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با بیان اینکه بهره‌مندی فعالان این حوزه از مزایای بیمه تامین اجتماعی ضرورت دارد، اعلام کرد: بر همین اساس پیگیری این مهم از اولویت‌های کاری حوزه قرآن و عترت این اداره کل است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی و قرآنی بیان کرد: لازم است برنامه‌ها و فعالیت‌های قابل توجه در این حوزه پیش‌بینی و اجرا شود.
قلعه‌شاخانی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت موسسات قرآنی در توسعه و ترویج فعالیت‌های این حوزه شد و عنوان کرد: لازم است برپایی کلاس‌های قرآن و تفسیر در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسات قرآن و عترت بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این جلسه کامل گلباغی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان تربیت شده است و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.
کامل گلباغی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی قرآنی، برگزاری نمایشگاه آثار علوم قرآنی، برگزاری ویژه برنامه ضیافت نور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برپایی محافل انسی با قرآن و تکریم فعالان و پیشکسوتان این حوزه را از اهم فعالیت‌های قرآنی شورای توسعه قرآنی استان در ماه مبارک رمضان برشمرد.
زهرا زندی، مدیر اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کردستان نیز در ادامه گزارشی از فعالیت‌های حوزه قرآن این اتحادیه را ارائه و از برگزاری ویژه برنامه دهه قرآن و عترت در استان خبر داد و یادآور شد: به زودی فراخوان این ویژه برنامه در سطح استان اعلام می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی بیمه فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه مراسم سه شنبه‌های شهدایی همراه با دعای توسل با حضور آحاد مردم و خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دیگر کارکنان بنیاد شهید نیز حضور داشتند.

در این مراسم «سحری» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بخشی از خاطرات دفاع مقدس را روایت کرد.

همچنین در این مراسم از فعالان قرآنی نیز تجلیل به عمل آمد.

این مراسم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۵ در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر امام جمعه ایلام با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مردم خداجوی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6087039

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود