Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:47:29 GMT

آغاز برداشت علوفه از مناطق ییلاقی تالش

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۰۳۹

آغاز برداشت علوفه از مناطق ییلاقی تالش

سید علی موسوی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به علت شرایط مساعد جوی و بارندگی‌های مناسب بهاری، پیش بینی می‌شود تولید علوفه در اراضی ییلاقی تالش نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: طبق ارزیابی‌ها یکهزار و ۹۲۵ تن علوفه به ارزش ۲۹ میلیارد ریال تولید، برای تأمین تغذیه احشام مصرف و مازاد آن به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: دامداران تالش ۲۸۰ هزار رأس دام نگهداری می‌کنند و مصرف علوفه سالانه آنها ۳۰۶ هزار تن است و ۵۰ درصد علوفه مورد نیاز دام‌های این شهرستان، از مراتع ییلاقی و کاه و کلش شالیزارها تامین می‌شود.

وی بیان داشت: در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش ۳۰ هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند و جهاد کشاورزی این شهرستان از همه ظرفیت ها برای حمایت از جامعه هدف استفاده می کند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ /‏۶۰۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان تالش گیلان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران