Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@12:15:13 GMT

تشدید برخورد با سرعت های بحرانی وسایل نقلیه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۰۲۶

تشدید برخورد با سرعت های بحرانی وسایل نقلیه

به گزارش برنا از ایلام ؛سرهنگ" رضا همتی زاده"  اظهار داشت :سرعت غیر مجاز یک عامل خطر در تصادفات جاده ای کشور و بویژه استان ایلام است که نقش ۴۵ درصدی را در وقوع تصادفات استان ایلام ایفا می کند.

او ادامه داد: اگر راننده ای بیش از ۵۰کیلومتر در ساعت نسبت به سرعت تعیین شده رانندگی کند به آن سرعت بحرانی گفته می شود و در این شرایط،ماموران پلیس راه علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی، برای این دسته از  رانندگان وسایل نقلیه آنها را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز اعمال قانون می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: سرعت ، مهمترین عامل در وقوع تصادفات جاده ای و شدت تصادفات رانندگی  و مهمترین اولویت کنترلی پلیس راه استان ایلام است.  

 رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان گفت:پلیس راه انتظامی استان ایلام با استفاده از سامانه های ثابت و سیار کنترل سرعت و همچنین استفاده حداکثری از سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان مسافربری(سپهتن) که از ابتدا تا انتهای سفر، تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد پایش قرار می دهد، و برای کنترل رفتارهای پر خطر و ناایمن رانندگان استفاده می کند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راه پلیس راه استان قانون ماموران پلیس وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در این استان در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی پلیس راهور استان، موسی بزرگی اظهار کرد: در فروردین سال‌جاری برای ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان، اعمال قانون صورت گرفته و این اقدام که در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند به انجام رسیده است، همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: از این تعداد سه هزار خودرو تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین انجام دادند و ۳۶۴ خودروی هنجارشکن توقیف شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به اینکه تخلفات رانندگی در فروردین سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصد داشته است، خاطرنشان کرد: این برخوردها کاهش ۱۰ درصد تصادفات فوتی در فروردین سال‌جاری را به همراه داشته است.

بزرگی تصریح کرد: برخوردهای قانونی با رانندگان حادثه‌ساز نیز با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه مهمترین مواردی بوده که برای آنها اعمال قانون انجام شده است.

کد خبر 747530

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه