Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:39:05 GMT

۶۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در بیرجند احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۰۹۴

۶۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در بیرجند احداث می‌شود

ناصری با بیان اینکه سهمیه شهرستان بیرجند ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی برای محرومان است، گفت: به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ؛ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «علی ناصری» امروز (26 خرداد) در مراسم افتتاح  پروژه مرمت قنات و استخر ذخیره آب روستای زیرآب همزمان با هفته جهادی کشاورزی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت قنات و بخش کشاورزی در شهرستان بیرجند موضوع احیا و مرمت قنوات در اولویت برنامه های سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بیرجند با اشاره به فرسودگی بافت روستاها، گفت: طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در سطح استان به بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغ شده است.

 

ناصری با بیان اینکه سهمیه شهرستان بیرجند از ساخت مسکن محرومان 650 واحد مسکونی است، ادامه داد: به ازای هر واحد 25 میلیون تومان تسهیلات؛ 15 میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 303 نفر در روستاها شهرستان بیرجند شناسایی شدند، عنوان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد 51 نفر را برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان به بانک معرفی کرده است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل خطبه های نماز جمعه شیراز خبرگزاری شبستان دهه کرامت استان بوشهر جشن های دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت احداث مسکن محرومان هفته جهاد کشاورزی فرماندار بیرجند خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا ضمن تبرک روز معمار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه اجرایی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

زبیر موسوی افزود: بنیاد مسکن در ۸ شهرستان از ۹ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد شعبه دارد و نمایندگی این بنیاد در شهرستان مارگون نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی کمبود نیروی انسانی ندارد، عنوان کرد: این بنیاد از طریق آزمون و مبادی قانونی به جذب نیرو اقدام می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است گفت: بنیادمسکن این آمادگی را دارد برای رفع این مشکل با دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات این سه شهرستان وارد مذاکره شود.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۲۸۸ واحد مسکونی تقریبا تکمیل (در مرحله محوطه سازی) شد همچنین طرح ۱۳۲ واحدی این شهرستان  پیشرفت کاری ۴۰ درصدی دارد.

موسوی با اشاره به سایت هزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز گفت: پیشرفت کاری این طرح نیز بسیار مطلوب است همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با نهاد‌های حمایتی برای ساخت مسکن محرومان انجام شد، ادامه داد: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد‌ها تا کنون ساخت و تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وحود دارد عنوان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی برای همه این روستا‌ها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شد.

زبیر موسوی با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستا‌های انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

موسوی با بیان اینکه ۷۲۰ متر مربع طول بازگشایی معابر ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۷۰ هزار متر مربع اجرای بیس پارسال انجام شد، اضافه کرد: ۲۴ هزار متر مربع جدول گذاری، ۲۴ هزار متر  سنگ فرش، کانال‌های هدایت سیلاب و دیوار هایل ۲۶ هزار متر  و ساماندهی فضا‌ها و پارک‌ها ۵۱ هزار متر مربع نیز پارسال انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن پارسال هزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شد، تاکید کرد: در قابل طرح منظومه روستایی با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار است و امیدواریم این طرح را در همه شهرستان‌ها اجرایی کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن اضافه کرد: رفع مشکلات مردم در روستا‌ها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد است و امیدواریم به کمک دهیاری‌ها و شورا‌ها این معضل برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل