Web Analytics Made Easy - Statcounter

مورینیو می تواند بازگشتی تعجب آور به چلسی داشته باشد؟ آن هم در شرایطی که شاگرد وی، فرانک لمپارد، بیشترین شانس را دارد؟ همه این روزها می دانند آبراموویچ به لمپارد فکر می کند اما شاید این تنها راه نیست و یک راهکار دیگری هم باشد. 

طرفداری- در استودیوی تحلیل و بررسی فینال لیگ قهرمانان اروپا، ژوزه مورینیو حرف جالبی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرف های او که از چشم اکثر رسانه های انگلیسی دور ماند، شاید سرنخی برای پیدا کردن مقصد بعدی آقای خاص باشد. البته پیش از رسیدن به آن بحث، نکته اصلی را باید بررسی کرد. آیا با توجه به خروج احتمالی مائوریتزیو ساری به مقصد یوونتوس و در دسترس بودن اسطوره‌ای چون فرانک لمپارد، انتخاب مورینیو برای سومین بار عاقلانه خواهد بود؟

آیا اصلا طرفداران چلسی از او استقبال خواهند کرد؟ 

رفتن ادن هازارد، بزرگترین ستاره تیم، به همراه محرومیت احتمالی از نقل و انتقالات، شاید چیزی نباشد که مورینیو را به خود جذب کند اما در روز فینال لیگ قهرمانان اروپا، مورینیو حرفی زد که بسیار مهم بود. 

هیچوقت با اطمینان در مورد چیزی حرف نزنید، ممکن است. دوست دارم در یک لیگ دیگر قهرمانی جدیدی کسب کنم یا اینکه با یک تیم دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنم. این ها چیزهایی هستند که دوست دارم انجام دهم. البته قرار نیست سریعا اینکار را انجام دهم، باید توسط پروژه‌ای قانع شوم. می خواهم اهدافم را انجام دهم اما نه با تردید و عجله. دوست دارم خوشحال باشم اما به این معنی نیست که فورا در تیم جدید به قهرمانی برسم. قهرمانی در وجود من است اما اگر تیمی باشد که فعلا شرایط قهرمانی را نداشته باشد اما بخواهد تیمی برای آینده بسازد که قهرمان شود، با خوشحالی آماده هدایتش خواهم بود.  

ظاهرا آقای خاص تغییر رویه داده و مشکلی با پروژه‌های بلند مدت ندارد. البته که شهرت مورینیو به خاطر توانایی‌اش در کسب قهرمانی های متعدد است و حتی در تیمی که آرین روبن و دیمین داف داشت، به مانند رئال مادرید ترسناکش، بازی های جذاب ارائه می کرد. به هرحال از آن اوقات، روزها گذشته و نه چلسی دیگر آن تیم سابق است و نه مورینیو. شاید همین تفاوت می تواند سرآغاز یک وصال دیگر باشد.

از زمان برای ساختن آینده‌ام استفاده می کنم؛ تا توانایی های فنی‌ام را بهتر کنم. می خواهم ابعاد جدیدی به کارم بدهم. البته این کارها را انجام می دهم بدون اینکه شخصیت واقعی‌ام را از دست دهم. این من بودم که به عنوان مورینیو و با تفکرات خودم، به جایی که الان هستم، رسیدم. می خواهم پیشرفت کنم و بهتر شوم. قصد دارم خودم را  بهتر کنم و در این مدت همین کار را انجام می دادم.

 منظور از سعی برای بهتر شدن و هماهنگی با فوتبال مدرن، شاید آگاهی از نحوه کار یورگن کلوپ در لیورپول و مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام باشد. پوچتینو در تاتنهام جامی نبرده اما به خاطر ارائه فوتبال زیبا و کار با جوانان، به شهرتی جهانی دست یافته است. کلوپ که تا پیش از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جامی با قرمزها نبرده بود، همیشه به دنبال ساخت تیمی بود که با عزمی بی نظیر، همیشه طبق دستورات او بازی کند. شاید همین رویکرد او بود که الان باعث شده کلوپ را در موضع قدرت ببینیم. به هرحال فوتبال مدرن شکل تازه‌ای از فوتبال است.

تاتنهام که هیچوقت در نقل و انتقالات دیوانه وار خرید نکرده، امسال کمی فعال خواهد بود و کلوپ که همیشه سعی کرده با اعتماد به بازیکنانش، بهترین بازی‌ها را از آن ها بگیرد، همواره به صبوری اعتقاد خاصی داشته است. بهترین مثال می تواند صبر آن ها در خرید آلیسون باشد. تیمی که با مینیوله و کاریوس مشکل بزرگی داشت اما صبر، همه چیز را حل کرد. از هرکسی که دوست دارید بپرسید؛ آیا مورینیو چنین شخصی است؟ جواب قطعا نه است اما آقای خاص تغییر کرده است، این را خودش اذعان می کند.

چلسی در شرایطی قرار دارد که باید پروژه‌ای بلند مدت داشته باشد. محرومیت از نقل و انتقالات، بزرگترین عامل این تصمیم خواهد بود. آیا مورینیو می تواند با سبک جدیدی که بر فوتبال انگلیس حکمرانی می کند، خودش را وفق دهد؟ او قطعا شخصیت خاصی که بازیکنان جوان و بی تجربه چلسی را تحت تاثیر قرار دهد، دارد. پیش‌تر تحسین و تمجیدهای امثال جو کول و کریم بنزما در خصوص نحوه رفتار عالی مورینیو با جوانان را شنیده‌ایم. 

آبی ها چند بازیکن خوش نام و معروف مانند تامی آبراهام، میچی باتشوایی، آلوارو موراتا، ویکتور موزس، کندی، تیمو باکایوکو و کورت زوما را در اختیار خواهند داشت و اضافه شدن کریستین پولیشیچ به جای هازارد، خبر چندان بدی هم محسوب نمی شود. همه چیز خبر از بازگشت لمپاردو دوست داشتنی به استفمورد بریج می دهد که به همراه جودی موریس، مردی که بیشترین شناخت را از آکادمی چلسی دارد، سعی در قدرتمند کردن چلسی خواهند داشت اما سوالی که ارزش بحث کردن دارد، نباید فراموش شود. مورینیو با کوله باری از خاطرات و البته شیوه‌ای جدید درآمیخته با سبک معروف آقای خاص، ارزش یک اعتماد دیگر را دارد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که قهرمانی بوندس‌لیگا را به بایر ‏لورکوزن واگذار کرده حالا تنها یک امید دارد که این فصل را بدون جام ‏به پایان نرساند: لیگ قهرمانان اروپا. ‏

باواریایی‌ها بر خلاف لیگ آلمان در چمپیونزلیگ خوب ظاهر شده‌اند ‏و اخیرا با پشت سر گذاشتن تیم سرحال و قبراق میکل آرتتا به ‏نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند. با این حال بایرن و ستاره‌هایش در این ‏مرحله به مانعی سخت برخورد کرده‌اند و برای رسیدن به فینال باید از ‏پس رئال مادرید برآیند. پادشاه لیگ قهرمانان که در مرحله قبل سیتیِ ‏پرقدرت پپ گواردیولا از پیش رو برداشته است. ‏

یوشوا کیمیش، یکی از ستاره‌های اصلی بایرن که در آلمان از او به ‏عنوان فرمانده تیم یاد می‌شود، در یک مصاحبه در پاسخ به این ‏سوال که شانس بایرن برای قهرمانی در چمپیونزلیگ چقدر است ‏گفت: "به جز بازی با آرسنال ما مدتی است خوب نبوده‌ایم ولی ‏معتقدم می‌توانیم ورق را برگردانیم، فرم همیشگی‌مان را به دست ‏بیاوریم و بهترین تیمهای اروپا را شکست بدهیم. در حال حاضر با ‏آنجا که بتوانیم با خیال راحت بگوییم که قهرمان چمپیونزلیگ ‏می‌شویم خیلی فاصله داریم. ولی شانس داریم و البته مقدار زیادی ‏اشتیاق هم داریم". ‏

دیگر خبرها

  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت
  • ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • پای صحبت‌های ژوزه مورینیو: آن شادی در اولدترافورد زندگی من را تغییر داد
  • با عبور از ژوزه مورینیو؛ سیمونه اینزاگی به دومین سرمربی پرافتخار تاریخ اینتر تبدیل شد