Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محید جعفری ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه‌های لیموترش روستای خرماکلا، گفت: از حدود یکسال پیش با ۳۱ گلخانه لیموترش در این روستا، تولید لیموترش آغاز شد و تاکنون ضمن اینکه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بدست آمد، برای ۱۸۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شغل شده‌است.

وی با اشاره به وحود ۵۷ واحد گلخانه در شهرستان قائم‌شهر، عنوان کرد: یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد به گلخانه‌داران داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر، در خصوص ویژگیهای این نوع لیموتزش، گفت: رقم لاین‌کوآت، سازگار با محیط است و در طول سال چهار بار محصول می‌دهد و با توجه به آب و هوای شمال و ریسک کاشت، توان آموزشی بالای بهره‌برداران و پایداری مقاوم این گونه، به کشاورزان تضمین می‌دهد که تولید بسیار خوبی داشته باشند.

وی متراژ هر گلخانه این روستا را حدود یکهزارو ۲۰۰ متر بیان کرد و افزود: در سال اول کشت، ۲ تن لیموترش تولید شد که، امیدواربم در سال جاری این مقدار به چندین برابر برسد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر روستاهای بخش کوهساران این شهرستان را با سابقه صد ساله مهد و برند تولید نیشکر کشور معرفی کرد و افزود: ۲۷۰ بهره‌بردار در دهستان سیدابوصالح و ریکنده مشغول تولید نیشکر هستند و ۸۵ هکتار در بخش کوهساران زیر کشت نیشکر قرار داشته و بطور متوسط ۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش محصولات نیشکر روستاییان این منطقه برآورد می‌شود.

جعفری با بیان اینکه نیشکر کشت بومی منطقه کوهساران است، تصریح کرد: طی سالهای طولانی این محصول بصورت سنتی کشت می‌شد و با توجه به اینکه این محصول نیاز آبی بسیار بالایی دارد با اعزام کارشناسان مربوطه به اهواز، سه گونه نیشکر به مقدار یک تن قلمه به روستای ریکنده وارد و کشت شد تا تحقیقات لازم بر روی سازگاری اینگونه محصول در منطقه، صورت گیرد و در صورت موفقیت کاشت این ارقام به کشاورزان توصیه شود.

جعفری در ادامه، به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ دامداری در شهرستان اشاره کرد و گفت: قائم‌شهر با تولید سالانه ۲۷ هزار تن شیر، یکهزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و وجود ۴۹ هزار رأس دام سبک و ۳۱ هزار رأس دام سنگین، رتبه ششم تولید دام استان را داراست.

وی در پایان از اعطای ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداریهای قائم‌شهر، خبر داد

کد خبر 4642238

منبع: مهر

کلیدواژه: لیمو ترش جهادکشاورزی مازندران شهرستان قائمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، شهرک گلخانه‌ای «رُز» در دو کیلومتری شهر قروه درگزین در روستای عمان واقع شده که سال ۹۸ افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگزین با بیان اینکه در این شهرک گلخانه‌ای ۶۴ واحد گلخانه مشغول فعالیت هستند گفت: ۳۳۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

فتحی افزود: مساحت گلخانه سی و سه هکتار است که تولید سالانه این واحد‌ها ۵ هزار تن است.

سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • ادامه فراخوان متقاضیان محصول پارس پس از تعطیلات نوروزی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟