Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@16:40:06 GMT

اتهامات دوباره انگلیس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۹۳۰

اتهامات دوباره انگلیس علیه ایران

معاون وزیر دفاع انگلیس در موضعی ضدایرانی، گفت، لندن مصمم به دفاع از «منافع» خود در منطقه غرب آسیا است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت: لندن از «منافع» خود دفاع می‌کند.

الوود که با شبکه «اسکای نیوز» گفتگو می‌کرد در مورد تنش‌های پیش آمده در خلیج فارس و دریای عمان، گفت: «این تنش‌های در حال افزایش، برای همه ما مایه نگرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگه هرمز یک مسیر تردد بین‌المللی برای نفت و دیگر کالاهاست و مهم است که این انتقال آزادانه و بدون چالش‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم، صورت گیرد.»

وی با اشاره به سفرش به منطقه و تشدید تنش‌ها در روز‌های گذشته، گفت: «بیائید فراموش نکنیم که ایران یک نفوذ نیابتی، یک نفوذ منفی در سوریه، در بحرین، در عراق و در حقیقت در کشور‌های دیگر دارد. این، به تنش‌های بیشتر در خاورمیانه منجر شده است. من ناخرسندی [ایران]از [وضعیت]توافق هسته‌ای را درک می‌کنم، اما این مجوزی برای حمله به کشتی‌ها در تنگه هرمز نیست.»

او در پاسخ به سؤالی در مورد اعزام تفنگداران انگلیسی به خلیج فارس، با بیان اینکه وزیر دفاع انگلیس هفته آینده در این مورد توضیح بیشتری می‌دهد، گفت: «ما در خاورمیانه حضور قابل توجهی داریم که هدف آن حراست از منافع ما در آنجاست... ما در خاورمیانه متحدانی هم داریم و با ایالات متحده همکاری می‌کنیم تا اطمینان یابیم که این منطقه امن است و اطمینان یابیم که تنش‌ها در آنجا کاهش می‌یابد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم ایران نباید به هیچ‌وجه تردیدی داشته باشد که ما در حراست از داشته‌های خود و منافع خود در این منطقه، مصمم هستیم.»

در هفته‌های گذشته دولت انگلیس موضعی هرچه بیشتر همسو یا آمریکا اتخاذ کرده و چندین بار به اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

دو روز پیش «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با حمایت از ادعای آمریکا در مورد دست داشتن ایران در آتش‌سوزی دو نفتکش در دریای عمان، گفت: تردید چندانی وجود ندارد که این ارزیابی درست است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اظهارات را «خلاف واقع» خوانده است. مقام‌های وزارت امور خارجه در ملاقات با «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران، به «تبعیت کورکورانه و عجولانه» انگلیس از آمریکا و اتخاذ «مواضع غیرقابل قبول و ضدایرانی دولت انگلیس» اعتراض کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برجام تشدید تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)

دیگر خبرها

  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن